فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

سن ابتلا به بیماریهای قلبی کاهش یافته

يك جراح قلب و عروق گفت: با توجه به تغيير روش‌هاي زندگي و افزايش شهرنشيني، سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي كاهش يافته است.

دكتر محمدحسين ماندگار، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران ، با بيان اين كه علت شيوع بيماري‌هاي قلبي در دنيا متفاوت است، افزود: گرفتگي عروق كرونر كه منجر به سكته قلبي شده و نارسايي‌هاي قلبي كه به دنبال سكته‌هاي قلبي بروز مي‌كند و در درجه سوم بيماري‌هاي دريچه‌اي كه به علت سن بالا ايجاد مي‌شود، از جمله الگوهاي اصلي بيماري‌هاي قلبي در كشورهاي غربي به شمار مي‌روند.

وي با بيان اين كه دريچه‌هاي قلب افراد مسن يا دچار نارسايي شده و يا اين كه گرفتار رسوب كلسيم مي‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه، بيماري‌هاي قلبي چند سال گذشته كشورهاي پيشرفته را تجربه مي‌كنند. همچنين عادات‌ كشورهاي غربي مانند بي‌تحركي، مصرف غذاي پرچرب و به ويژه مصرف سيگار در چند سال اخير در كشورهاي جهان سوم شيوع بيشتري داشته است.

دكترماندگاربا بيان اين كه در گذشته بيماري‌هاي روماتيسمي قلبي در ايران شيوع بالايي داشت، اذعان كرد: اما در حال حاضر از شيوع آن كاسته شده و اين در حالي است كه در كشورهاي غربي به علت وجود امكان تشخيص زودرس، بيماري‌هاي مادرزادي به شدت كاهش يافته‌ است.

وي تصريح كرد: چاقي، فشار خون بالا، افزايش وزن، بي‌تحركي و مصرف بسيار سيگار منجر به افزايش شيوع بيماري‌هاي عروق كرونر، انسداد قلبي و سكته‌هاي قلبي مي‌شوند كه كشور ما نيز از شيوع بالايي از اين بيماري‌ها برخوردار است.

ماندگار با بيان اين كه طي چند سال اخير، در كشورهاي غربي سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي از سنين جواني به كهنسالي افزايش يافته، يادآور شد: اين در حاليست كه در كشور ما به شدت سن ابتلا به بيماري‌هاي انسداد عروق قلبي و سكته‌هاي قلبي كاهش يافته و افرادي كه در سن فعاليت و شكوفايي هستند، دچار اين بيماري‌ها مي‌شوند.

وي با بيان اين كه به طور كلي سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي بالاي 60 تا 70 سال است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر به علت زندگي شهري و عدم كنترل فاكتورهاي خطرساز مانند عدم كنترل ديابت، فشار خون، مصرف سيگار، مواد مخدر و افزايش استرس‌هاي روزانه، ابتلا به بيماري‌هاي قلبي به سن 40 تا 50 سالگي رسيده است.

اين جراح قلب و عروق با تاكيد بر تغيير روش‌هاي زندگي و افزايش ساعات ورزش روزانه، افزود: همچنين بايد از غذاهاي پرچرب و پرنمك پرهيز و مصرف غذاهاي پركالري و شيريني‌جات و روغن‌هاي جامد را به حداقل برسانيم.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:قلب - سن پایین - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

سرطان تخمدان در زنان

به گفته متخصصان، سرطان تخمدان كه قاتل خاموش شناخته شده هميشه هم آن طور كه گفته مي‌شود، خاموش نيست.

گروهي از پژوهشگران مركز سرطان جامع دانشگاه ميشيگان كه تلاش مي‌كنند تا روش‌هاي آگاهي از اين بيماري را افزايش دهند، در اين باره خاطرنشان كردند كه زنان بايد به طور منظم آزمايشات لگني انجام دهند و به علايم احتمالي سرطان تخمدان توجه كنند.

ماه سپتامبر ماه آگاهي از سرطان تخمدان در كشور آمريكا است. تا اين اواخر اعتقاد بر اين بود كه سرطان تخمدان هيچ نشانه‌اي در ابتدايي‌ترين و در عين حال علاج‌پذير‌ترين مراحل بيماري ندارد، اما پژوهشگران اخيرا گروهي از نشانه‌هايي را معرفي كرده‌اند كه اين نشانه‌ها مي‌توانند سرطان تخمدان را پيش بيني كنند.

اين علايم شامل،‌ تورم، درد لگن يا ناحيه شكم، مشكل در خوردن يا ايجاد سريع احساس سيري، و مشكلاتي در فوريت و دفعات دفع ادرار هستند.

زناني كه تقريبا به طور روزانه بيش از چند هفته اين علايم را دارند، بايد به متخصص مراجعه كنند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

باكتري اسهال در بدن برخي افراد نهفته مي‌ماند

پژوهشگران مي‌گويند باكتري عامل يك نوع اسهال را كه گاهي در بيماران بستري در بيمارستها مرگبار مي‌شود، مي‌توان در بدن افرادي كه فاقد علايم بيماري هستند پيدا كرد.


به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، اين يافته‌ها مي‌تواند به توضيح علت رشد و نماي باكتري "‪ "Clostridium difficile‬با وجود تلاش براي ريشه‌كني آن كمك كند.

دكتر كورتيس دانسكي از مركز پزشكي لوييس استاكس كليولند و همكارانش دريافتند بيماراني كه دچار بي‌اختياري ادراري هستند و كساني كه قبلا تحت درمان اين عفونت بوده‌اند جزو ناقلان احتمالي اين باكتري هستند.

آنها ‪ ۷۳‬بيمار را در دو بخش اين بيمارستان بررسي كردند. پنج تن از اين بيماران به اسهال مبتلا بودند.

محققان دريافتند ‪ ۳۵‬تن از ‪ ۶۸‬بيماري كه علايم اسهال نداشتند (حدود ‪ ۵۰‬درصد) ناقل باكتري اسهال بودند. با آنكه ‪ ۲۰‬درصد بيماران باكتري يا هاگ آن را در دست خود داشتند، اما اين باكتري در نمونه‌گيري از مقعد عفونت مشاهده نشد كه نشانگر آن است باكتري از ساير بيماران يا كاركنان بيمارستان به آنها انتقال يافته است.

بسياري از بيماران آلودگي را به تخت، و وسايل و محيط اطراف خود منتقل كرده‌اند.

دانسكي مي‌گويد اين يافته‌ها بيانگر آن است كه حاملان بدون علامت گونه‌هاي همه‌گير و غيرهمه گير باكتري ‪ C. difficile‬مي‌توانند در انتقال باكتري در محيطهاي بيمارستاني نقش داشته باشند.

ايجاد تغييرات كوچك در شيوه‌هاي كنوني كنترل عفونت شامل استفاده كاركنان بيمارستانها از دستكش و مصرف سفيدكننده ‪ ۱۰‬درصد براي
عفونت‌زدايي اتاقها مي‌تواند خطر انتقال عفونت را از ناقلان بدون علامت كاهش دهد.

ساير تحقيقات اخير نشان داده است باكتري اسهال عموما در اثر عدم رعايت بهداشت در بيمارستانها منتشر مي‌شود.

كاركنان بيمارستانها بايد روشهاي استاندارد را كه طي آن فقط براي درمان و جداسازي بيماران علامت دار اقدام مي‌شود تغيير دهند.

باكتري ‪ C. difficile‬شايعترين علت اسهال بيمارستاني است بطوري كه ساليانه ‪ ۳۰۰‬هزار مورد باكتري اسهال در مراكز درماني آمريكا گزارش مي‌شود.

همانند ساير باكتريها مردم اين باكتري را بادستهاي خود و هنگام دست زدن به اجسامي نظير تخت، وسايل و درها در بيمارستانها منتقل مي‌كنند. اين باكتري تشكيل هاگ‌هايي را مي‌دهد كه با شوينده‌هاي الكلي دست از بين نمي‌روند، اما سفيدكننده آنها را نابود مي‌كند.

نتايج اين تحقيق مي‌تواند نحوه گسترش عفونتهاي مختلف را در
بيمارستانها روشن كند.

اين يافته‌ها در مجله "‪ "Clinical Infectious Diseases‬منتشر شده است.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:باکتری - اسهال - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

شيوه جديدي براي پيشگيري از مرگ سلولي ارائه شد

دانشمندان از تحقيق جديدي پرده برداشتند كه مي‌تواند به پزشكان كمك كند يك شيوه درماني ابداع نمايند كه مانع از مرگ سلولها در بيماراني شود كه دچار سكته قلبي يا مغزي شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، بيشترين آسيب در جريان صدمات ضربه‌اي، به شكل مرگ سلولي يا نكروز است كه مدتها تصور مي‌شد يك فرايند بي‌نظم و برگشت‌ناپذير است.

گري سيلورمن استاد زيست‌شناسي و فيزيولوژي مولكولي دانشكده پزشكي پيتسبورگ گفت سالها اعتقاد داشتيم مرگ سلولي ناشي از ضربات سخت مانند سكته‌قلبي يا مغزي را كه مانع از اكسيژن‌رساني به بافت مي‌شود، نمي‌توان بطور واقعي درمان كرد به همين دليل محققان توجه خود را روي راهبردهايي براي احياي جريان خود در كوتاهترين زمان ممكن با استفاده از بازكننده‌هاي لخته و جراحي متمركز كردند.

سيلورمن و همكارانش با انجام يك سري آزمايش روي كرم‌ها دريافتند آنزيم‌هاي خاصي مي‌توانند سلول را بكشد و پس از استرس يا آسيب، دفاع آنها را در هم بشكنند.

اين يافته‌ها حاكي از آن است كه اگر دانشمندان بتوانند راهي را براي افزايش توليد بازدارنده‌هاي طبيعي كه مي‌توانند با اين آنزيم‌ها مبارزه كنند، بيابند، قادر خواهند بود از مرگ سلولها پيشگيري كنند.

سيلورمن با انتشار نتيج تحقيقات خود در نشريه "سلول" گفت: تحقيقات ما نشان مي‌دهد كه حتي مدتي پس از آغاز فرايند اسيب ديدگي نيز مي‌توان مانع از نكروز شد و احتمالا آن را ترميم كرد.

وي افزود اين يافته بالقوه مي‌تواند پيامدهاي گسترده‌اي در حوزه فوريت‌هاي پزشكي و همچنين در درمان بيماري‌هايي مانند آلزايمر و يا پاركينسون داشته باشد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:سکته - قلب - مغز - - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

باز كردن روزه با مايعات گرم از نفخ پس از افطار پيشگيري مي‌كند

يك فوق تخصص گوارش و كبد مركز آموزشي و درماني قزوين گفت: باز كردن روزه با مايعات گرم از نفخ پس از افطار پيشگيري مي‌كند.

دكتر علي‌اكبر حاج‌آقامحمدي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: خالي بودن معده و پر شدن معده پس از چند ساعت نخوردن غذا علت اصلي نفخ پس از افطار است، زيرا معده آمادگي تحمل حجم غذاي زياد را ندارد.

وي افزود: خوردن مقدار زياد غذا در ابتداي افطار به معده فشار آورده و باعث نفخ شكم مي‌شود، برهمين اساس بهترين توصيه باز كردن روزه با مايعات گرم است.

اين پزشك خاطرنشان كرد: پس از نوشيدن مايعات گرم استفاده از غذاهاي آبكي مثل سوپ، همچنين نان، خرما، پنير و سبزي به علت حجم كم و انرژي مناسب مفيد مي‌باشد.

حاج‌آقامحمدي به روزه‌داران توصيه كرد وعده شام را چند ساعت بعد از افطار صرف كنند.

وي با بيان اين كه "نفخ و تورم شكم شايعترين بيماري گوراشي است"، گفت:
خوردن بيش از اندازه غذا و تحمل نكردن قند لاكتوز يا آلرژي غذايي از عوامل شايع بروز نفخ و تورم شكم است.

اين فوق تخصص گوارش و كبد، به روزه‌داران سفارش كرد: درصورت رعايت توصيه‌هاي ياد شده، اگر باز دچار نفخ شكم شدند، از عصاره‌هايي نظير عصاره نعنا و زيره استفاده كنند.

حاج‌آقامحمدي يادآور شد: روزه‌داران از نوشيدن آب هنگام صرف غذا به دليل رقيق شدن آنزيم‌هاي گوارشي و اختلال در هضم خودداري كنند و همچنين روزه خود را با مايعات و نوشابه‌هاي سرد باز نكنند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 17 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 157
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 47005
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی