فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه تگزاس، مردانی که در ابتدا هیچ مشکلی جنسی ندارند اما در سالهای بعد دچار اختلالات نعوذی می شوند 25 درصد احتمال دارد که به بیماری های قلبی عروقی مبتلا شوند.

علت زمینه ای اختلالات نعوذی و بیماری های قلبی نقص در فعالیت اکسید نیتریک است. این مولکلول
در عروق خونی تولید می شود و باعث اتساع عروق می شود. بنابراین اختلال در کارکرد این ماده در پیدایش هر دو بیماری نقش دارد.
طبق این تحقیقات مردان مبتلا به اختلات نعوذی بهتر است از نظر وجود عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی هم بررسی شوند.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

ضد حاملگی

دانشمندان خبر از كشف داروي تازه‌اي دادند كه مي‌تواند جايگزين داروهاي ضد حاملگي امروزي شود. دانشمندان دانشگاه كمبريج مولكولي را كشف كردند كه به جايگزيني جنين در رحم مادر كمك مي‌كند. آنها مي‌گويند داروهاي مسدودكننده اين مولكول مي‌تواند بدون هيچ اختلال هورموني و هيچ عارضه جانبي جايگزين داروي ضد حاملگي امروزي شود.


به گزارش پايگاه اينترنتي بي‌بي‌سي نيوز ، دانشمندان نشان دادند مولكول "‪ "STAT3‬به عنوان يك واسطه شيميايي نقش كليدي براي جايگزيني جنين در رحم دارد. بدون اين واسطه شيميايي جنين نمي‌تواند به ديواره رحم بچسبد و حاملگي غير ممكن مي‌شود.

اين واسطه شيميايي در ايجاد توده‌هاي سرطاني و بيماري قند خون هم نقش كليدي دارد. مصرف قرص‌هاي ضد بارداري با عوارض جانبي مانند سرطان سينه، فشار خون، تشكيل لخته همراه است هرچند خطر ابتلا به سرطان تخمدان و رحم با مصرف اين قرص‌ها كم مي‌شود.

يك تركيب تجربي كه براي مهار اثر اين مولكول در دست ساخت است مي‌تواند به عنوان داروي ضد حاملگي استفاده شود. اين داروها مي‌توانند از لانه‌گزيني جنين در رحم پيشگيري كنند. به نظر مي‌رسد فقدان اين واسطه شيميايي مي‌تواند توجيه‌كننده نوع ويژه‌اي از ناباروري در زنان باشد.

داروهاي امروزي ضد حاملگي با عوارض جانبي بسياري همراه است. استفاده از دارويي كه بدون ايجاد هيچ اختلال مخاطره ساز هورموني فقط باروري را مختل كند به مراتب بر داروهاي ضد بارداري امروزي ترجيح دارد. اين محققان از طرف سازمان بهداشت جهاني تحت برنامه‌اي با عنوان كشف روش‌هاي جديد و پيشرفته درماني براي جلوگيري از حاملگي حمايت مي‌شوند. جزييات اين مطالعه در گزارش "آكادمي ملي علوم" آمريكا منتشر شده است

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageنکات فوق العاده بدرد بخور

نکات فوق العاده بدرد بخور

12نکته ی کوتاه وپرفایده برای خانم ها


1- تمیز کردن چرخ خیاطی

اگر می‌خواهید چرخ خیاطی شما عمر بهتری داشته باشد، همیشه آن را تمیز کنید. اطراف آن را بافشار ضعیف جاروبرقی تمیز کنید و برای داخل آن از یک قلم مو کمک بگیرید.


2- خط اتو انداختن

اگر می‌خواهید شلوار خود رابا اتو خط بیندازید که چشم همه را متحیر کنید، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفید محل مورد نظر را مرطوب کنید، سپس اتو بزنید.


3- روان شدن زیپ

اگر زیپ لباس شما سخت حرکت می‌کند، قطره‌ای روغن خیاطی یا کمی صابون به آن بمالید.


4- تیز کردن سوزن خیاطی

اگر سوزن چرخ خیاطی شما کند شده است. یک ورقه سمباده را زیر دستگاه قرار دهید و یک ردیف روی آن بروید تا سوزن تیز شود.


5- دوخت دکمه

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید دکمه ی شما راحت کنده نشود، از نخ دندان برای دوخت آن استفاده کنید.


6- تیز کردن قیچی

هیچ چیزبدتر از داشتن یک قیچی کند موقع برش پارچه نیست. قیچی بعد از استفاده ی زیاد، رو به کندی می‌رود. برای تیز شدن قیچ‌های کند و قدیمی این راهکار را امتحان کنید. با قیچی چند ورق آلومینیومی یا کاغذ سمباده را ببرید. این کار باعث تیز شدن تیغه‌های قیچی خواهد شد.


7- تازه کننده ی هوا

چرا پول خود را برای خرید اسپری‌های تازه‌کننده و بوگیر هوا خرج کنید؟ بیایید خودتان در منزل آن را تهیه کنید. چهار پیمانه آب را با چهار قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کرده و در یک اسپری آب بریزید و در هوا اسپری کنید. این محلول بوی هوا را از بین می‌برد. مخلوط یک قاشق چایخوری جوش‌شیرین، یک قاشق غذاخوری سرکه و دو پیمانه آب هم برای از بین بردن بو و تازه کردن هوای اتاق توصیه می‌شود.


8- روکش کردن کوسن‌ها

کشیدن مجدد رویه ی کوسن‌ها پس از شست و شو یا تعویض کاری است که گاهی خانم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و اگر آقایان به کمک نیایند، وقت زیادی را از خانم‌ها خواهد گرفت. برای سهولت این کار توصیه می‌کنیم، ابتدا کوسن خود را با پارچه‌های پلاستیکی و پلی استر رویه کنید تا زمانی که روکش‌های تنگ و چسبان کوسن را روی آن می‌کشید این کار، راحت و سریع انجام شود.


9- تمیز کردن گل‌های مصنوعی

برای تمیز کردن گل‌های مصنوعی ظرف پاکتی را از نمک آشپرخانه پر کنید و گل را داخل نمک فرو کنید. پاکت را خوب تکان دهید. گل‌های شما تمیز خواهد شد.


10- لکه ی شمع بر روی کفپوش پارکت

پارافین ریخته شده را با تکه‌ای یخ سفت کرده و سپس با نوک جسمی تیز پارافین جامد شده را بردارید. مراقب باشید بر روی کف‌پوش، خطی ایجاد نشود سپس کمی پولیش مخصوص کف‌پوش را بر روی آن ناحیه از سطح کف‌پوش مالیده و پس از آن با پارچه‌ای نرم، آثار باقی مانده را تمیز کنید.


11- راهکارهایی در صرفه‌جویی در مصرف برق

صورت‌حساب ماهیانه ی برق شاید به ظاهر مبلغ اندکی باشد؛ اما سالیانه هزینه ی قابل توجهی را به اقتصاد خانواده تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، باید به خاطر داشت که برق به عنوان یکی از منابع انرژی پر ارزش، به ‌آسانی به دست نمی‌آید. پس اولین گام در صرفه‌جویی برق، خاموش کردن چراغ‌های اضافی است. به‌خصوص در ساعات پایانی شب و نزدیک شدن به زمان استراحت، استفاده از لامپ‌ها با بازده بالاتر مانند لامپ‌های فلورسنت که نور سفید تولید می‌کنند، علاوه بر ایجاد نور بیشتر، انرژی الکتریکی کمتری را به گرما تبدیل خواهد کرد. به طور متناوب، وسایل برقی را بررسی کنید و در صورت نیاز، آنها را در اسرع وقت تعمیر کنید. استفاده ی بهینه از لوازم برقی، راه حل مناسب دیگری است. به عنوان مثال، از باز و بسته کردن مکرر در یخچال و فریزر اجتناب کنید و در صورت امکان، مواد غذایی مورد نیاز را در یک نوبت در داخل یخچال قرار داده یا از آن خارج نمایید. فاصله ی مناسب میان وسایل سرمازا و گرمازا را حفظ کنید. به عنوان نمونه، از قراردادن یخچال و اجاق گاز در کنار یکدیگر خودداری کنید.

در فصول سرد سال، با استفاده از درزگیرها و پرده از میزان تلفات حرارتی بکاهید و در هر زمان از پوشش مناسب آن آب و هوا استفاده کنید. می‌توان به جای گرم کردن بیش از حدّ خانه از پوشش گرم بهره گرفت.

با تنظیم هوشمندانه ی برنامه ی روزانه، در مصرف برق صرفه‌جویی کنید. از تابش طبیعی نور خورشید برای گرم کردن خانه و نیز ایجاد روشنایی استفاده کنید. آفتاب مانند یک اتوی برقی شما را در خشک کردن لباس‌های خیس یاری خواهد کرد.


12- شیوه صحیح کوبیدن میخ

هنگام چکش زدن بر روی میخ، از انگشتان خود محافظت کنید. میخ را در قطعه ی کاغذ سخت سمباده یا مقوا فرو کرده و از این کاغذ برای نگه داشتن میخ در محل مورد نظر استفاده کنید. قبل از آنکه میخ کاملاً در سر جایش محکم شود، کاغذ را پاره کنید.



 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageلاغر کردن رانها

لاغر کردن رانها

اين سوال بسياري از افراد، چه لاغر و چه چاق است كه

آيا مي توان چربي قسمت خاصي از بدن را كاهش داد؟
پاسخ خير است. شما نمي توانيد با رژيم لاغري، تصميم بگيريد كه قسمت خاصي از بدنتان را لاغر كنيد. هر رژيمي را كه رعايت كنيد يا هر نوع ورزشي را كه انجام دهيد، اين بدن شما است كه تصميم مي گيرد چربي كدام قسمت از بدن را بسوزاند. حتي با ورزش هم ، فقط عضلات اندام خاصي از بدن پرورش مي يابد ولي چربي آن منطقه نمي سوزد.

اما چگونه چربي اضافي ران ها را از بين ببريم؟
براي اين كار هيچ دارو و هيچ رژيم خاصي موثر نيست. پس راه حل چيست؟

هر يك از ما داراي ساختار بدني خاصي هستيم و در اثر اضافه شدن وزن، چربي در مناطق خاصي از بدن ما انباشته مي شود و

تنها راه تغيير حجم چربي در يك منطقه خاص مثل ران ها، تغيير عادات غذايي است. با رعايت يك « رژيم لاغري اصولي و علمي» چربي بدن مي سوزد . اين رژيم لاغري، يك رژيم كلي براي تمام بدن است نه فقط براي يك قسمت از آن. اگر چربي در منطقه ران جمع شده باشد با اجراي رژيم لاغري به مرور ران ها متناسب مي شوند.ولي انجام اين امر در يك شب امكان پذير نيست. پس فردي كه رژيم لاغري مي گيرد، بايد صبر و حوصله فراواني داشته باشد. يك رژيم متعادل ومناسب رژيمي است كه مقادير بالايي ميوه و سبزي و كربوهيدرات هاي پيچيده داشته باشد ومقدار چربي آن كم باشد و نياز پروتئين بدن را تامين كند.

تنها راه غير رژيمي بر طرف كردن چربي ران، ليپوساكشن(برداشتن چربي اضافي بدن با عمل جراحي) است كه علاوه بر مشكلات و هزينه فراوان، اثرش بسيار موقتي است و با پرخوري، ران ها مجدداً به حالت اوليه باز مي گردند.

در مورد ورزش هم بايد عرض كنم كه هيچ نوع ورزش خاصي وجود ندارد كه چربي منطقه خاصي از بدن را از بين ببرد، بلكه عضلات آن قسمت را قوي مي كند.

چرا ران هاي من چاق مي شوند؟
در زنان، چربي در اندام هاي تحتاني بدن ذخيره مي شود تا اندام هاي تناسلي را در برابر ضربات محافظت كند. پس از يائسگي، تراكم چربي در قسمت هاي بالاي بدن و كمر بيشتر شده و بدن حالت مردانه مي گيرد.

خصوصيات ژنيتيكي افراد بر محل ذخيره چربي اضافي بدن موثر است. براي مثال اگر خانم هاي خانواده ما در قسمت ران چاق مي شوند، ما نيز در معرض چاقي ران هستيم، درست همانطور كه خصوصيات اسكلتي را از خانواده به ارث مي بريم.

حتي اگر ژن چاقي ران در ما وجود داشته باشد، ولي خود چربي را كه به ارث نمي بريم! يعني بايستي با دريافت كافي و مناسب مواد غذايي و انجام فعايت بدني ، از بروز چاقي و تجمع چربي اضافي در بدن جلوگيري كنيم.

دليل اصلي چاق شدن ران ها چيست؟
دليل اصلي چاق شدن ران، شكم و هر جاي ديگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشيد با پرخوري و عدم فعاليت بدني، مواد غذايي اضافي به صورت چربي در بدن ما انباشته مي شوند و دچار چاقي و اضافه وزن مي شويم. پس تنها راه خلاص شدن از اين چربي ها اضافي، تغيير عادات غذايي غلط و كمتر خوردن است، مخصوصاًمصرف كمتر چربي . به اين صورت كه چربي هاي اشباع مثل روغن نباتي جامد، كره و چربي گوشت را به مقدار خيلي كم مصرف كنيد. از خوردن غذاهاي پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندويچ هاي سوسيس و كالباس سس دار، پيتزا ( مقدار زيادي پنير پيتزا دارد) خودداري كنيد.

همچنين از خوردن تنقلات و مواد غذايي كه داراي انرژي بالا و مواد مغذي كم هستند ، پرهيز كنيد. در عوض در برنامه غذايي روزانه خود از انواع ميوه ها و سبزي ها به مقدار فراوان ، لبنيات كم چرب و مقادير كافي نان، برنج ، غلات، حبوبات، تخم مرغ و گوشت ( اگر مرغ و ماهي باشد خيلي بهتر است) استفاده كنيد.

علاوه بر رعايت غذايي، بايستي به طور منظم و مداوم فعاليت بدني داشته باشيد. به طور مثال روزي نيم تا يك ساعت پياده روي كنيد. يا اينكه در يك كلاس ورزشي ثبت نام كرده و يا خودتان در منزل به تنهايي يا همراه با برنامه هاي ورزشي راديو و تلويزيون نرمش كنيد.

چگونه از شر اين چربي ها خلاص شويم؟
يك شروع خوب براي اين كار، دقت در ميزان مصرف چربي ها و قندهاست. خيلي از افراد بر اين عقيده اند كه ما خيلي كم چربي مصرف مي كنيم ولي حقيقت امر اين است كه بدون اينكه خودشان احساس كنند، خيلي بيشتر از نيازشان چربي مصرف مي كنند. چون بسياري از چربي هاي دريافتي ما در غذا مخفي است و ما متوجه نمي شويم كه مقدار زيادي چربي مصرف كرده ايم.

مثلاً سس موجود در ساندويچ حداقل 8 گرم چربي دارد يا يك مشت بادام زميني 26 گرم چربي دارد و يا يك فنجان شير معمولي 7 گرم چربي دارد. پس ما چربي را مصرف مي كنيم بدون آنكه خودمان متوجه شويم.

ولي منظور ما اين نيست كه شير و بادام زميني را كه داراي فوايد زيادي هستند، مصرف نكنيد. بلكه بايستي به مقدار كافي و لازم از اين دو ماده غذايي و ساير خوراكي ها دريافت كنيد. به اين صورت كه اگر در معرض چاقي هستيد از لبنيات كم چربي ( حداقل 3 ليوان در روز) و نيز آجيل به مقدار حساب شده استفاده كنيد.

و در نهايت؛

براي آنكه اندامي متناسب داشته باشيم، هميشه بايد مراقب آنچه كه مي خوريم باشيم و به طور منظم ورزش ونرمش كنيم.

پس بطور خلاصه مي توان گفت:
1) اجراي يك رژيم متعادل

2) انجام تمرينات ورزشي ملايم

3) داشتن صبر و حوصله فراوان،

به شما كمك مي كند كه ران هاي خوش فرم و متناسبي داشته باشيد.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:لاغری - ران - پا -, ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآدامس

آدامس

عجب آدامس‌هاي دارچيني خوش طعمي! يك جعبه قشنگ فلزي، آدامس‌هاي قد و نيم قد با رنگ‌هاي زيبا، كافي بود كه سوغاتي را كه برايش آورده بودند، حسابي بپسندد. به ويژه كه او عاشق طعم دارچين روي شله زرد بود و حالا ديگر يك بسته آدامس دارچيني هديه گرفته بود، حسابي ذوق زده شده بود.

پيش از اين طعم‌هاي ديگر مثل نعنايي، پرتقالي يا موزي را تجربه كرده بود، ولي اين طعم، طعم جديد و دوست ‌داشتني بود. شايد به همين دليل بود كه به گفته خودش هر چند ساعت يك بار يكي از آدامس‌ها را در دهانش گذاشته بود و وقتي طعم آن از بين رفته بود، يكي ديگر از اين آدامس‌ها را در دهان گذاشته بود.

وقتي به مطب رسيد، حسابي دهانش مي‌ سوخت و كلافه شده بود. مي ‌گفت: اصلا نمي‌ توانم هيچ غذايي بخورم چون تمام دهانم مي‌ سوزد. وقتي دهانش را باز كرد، ديدم واقعاً راست مي ‌گويد، تمام مخاط دهانش سرخ شده بود و آفت‌هايي هم در گوشه و كنار دهانش ديده مي‌ شد. وقتي ماجراي آدامس‌هاي دارچيني را تعريف كرد، فهميدم كه بله، آدامس‌هاي ناقلا كار خودشان را كرده‌اند.

اين بيمار به آدامس دارچيني حساسيت داشت. ممكن است شما هم به اين اسانس يا اسانس‌هايي مانند آن حساسيت داشته باشيد. خيلي‌ها با خوردن ادويه‌ها دچار اين مشكل مي‌ شوند. شكلات هم براي بعضي‌ها حساسيت ايجاد مي ‌كند. اين يك نوع حساسيت مخاط دهان است كه چندان هم دور از انتظار نيست و حتي افرادي با استفاده از دهان ‌شويه‌هاي گوناگون دچار اين مشكل مي ‌شوند. اگر شما چنين دردسرهايي را داريد، قدم اول آن است كه عاملي را كه به آن حساسيت داريد در غذاها و نوشيدني‌ها پيدا كنيد و استفاده از آن را براي خودتان ممنوع كنيد. اين بهترين كار براي پيشگيري از سوختگي و سوزش مخاط دهان شماست.

حالا اگر هم كار از كار گذشته و اين ضايعات در دهان‌تان پيدا شده‌اند، به داروخانه ي سر خيابان‌تان برويد و يك عدد شربت ديفن‌هيدرامين و 4-3 عدد كپسول تتراسايكلين تهيه كنيد. محتواي پودري درون كپسول را درون شربت بريزيد و خوب تكان دهيد، معجون شما آماده است. با اين محلول روزي دو، سه مرتبه دهان‌تان را بشوييد.

ديفن هيدرامين به رفع التهاب مخاط شما كمك كرده و باعث مي ‌شود زودتر از سوزش و درد مخاط خلاص شويد و بتوانيد غذا بخوريد.

اين مشكل ممكن است براي كودكان هم رخ دهد و چون نمي ‌توانند دليل آن را درك كنند، با نا آرامي آن را نشان مي ‌دهند. بنابراين اگر كودكي داريد كه به مواد خاصي حساسيت دارد، حتماً آن را كنترل كنيد كه با خوردن اين خوراكي‌ دچار حساسيت مخاطي نشود.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:آدامس - دارچین - , ] [ ] [ sadra ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی