فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageعسل عسل عسل !!!

عسل عسل عسل !!!

عسل يك واژه عربي است كه در فارسي آن را انگبين مي‌گويند و عبارت است از شهد گل‌ها كه زنبور عسل توسط خرطوم كوچك خود آن را مكيده و از راه دهان به كيسه بسيار كوچك خود موسوم به كيسه عسلي وارد مي‌كند. وقتي ميزان شهد جمع‌آوري شده به حدود "40" ميلي‌گرم رسيد، گل‌ها را رها كرده و به سمت كندو پرواز مي‌كند. جالب اينكه براي تهيه يك كيلو عسل، زنبور بايد شهد "20" ميليون گل را جمع و به كندو حمل كند. جالب‌تر اين است كه زنبور عسل خاصيت ثابت گلي دارد، يعني تا وقتي كه مشغول جمع آوري شهد يك گل است، روي ساير گل‌ها نمي‌نشيند.

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسياري از بيماري ها استفاده شده است. مهمترين خاصيت عسل ، ضد ميکروب بودن آن است. در حالي که عسل يک ماده کاملاً خوراکي است و بايستي محيط خوبي براي پرورش ميکروب ها باشد ، وليکن ميکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نيز به مرور از بين مي رود. زيرا عسل حاوي آنتي بيوتيک و آنزيم دياستاز است . در گذشته از اين خاصيت عسل براي از بين بردن پينه هاي دست و پا سود مي جستند.

 

درباره فوايد عسل چه مي دانيم؟


 

خواص و مواد موجود در عسل



همانطور كه مي دانيد عسل از قديمي ترين و نخستين شيرين كننده هايي است كه انسان استفاده كرده است و شامل قندهايي چون گلوكز، فروكتوز، مواد معدني همچون منيزيم، پتاسيم، كلسيم، كلريدسديم، گوگرد، آهن و فسفات است. در ضمن اينكه ويتامين هايي همچون B1 ، B2 ، B6 ، B3 ، B5 و C نيز براساس كيفيت و نوع عسل به نسبت هاي متفاوت در آن ديده مي شود.

علاوه بر موارد ذكر شده در حد كمي مس، يد و روي نيز در عسل وجود دارد. به همين جهت در حال حاضر زنبورهاي عسل يكي از بخش هاي اساسي و اصلي اقتصاد كشاورزي سالم به حساب مي آيند. از ويژگي هاي مهم عسل خاصيت ميكروب كشي آن است. عسل يك ضدعفوني كننده طبيعي است. تحقيقات انجام شده در سال هاي اخير نشان مي دهد كه گذاشتن آن بر روي زخم ها مانع عفونت مي شود. از آنجايي كه عسل حاوي مواد آنتي باكتريايي است مي تواند بخوبي باعث بهبود زخم ها شود.

زنبور عسل پيش از رسيدن به كندو در بين راه مقداري از آب شهد را جذب مي‌كند و چون شهد گل‌ها حاوي "50" تا "80" درصد آب است،‌ با اين عمل ميزان رطوبت عسل را به حدود 17 تا حداكثر25 درصد مي‌رساند، يعني حدودا از هر سه گرم شهدي كه زنبور عسل به كندو مي‌آورد، يك گرم عسل به دست مي‌آيد. البته عسل مناطق شمالي كشور به علت بالا بودن رطوبت هوا از آب بيشتري برخوردار است و لذا آبكي مي‌باشد، ولي عسل مناطق كوهستاني از آب كمتري برخوردار مي‌باشد.


زنبور عسل نوعي از آنزيم دياستاز به نام انورتاز را نيز به شهد اضافه مي‌كند كه اين آنزيم به همراه مواد قندي و نشاسته‌اي كه چهار پنجم وزن عسل را تشكيل مي‌دهند، عامل اصلي متبلور شدن يا شكرك ‌زدن عسل به شمار مي‌روند. لذا اين باور كه عسل غيرطبيعي شكرك مي‌زند صحيح نيست، بلكه دليل متبلور شدن و رسوب دادن عسل طبيعي وجود دياستاز و همچنين

كربوهيدرات ها مي‌باشد. دياستاز، ‌ذرات خيلي ريز عسل را به خود جذب كرده و باعث ته‌نشين شدن آن مي‌شود. مقدار گلوكز عسل هر چه بيشتر باشد، زودتر متبلور و ته‌نشين مي‌شود. اين خاصيت فقط در عسل‌هاي طبيعي و غيرتقلبي ديده مي‌شود، زيرا تنها عسل‌هاي طبيعي حاوي دياستاز هستند. مدت زمان شكرك زدن يا متبلور شدن عسل بسته به نوع گل متفاوت است و حتي در مورد عسل اقاقيا به چهار سال هم مي‌رسد. در كشورهاي اروپايي عسل سفت شده و متبلور شده را بيشتر مي‌پسندند.

تشخيص عسل طبيعي و غيرطبيعي از طريق مزه كردن غيرممكن است. براي مصرف كننده يك را ه بيشتر وجود ندارد و آن هم استفاده از ابزارهايي است كه بدن در اختيارش گذاشته است. با چشمانش شكل ظاهري عسل را ارزيابي مي‌كند، با بيني‌اش آن را بو مي‌كند و با زبانش آن را مزه مي‌كند.

اگر مجموعه خصوصيات باب طبعش بود و اگر عسل عطر و طعم گل‌ها را داشت، آن عسل واقعي است و ارزش آن را دارد كه بهايش را در حد معقول بپردازد. لازم به ذكر است مزه، عطر، طعم، رنگ و بوي عسل فقط مربوط به گل هر منطقه مي‌باشد و به نژاد زنبور عسل بستگي ندارد. نوع نژاد فقط در پركاري و كم‌كاري تاثير دارد.»

همان طور كه قبلا اشاره شد چهار پنجم وزن عسل را كربوهيدرات‌ها تشكيل مي‌دهند و بقيه آن عبارت است از: پروتئين، املاح معدني، عناصر معطر، آنزيم‌ها، ويتامين‌ها، گرده گل و آب. هر 100 گرم عسل 330 كيلوكالري انرژي توليد مي‌كند. لذا عسل، غذايي مقوي و انرژي‌زاست و به كمك دياستازهايش چربي‌هاي اطراف قلب را آب مي‌كند. به همين دليل مصرف آن به سالخوردگان و بيماران قلبي توصيه مي‌شود.

چگونه عسل در درمان زخم ها مؤثر است؟

• زماني كه عسل با رطوبت بدن تماس پيدا مي كند. آنزيم گلوكز اكسيداز كه توسط زنبورها در عسل ايجاد شده است به آرامي آزاد مي شود و پراكسيد ئيدروژن ضد عفوني كننده به ميزان زيادي آزاد مي شود و مي تواند در حدي كه به خود بافت آسيب نرساند، باكتريها را نابود كند.در ادامه با جذب مايعات و مواد مقوي به منطقه آسيب ديده باعث رشد سلولي و جلوگيري از خشك شدن زخم مي شود.

• فعاليت استميك عسل باعث حضور يك لايه از مايع بين بافتها و بانداژ مي شود و باعث مي شود در هنگام نياز بدون درد جابه جا شود و سلولهاي جديد پاره نشود.به همين جهت در برخي بيمارستانهاي دنيا براي درمان زخم بستراز تركيبات آن استفاده مي شود.

در قديم هر دارويي را با عسل مخلوط مي کردند، زيرا خاصيت بهبود بخشي داروها را چند برابر مي کرده و امروزه هم از عسل در بسياري از محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده مي کنند.

• از عسل در فرآورده هاي ضد سرفه بطور مستقيم و غيرمستقيم استفاده مي شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل براي برطرف کردن زخم هاي دهان و ورم گلو بسيار سودمند است. عسل ضد آسم است.


• عسل با اينکه بسيار شيرين است، براي دندان ها و لثه مضر نيست، بلکه لثه ها را سالم مي سازد و دندان ها را سفيد مي کند.


• دستگاه گوارش را پاک مي سازد و ضد اسهال است. در تحقيقات ثابت شده اثر بسيار مفيدي برعفونت هاي معده با هليکو باکتر پيلوري دارد. از اين رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.


• عسل در درمان آب مرواريد ( کاتاراکت ) مفيد است.

• عسل بادشکن است و براي معالجه قولنج روده تجويز مي شود و در مسموميت هاي غذايي، دستگاه گوارش را پاک مي سازد.

• دوست کبد و پادزهر است، پس در بيماري هاي کبدي مصرف آن مفيد است .سکنجبيني که با عسل تهيه مي شود، صفرابري اعلاست.

• سنگ هاي کليه و مثانه را از بين مي برد. براي اين منظور عسل را با کندر بايد مصرف کرد.

• عسل خواب آور است و به مبتلايان به بيماري کم خوابي توصيه مي شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوري عسل ميل کنند.

• براي رفع کم اشتهايي مفيد است و کلاً جريان خون را در بدن بهبود مي بخشد. از اين رو به رشد عضلات کمک مي کند، پس براي بچه هاي کم اشتها و افراد ورزشکار بسيار مفيد است.

• عسل گرفتگي مويرگ ها را باز مي کند و براي عروق بسيار مفيد است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و ليموي تازه بنوشند، عمر طولاني تري خواهند داشت.

• حتي موم عسل نيز خواص زيادي دارد و ماسک آن براي صورت، چين و چروک و فرورفتگي هاي پوست را مي پوشاند و پوست را لطيف مي کند.


 

ويژگي های منحصر به فرد



1_ به راحتي هضم مي شود: مولكول هاي قند موجود در آن مي توانند به راحتي به ساير قندها تبديل شوند، به همين جهت حتي حساس ترين معده ها نيز مي تواند آن را به سادگي هضم كند.

2_ منبع بسيار خوبي از آنتي اكسيدان است: نقش بزرگي در جلوگيري از سرطان و همچنين بيماريهاي قلبي دارد.

3_ سطح كالري آن پايين است: در مقايسه با ساير مواد قندي ۴۰% كمتر كالري دارد، هرچند انرژي آن بسيار بالاست، اما به وزن بدن شخص اضافه نمي كند.

4_ به سرعت در خون پخش مي شود: وقتي با ميزان مناسبي آب مخلوط شود. پس از ۷ دقيقه در جريان خون پخش مي شود و با آزادسازي ملكول قند به عملكرد بهتر مغزكه اصلي ترين مصرف كننده قند در بدن است، كمك مي كند و مانع بروز خستگي مي شود.

5_ در سلامت و ساخت عوامل خوني مؤثر است: بخش مهمي از انرژي مورد نياز براي اين مورد تأمين مي كند. به علاوه باعث تميز شدن خون مي شود و جريان خون را تنظيم و آسان مي كند و مانع بروز مشكلات عروقي و تصلب شرايين مي شود.

 

چند ويژگي جالب عسل



1_ عسل هرگز فاسد نمي شود، جهت نگهداري احتياج به يخچال ندارد و مي توان در دماي اتاق آن را نگهداري كرد.

2_ به خاطر ميزان بالاي فروكتوز ۲۵% شيرين تر از قند است.

3_ در درمان آلرژي هاي فصلي براي ساكنين مناطقي كه عسل از گلهاي همان منطقه به دست آمده است، بسيار مفيد است.

4_ تنها غذايي است كه استفاده از آن باعث نابودي چرخه طبيعت نمي شود.


 

ساخت چند داروي خانگي ساده و مؤثر با عسل



1_ براي درمان گلودرد، مي توان آن را با چاي و ليموترش مخلوط كرد و نوشيد.

2_ يك قاشق غذاخوري عسل را با سفيده يك تخم مرغ و يك قاشق چايخوري گليسيرين و يك چهارم فنجان آرد مخلوط كنيد و از ماسك به

دست آمده به جهت جلوگيري از چين و چروك صورت بمدت ۱۵ دقيقه استفاده كنيد و سپس پوست خود را با آب گرم بشوييد.

3_ دو قاشق غذاخوري را با ۲ قاشق چايخوري شير مخلوط كرده، بر روي پوست بماليد، مرطوب كننده خوبي است.

4_ براي جلوگيري از خشكي پوست دست، آرنج و پاشنه پا هم يك قاشق چايخوري عسل را با يك قاشق چايخوري روغن زيتون و يك دوم قاشق چايخوري آب ليمو تركيب كنيد و ۱۵ دقيقه بر روي محل مورد نظر قرار دهيد. نتيجه را بزودي خواهيد ديد.

5_ براي درخشندگي مو نيز يك قاشق چايخوري عسل را در ۴ فنجان آب گرم حل كنيد و بر روي مو بماليد، اگر رنگ موهايتان روشن است، آب يك ليموترش را هم اضافه كنيد. نتيجه خوبي خواهد داشت.

6_حتي مي توانيد از آن به عنوان دهان شويه هم استفاده كنيد: يك قاشق عسل را با يك فنجان آب گرم تركيب كنيد و دهان خود را با آن بشوييد.

7_چند سالي است كه دانشمندان تحقيقات زيادي بر روي خواص اين ماده داشته اند و معتقدند ساير خواص اين ماده اسرارآميز بر آنان پوشيده است كه در آينده روشن خواهد شد. بد نيست بر روي تأثير مثبتي كه دوست جوان ما در مبارزه با آلودگي هوا از اين ماده مغذي ديده است هم تحقيقاتي انجام شود.

8_شايد روزي مشكل هواي آلوده تهران و ساير شهرهاي بزرگ جهان به همين سادگي حل خواهد شد تا آن روز بد نيست كمي زنبورداري بياموزيم تا بتوانيم خودكفاتر عمل كنيم.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:عسل - طب سنتی - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

نکاتی در بدن انسان

آپاندیس appendicitis
آپاندیس در حقیقت یک عضو سیستم دفاعی و لنفاوی بدن در ابتدای روده بزرگ است.این زایده به طول تقریبی 6 تا9 سانتی متر بوده و متصل به سکو یا روده بزرگ است.علی رغم ترشح ایمونوگلوبولین از نوعIGA و برخی عملکردهای دیگر در سیستم دفاعی بدن،زیاد حائز اهمیت نبوده و برداشتن آن در صورت نیاز،تاثیر چندانی در سیستم ایمنی بدن نمی گذارد.آپاندیس به طور طبیعی در سمت راست و پایین شکم قرار گرفته است.آپاندیسیت نیز یک نوع بیماری است که به اندازه خود آپاندیس قدمت دارد و شایعرین بیماری شکمی است که به جراحی منتهی می شود.هر چند که پزشکان و کیمیا گران از 500 سال پیش آپاندیسیت را نوصیف کرده اند اما اولین راحی آپاندیس در سال 1736 میلادی رخ داد.((چارلز مک برنی))در سال 1889 گزارش کلاسیک خود را پیش انجمن جراحی نیویورک منتشر کرد.
آپاندیسیت که یکی از شایعترین بیماریهای حاد جراحی است،در مردان و به ویژه در دوران بلوغ شایعتر بوده و به دلیل انسداد دهانه خروجی،که علت آن ممکن است یک ذره غذا،ترشحات سفت شده، تومورها یا فولیکولهای بزرگ شده،اجسام خارجی باشد.از علل دیگر این عارضه ، می تواند نفوذ دانه و تخم سبزیجات و میوه ها و کرمهای روده بخصوص آسکاریس، در این عضو باشد.

چرا سکسکه می کنیم:
سکسکه زمانی ایجاد می شود که ماهیچه گلو و سینه شما ناگهان تنگ شوند و این در حالت است که زیاد یا تند غذا بخورید و آب بنوشید.بیشتر سکسکه ها ظرف چند دقیقه از بین می روند اما گاهی ممکن است چندین ساعت ادامه داشته باشد.اگر چه کسکه بالاخره متوقف می شود اما هر کسی به سلیقه خود آن را درمان می کند.مثلا شوک ناگهانی،نگه داشتن نفس،عطسه کردن و غیره از راههایی است که مردم انتخاب می کنند.یک
سکسکه واقعا بد و شدید بدن را دچار بی اکسیژنی می کند و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

پوست چیست:
پوست یکی از مهمترین مواد بسته بندی کننده است.پوست تمام مواد داخل بدن را بسته بندی می کند.ضد آب است،وبه آسانی زنگ نمی زند و با رشد محتویات داخل بدن بزرگ می شود.دمای بدن را کنترل می کند و به عرق کردن کمک می کند.هزاران انتهای عصبی در پوست وجود دارد که مارا قادر به لمس کردن و احساس کردن درد گرما می کند.پوست از چند لایه درست شده است.لایه های خارجی شامل پوست مرده هستند که دائما عوض می شوند وجای انها را پوست تازه ای که زیر رشد می باشد می گیرد.پوست از مو پوشیده شده است به استثناء کف دست و پا که مو ندارند.بسیار از این موها ریز و لطیفند به طوری که برای دیدن آنها باید از ذره بین
استفاده کرد.پوست به عنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل می کند و درباره شرایط بیرونی و خطرات
احتمالی به بدن اطلاع می دهد.

پلاسما چیست:
پلاسما قسمت مایع خون است.گلبولهای قرمز و سفید در پلاسما شناور ستند.پلاسما به رنگ قهوه ای مایل به زرد کمرنگ است.بیشتر از 90 درصد آن آب است و پروتئین سیاری در آن حل شده اند.یک پروتئین پلاسما آن است که خون را منعقد می کند.پلاسما مواد سمی و ضد سمی را که برای کمک به بدن در مبارزه باع فونت لازمند حمل می کند.
پلاسما غذا را در سراسر بدن به گردش در می آورد آنها را به بافتها می دهد و مواد زائد را از کلیه
دفع می کند و سپس به صورت مایع از بدن خارج می نماید.

پرکارترین پمپ طبیعی کدام است:
قلب انسان پرکارترین پمپ در طبیعت است.دقیقه ای 60 تا 80 بار ضربان دارد و به طور متوسط 1 میلیون بار ربه می زند.یکح قلب سالم، این مقدار ضربان را تا آخر عمر حفظ می کند. قلب با هر ضربه ی خود حدود 120 میلی متر خون پمپ می کند.قلب شما در خواب و بیداری پمپ می کند.مسلما هنگام خواب آهسته تر و هنگام ورزش و بیداری تند تر می زند.در حال دویدن 180بار در دقیقه برسد.
کار اصلی قلب،فرستادن دائم اکسیژن از طریق خون به سلولها و بازگرداندن دی اکسید کربن به ششها برساند.خون در طول سفر خود،مواد غذایی را توزیع می کند و مواد زائد را از بدن دور می کند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:بدن انسان - بدن - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageطب سنتی و روند رو به رشد آن در دانشگاهها و مجامع پزشکی ایران

طب سنتی و روند رو به رشد آن در دانشگاهها و مجامع پزشکی ایران

با گذشت نزدیک به كمتر از 200 سال از طب تجربي يا طب متكي به آزمايش و تجهيزات، هنوز بيماري هاي بسياري لاعلاج مانده و هر از گاهي چند بيماري ناشناخته ی ديگر مثل ايدز، بيماري هاي ناشي از موبايل، بيماري هاي ترافيك و انواع ناراحتي هاي متنوع ناشي از آلودگي هوا، بيماري هاي ناشي از ذرات بمب هاي اتمي و شيميايي و همچنين بيماري هاي اياتروژنيك كه از كارهاي پزشكي و درمان و داروهاي شيميايي ناشي مي شود بروز مي كند و طب مدرن را به چالشي عظيم وا مي دارد.
ما پزشكان مكرراً با بيماري هايي در مطب و كلينيك روبرو شده ايم كه موقع گرفتن شرح حال، مات و مبهوت مانده ايم و با اطلاعات علم جديد نتوانسته ايم كه اين بيماريها را بشناسیم و يا درمان كنيم و به خاطر عدم اطلاع از نوع بيماري، بيشتر برچسب بيماري سايكوتيك و رواني و به اصطلاح عصبي را به آن می زنیم و شروع به درمان با داروهاي شيميايي مي كنيم، اما متأسفانه مي بينيم كه با گذشت چندين ماه هنوز دواي مؤثري برايشان پيدا نشده است. هر چند علم طب جديد با همه پيشرفت خود توانسته بعضي از بیماری ها را متوقف كند يا سرعت رشد بيماري را آهسته كند، ولی هنوز در درمان بسياري زا آنها وامانده است.
اما بايد بدانيم كه طب سنتي كه امروزه با سرعت چشمگيري در حال بازيابي خود مي باشد، گاهي اين مشكلات عظيم ما را به راحتي درمان مي كند. با شناخت امزاج و علت بيماري، طب سنتي يا مزاجي مي تواند سلامتي را به بيمار برگرداند، بدون آنكه ناحيه اي از بدن را تحت عمل جراحی قرار دهد.
در حال حاضر در دنيا، به خصوص در غرب و آمريكا گرايش به طب سنتي شديد شده است. به خاطر داشته باشيد كه كشور بزرگ چين با جمعيتي بيشتر از يك ميليارد و 300 ميليون نفر اين مهم را به اثبات رسانده كه طب سنتي چيني يا همان طب سوزني مي تواند سلامت جامعه و مردم را تامين كند. هر چند كه پزشكان جوان و تازه به دوران رسيده چين، هم مدتي مرعوب طب مدرن غرب شده و به آن روي آورده بودند، ولي گرايش شديد آمريكا را به طب سوزني و گرايش بالاي آلمان و فرانسه به طب چينی و گسترش آن در بيش از هزار دانشگاه و دانشكده، اين پزشكان جوان چين را مجدد به فكر واداشت كه چگونه است در زمان دست كشيدن آنها از طب سنتي خود، غربي ها آن را سريعاً اخذ و گسترش مي دهند؟!
امروزه ماهرترين و استادترين متخصصان طب سوزني در كشور آمريكا به طبابت مشغول هستند. در سال هاي گذشته، مردم كانادا 80 درصد و كشورهاي اروپايي حدوداً 50 درصد از طب سنتي و طب گياهي استفاده كرده اند، و اين آمار بر اساس گزارش سازمان WHO رفته رفته در حال گسترش است.
طب سنتي ايران یا Traditional Iran Medicine) TIM) قدمت بسيار طولاني دارد و اگر شناخت خوبي از آن داشته باشيم،مي تواند جوابگوي نه همه مشكلات، بلكه اكثر مشكلات پزشكي و بهداشتي ما باشد. سابقه تاريخي طب سنتي ايران به زمان زرتشت مي رسد. در كتاب اوستا آمده است كه ترتيا پزشك، هفت هزار سال قبل ميلاد گياهان دارويي را مي شناخته و با عصاره آنها به درمان بيماران خود مي پرداخته است. به نظر مي رسد كه قديمي ترين سند دنيا براي طب سنتي همین باشد.
با گذشت زمان، طب سنتي در يونان و سپس در ايران گسترش يافت و بر اساس تاريخ، اطباء ايران و يونان، طب سنتي را چندين بار دست به دست كرده اند. زماني كه ايراني ها موقعيت گسترش اين طب را نيافته اند، در يونان گسترش يافته و زماني نيز اين فرصت به ايراني ها رسيده است.
پس از ظهور اسلام، با ورود تعاليم بهداشتي اسلام و طب اسلامي، به قدرت طب سنتي به مراتب اضافه شد و احاديث فراواني در مزيت حجامت و انواع آن آورده شده است، اما خوشبختانه با اين همه كش و قوس و چالش، امروزه طب سنتي قدرتمند ايران توانسته است راه خود را باز كند و پس از چندين دهه تلاش بالاخره وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي بر آن شده كه از سال 1386 به شكل آكادميك و دانشگاهي متخصص طب سنتي پرورش دهد. هر چند كه از چهار سال قبل، بيست نفر را جهت آموزش طب سوزني به چين اعزام داشته بود، ولي آموزش طب سنتي ايران TIM به طور رسمي از امسال شروع شد و اين فرصت براي پزشكان علاقه مند ايران فراهم شده كه به منابع عظيم اين طب دسترسي پيدا كنند و زير نظر اساتيد علاقه مند، به آموزش كامل پرداخته و آن را ضمن به كارگيري براي درمان بيماران، گسترش دهند.
دوشادوش طب سنتي ايران، طب سوزني چين نيز توسط سازمان نظام پزشكي برابر توافق نامه اي كه با مركز بين المللي آموزش طب سنتي چين منعقد شده است، جهت آموزش كوتاه مدت پزشكان مهيا شده است.
امروزه واقعيت طب سنتي و بومي در دنيا برابر گزارش WHO اجتناب ناپذير است و همه دولت ها موظف شده اند كه به امر آموزش و گسترش طب سنتي خود اقدام كنند. اما هنوز متأسفانه پزشكان زيادي در كشور ما هستند كه دريچه اميد و درمان بيماران خود را صرفاً وابسته به داروهاي شيميايي مي بينند. بايد بدانيم كه بيشتر از 20 نوع درمان در دنيا وجود دارد كه طب شيميايي يكي از آنهاست و عاقلانه است كه به ساير روش هاي درماني مثل طب گياهي، طب سنتي، آيور ودا، طب چيني، فتيله گذاري، دعا درماني، حجامت درماني، انرژي درماني، سنگ درماني، ماساژ درماني، فشار درماني، آروماتو تراپي، فصد، زالو درماني و ... نيز توجهي داشته باشيم و درباره ی منابع عظيم طب سنتي، به خصوص طب سنتي ايران مطالعه کنیم.
دكتر قدير محمدي- متخصص طب سوزني

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:طب - طب سنتی - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageشکستن مفاصل و انگشتان چه عوارضی در پی دارد ؟

شکستن مفاصل و انگشتان چه عوارضی در پی دارد ؟

مردم عادت دارند با فشار به انگشتان دست يا حركات سريع گردن يا فشار پا بر روي ستون فقرات كمري، باعث ايجاد اين صداها شوند و به عبارتي قولنج آن را رفع كنند و با اين حركت، نوعي احساس راحتي به آنها دست مي‌دهد.
در يك تقسيم بندي ساده مي‌توان اين صداها را به دو دسته تقسيم كرد:
يك دسته صداهاي حاصل از حركات مفصلي است و دسته ديگر صداي حاصل از قولنج كردن مفاصل است كه طي يك فشار شديد در انتهاي دامنه حركتي ايجاد مي‌شود.
تا زماني كه اين صداها با درد و التهاب همراه نباشد، نگراني زيادي در مورد ايجاد اين صداها وجود ندارد. ولي در صورتي كه توليد اين صداها، همراه با درد و التهاب باشد، مي‌بايستي براي درمان و مشكل موجود، به پزشك مراجعه کرد.
در اصطلاحات علمي به اين صداهاي مفصلي،grating cracking ، clicking يا popping گفته مي‌شود. اين صداها در شرايط فيزيولوژيك و نرمال حركات مفصلي يا در حين انجام درمان و مانيپولاسيون مفاصل نيز ايجاد مي‌شوند.
همچنين مفاصل ممكن است لرزش‌هايي ايجاد كنند كه قابل شنيدن نباشد و فقط احساس شوند، اين موارد را لرزش‌هاي "subsonic" يا "زير آستانه شنوايي" مي‌گويند و در موارد باليني به عنوان "كريپتاسيون" گفته مي‌شود.
علاقه محققين به اين مسائل، منجر به انجام مطالعات مختلف، ولي محدود شده است كه بخشي از تحقيقات توسط همكاران دندانپزشك و روي مفصل فكي گيجگاهي صورت گرفته است.
در حالي كه همكاران ارتوپد و فيزيوتراپيست بيشتر روي صداي مفاصل انگشتان و كمي روي گردن كار كرده‌اند.
چگونگي ايجاد صداها
اولين بار در سال 1971 دو دانشمند آلماني، يك نيروي كششي را به مفصل سوم بين انگشت و كف دست اعمال نمودند و شكل‌گيري حباب‌هاي گاز كه عمدتاً CO2 بود را ثابت كردند.
اعمال كشش بين سطوح مفصلي در طي فعاليت‌هاي روزمره، باعث افزايش حجم مفصل و كاهش فشار مايع مفصلي مي‌شود كه منجر به خروج گاز درون مفصلي و ايجاد حباب گاز مي‌شود.
جريان مايع به سمت ناحيه ي با فشار كمتر، باعث خوابيدن (تركيدن) حباب گاز و ايجاد يك صداي قابل شنيدن مي‌شود.
فرد با فشار به مفاصل انگشتان دست و پا و يا حركت سريع گردن و كمر باعث تركيدن حباب و ايجاد اين صدا و كاهش فشار داخل مفصل مي‌شود.
اخيراً هم دانشمندان با استفاده از عملكرد راديوگرافي قبل و بعد از حركت درماني در مفصل انگشتان سوم، ايجاد گاز را كه منجر به ايجاد صداي كراكينگ مي‌شود به اثبات ‌رسانده‌اند.
همچنين مطالعات نشان داده است كه اين روند، ايجاد و تركيدن حباب دامنه غير فعال مفصل را به شكل قابل ملاحظه‌اي زياد مي‌كند.
اين مسئله، غير از مشكلات و عوارض فشار بر مفاصل، وابستگي‌هايي را براي فرد ايجاد مي‌كند كه بعدها با وجود رفع تشكيل حباب‌هاي گاز، همچنان فرد را مجاب به در آوردن اين صداها و حل فشارهاي روحي خود از راه غيرمعقول مي‌كند.
اين صداها ممكن است در طي اجراي حركات درماني بر روي ستون فقرات (مانيپولاسيون) نيز ايجاد شود.
هر يك از مفاصل بدن ما داراي تعدادي گيرنده عصبي از انواع مختلف هستند كه وظيفه آنها ارسال پيام به مغز و گزارش وضعيت مفصل از نظر موقعيت فيزيكي، تحريكات، صدمات يا فشارهاي نامعقول است.
اين گيرنده‌ها در هر لحظه وضعيت مفصل را به مغز گزارش مي‌كنند و مغز بر حسب اين گزارش تصميم‌گيري مي‌نمايد كه بايد چه عكس‌العملي را در مقابل حركت، نيرو يا فشار داخل مفصل نشان دهد.
گفتيم ايجاد حباب‌ها باعث افزايش فشار داخل مفصل خواهد شد. افزايش فشار داخل مفصل به لحاظ ايجاد حباب‌هاي گاز، باعث تحريك گيرنده‌هاي داخل مفصل مي‌شود. تحريك گيرنده‌هاي داخل مفصل، مغز را از ايجاد يك شرايط غيرطبيعي با خبر مي‌كند. به دنبال اين خبر، تصميم‌گيري براي رفع اين فشار غيرطبيعي اتخاذ مي‌شود. لذا فرد با فشار به مفصل در دامنه انتهايي حركت، باعث تركيدن حباب و كاهش فشار داخل مفصل مي‌شود. به اين ترتيب، حس ناخوشايند مفصل قطع خواهد شد و فرد احساس راحتي مي‌كند.
اما مسئله اين است كه به مرور و بعد از سال ها تكرار اين وضعيت، اين كار براي فرد عادت شده و يك نوع وابستگي براي او ايجاد مي‌كند، به شكلي كه حتي بدون وجود حباب‌ها نيز در شرايط عصبي خاص فرد با حداكثر فشار به مفصل، براي ايجاد اين صداها و كاهش فشار روحي خود تلاش مي‌كند.
اين مسئله، غير از مشكلات و عوارض فشار بر مفاصل، وابستگي‌هايي را براي فرد ايجاد مي‌كند كه بعدها با وجود رفع تشكيل حباب‌ها، همچنان فرد را مجاب به در آوردن اين صداها و حل فشارهاي روحي خود از راه غيرمعقول مي‌كند.
يك جمله معروف مي‌گويد: بهترين عادت اين است كه به چيزي عادت نداشته باشيم.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:شکستن - استخوان - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

سن ابتلا به بیماریهای قلبی کاهش یافته

يك جراح قلب و عروق گفت: با توجه به تغيير روش‌هاي زندگي و افزايش شهرنشيني، سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي كاهش يافته است.

دكتر محمدحسين ماندگار، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران ، با بيان اين كه علت شيوع بيماري‌هاي قلبي در دنيا متفاوت است، افزود: گرفتگي عروق كرونر كه منجر به سكته قلبي شده و نارسايي‌هاي قلبي كه به دنبال سكته‌هاي قلبي بروز مي‌كند و در درجه سوم بيماري‌هاي دريچه‌اي كه به علت سن بالا ايجاد مي‌شود، از جمله الگوهاي اصلي بيماري‌هاي قلبي در كشورهاي غربي به شمار مي‌روند.

وي با بيان اين كه دريچه‌هاي قلب افراد مسن يا دچار نارسايي شده و يا اين كه گرفتار رسوب كلسيم مي‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه، بيماري‌هاي قلبي چند سال گذشته كشورهاي پيشرفته را تجربه مي‌كنند. همچنين عادات‌ كشورهاي غربي مانند بي‌تحركي، مصرف غذاي پرچرب و به ويژه مصرف سيگار در چند سال اخير در كشورهاي جهان سوم شيوع بيشتري داشته است.

دكترماندگاربا بيان اين كه در گذشته بيماري‌هاي روماتيسمي قلبي در ايران شيوع بالايي داشت، اذعان كرد: اما در حال حاضر از شيوع آن كاسته شده و اين در حالي است كه در كشورهاي غربي به علت وجود امكان تشخيص زودرس، بيماري‌هاي مادرزادي به شدت كاهش يافته‌ است.

وي تصريح كرد: چاقي، فشار خون بالا، افزايش وزن، بي‌تحركي و مصرف بسيار سيگار منجر به افزايش شيوع بيماري‌هاي عروق كرونر، انسداد قلبي و سكته‌هاي قلبي مي‌شوند كه كشور ما نيز از شيوع بالايي از اين بيماري‌ها برخوردار است.

ماندگار با بيان اين كه طي چند سال اخير، در كشورهاي غربي سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي از سنين جواني به كهنسالي افزايش يافته، يادآور شد: اين در حاليست كه در كشور ما به شدت سن ابتلا به بيماري‌هاي انسداد عروق قلبي و سكته‌هاي قلبي كاهش يافته و افرادي كه در سن فعاليت و شكوفايي هستند، دچار اين بيماري‌ها مي‌شوند.

وي با بيان اين كه به طور كلي سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي بالاي 60 تا 70 سال است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر به علت زندگي شهري و عدم كنترل فاكتورهاي خطرساز مانند عدم كنترل ديابت، فشار خون، مصرف سيگار، مواد مخدر و افزايش استرس‌هاي روزانه، ابتلا به بيماري‌هاي قلبي به سن 40 تا 50 سالگي رسيده است.

اين جراح قلب و عروق با تاكيد بر تغيير روش‌هاي زندگي و افزايش ساعات ورزش روزانه، افزود: همچنين بايد از غذاهاي پرچرب و پرنمك پرهيز و مصرف غذاهاي پركالري و شيريني‌جات و روغن‌هاي جامد را به حداقل برسانيم.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:قلب - سن پایین - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

سرطان تخمدان در زنان

به گفته متخصصان، سرطان تخمدان كه قاتل خاموش شناخته شده هميشه هم آن طور كه گفته مي‌شود، خاموش نيست.

گروهي از پژوهشگران مركز سرطان جامع دانشگاه ميشيگان كه تلاش مي‌كنند تا روش‌هاي آگاهي از اين بيماري را افزايش دهند، در اين باره خاطرنشان كردند كه زنان بايد به طور منظم آزمايشات لگني انجام دهند و به علايم احتمالي سرطان تخمدان توجه كنند.

ماه سپتامبر ماه آگاهي از سرطان تخمدان در كشور آمريكا است. تا اين اواخر اعتقاد بر اين بود كه سرطان تخمدان هيچ نشانه‌اي در ابتدايي‌ترين و در عين حال علاج‌پذير‌ترين مراحل بيماري ندارد، اما پژوهشگران اخيرا گروهي از نشانه‌هايي را معرفي كرده‌اند كه اين نشانه‌ها مي‌توانند سرطان تخمدان را پيش بيني كنند.

اين علايم شامل،‌ تورم، درد لگن يا ناحيه شكم، مشكل در خوردن يا ايجاد سريع احساس سيري، و مشكلاتي در فوريت و دفعات دفع ادرار هستند.

زناني كه تقريبا به طور روزانه بيش از چند هفته اين علايم را دارند، بايد به متخصص مراجعه كنند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

باكتري اسهال در بدن برخي افراد نهفته مي‌ماند

پژوهشگران مي‌گويند باكتري عامل يك نوع اسهال را كه گاهي در بيماران بستري در بيمارستها مرگبار مي‌شود، مي‌توان در بدن افرادي كه فاقد علايم بيماري هستند پيدا كرد.


به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، اين يافته‌ها مي‌تواند به توضيح علت رشد و نماي باكتري "‪ "Clostridium difficile‬با وجود تلاش براي ريشه‌كني آن كمك كند.

دكتر كورتيس دانسكي از مركز پزشكي لوييس استاكس كليولند و همكارانش دريافتند بيماراني كه دچار بي‌اختياري ادراري هستند و كساني كه قبلا تحت درمان اين عفونت بوده‌اند جزو ناقلان احتمالي اين باكتري هستند.

آنها ‪ ۷۳‬بيمار را در دو بخش اين بيمارستان بررسي كردند. پنج تن از اين بيماران به اسهال مبتلا بودند.

محققان دريافتند ‪ ۳۵‬تن از ‪ ۶۸‬بيماري كه علايم اسهال نداشتند (حدود ‪ ۵۰‬درصد) ناقل باكتري اسهال بودند. با آنكه ‪ ۲۰‬درصد بيماران باكتري يا هاگ آن را در دست خود داشتند، اما اين باكتري در نمونه‌گيري از مقعد عفونت مشاهده نشد كه نشانگر آن است باكتري از ساير بيماران يا كاركنان بيمارستان به آنها انتقال يافته است.

بسياري از بيماران آلودگي را به تخت، و وسايل و محيط اطراف خود منتقل كرده‌اند.

دانسكي مي‌گويد اين يافته‌ها بيانگر آن است كه حاملان بدون علامت گونه‌هاي همه‌گير و غيرهمه گير باكتري ‪ C. difficile‬مي‌توانند در انتقال باكتري در محيطهاي بيمارستاني نقش داشته باشند.

ايجاد تغييرات كوچك در شيوه‌هاي كنوني كنترل عفونت شامل استفاده كاركنان بيمارستانها از دستكش و مصرف سفيدكننده ‪ ۱۰‬درصد براي
عفونت‌زدايي اتاقها مي‌تواند خطر انتقال عفونت را از ناقلان بدون علامت كاهش دهد.

ساير تحقيقات اخير نشان داده است باكتري اسهال عموما در اثر عدم رعايت بهداشت در بيمارستانها منتشر مي‌شود.

كاركنان بيمارستانها بايد روشهاي استاندارد را كه طي آن فقط براي درمان و جداسازي بيماران علامت دار اقدام مي‌شود تغيير دهند.

باكتري ‪ C. difficile‬شايعترين علت اسهال بيمارستاني است بطوري كه ساليانه ‪ ۳۰۰‬هزار مورد باكتري اسهال در مراكز درماني آمريكا گزارش مي‌شود.

همانند ساير باكتريها مردم اين باكتري را بادستهاي خود و هنگام دست زدن به اجسامي نظير تخت، وسايل و درها در بيمارستانها منتقل مي‌كنند. اين باكتري تشكيل هاگ‌هايي را مي‌دهد كه با شوينده‌هاي الكلي دست از بين نمي‌روند، اما سفيدكننده آنها را نابود مي‌كند.

نتايج اين تحقيق مي‌تواند نحوه گسترش عفونتهاي مختلف را در
بيمارستانها روشن كند.

اين يافته‌ها در مجله "‪ "Clinical Infectious Diseases‬منتشر شده است.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:باکتری - اسهال - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

شيوه جديدي براي پيشگيري از مرگ سلولي ارائه شد

دانشمندان از تحقيق جديدي پرده برداشتند كه مي‌تواند به پزشكان كمك كند يك شيوه درماني ابداع نمايند كه مانع از مرگ سلولها در بيماراني شود كه دچار سكته قلبي يا مغزي شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، بيشترين آسيب در جريان صدمات ضربه‌اي، به شكل مرگ سلولي يا نكروز است كه مدتها تصور مي‌شد يك فرايند بي‌نظم و برگشت‌ناپذير است.

گري سيلورمن استاد زيست‌شناسي و فيزيولوژي مولكولي دانشكده پزشكي پيتسبورگ گفت سالها اعتقاد داشتيم مرگ سلولي ناشي از ضربات سخت مانند سكته‌قلبي يا مغزي را كه مانع از اكسيژن‌رساني به بافت مي‌شود، نمي‌توان بطور واقعي درمان كرد به همين دليل محققان توجه خود را روي راهبردهايي براي احياي جريان خود در كوتاهترين زمان ممكن با استفاده از بازكننده‌هاي لخته و جراحي متمركز كردند.

سيلورمن و همكارانش با انجام يك سري آزمايش روي كرم‌ها دريافتند آنزيم‌هاي خاصي مي‌توانند سلول را بكشد و پس از استرس يا آسيب، دفاع آنها را در هم بشكنند.

اين يافته‌ها حاكي از آن است كه اگر دانشمندان بتوانند راهي را براي افزايش توليد بازدارنده‌هاي طبيعي كه مي‌توانند با اين آنزيم‌ها مبارزه كنند، بيابند، قادر خواهند بود از مرگ سلولها پيشگيري كنند.

سيلورمن با انتشار نتيج تحقيقات خود در نشريه "سلول" گفت: تحقيقات ما نشان مي‌دهد كه حتي مدتي پس از آغاز فرايند اسيب ديدگي نيز مي‌توان مانع از نكروز شد و احتمالا آن را ترميم كرد.

وي افزود اين يافته بالقوه مي‌تواند پيامدهاي گسترده‌اي در حوزه فوريت‌هاي پزشكي و همچنين در درمان بيماري‌هايي مانند آلزايمر و يا پاركينسون داشته باشد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:سکته - قلب - مغز - - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

باز كردن روزه با مايعات گرم از نفخ پس از افطار پيشگيري مي‌كند

يك فوق تخصص گوارش و كبد مركز آموزشي و درماني قزوين گفت: باز كردن روزه با مايعات گرم از نفخ پس از افطار پيشگيري مي‌كند.

دكتر علي‌اكبر حاج‌آقامحمدي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: خالي بودن معده و پر شدن معده پس از چند ساعت نخوردن غذا علت اصلي نفخ پس از افطار است، زيرا معده آمادگي تحمل حجم غذاي زياد را ندارد.

وي افزود: خوردن مقدار زياد غذا در ابتداي افطار به معده فشار آورده و باعث نفخ شكم مي‌شود، برهمين اساس بهترين توصيه باز كردن روزه با مايعات گرم است.

اين پزشك خاطرنشان كرد: پس از نوشيدن مايعات گرم استفاده از غذاهاي آبكي مثل سوپ، همچنين نان، خرما، پنير و سبزي به علت حجم كم و انرژي مناسب مفيد مي‌باشد.

حاج‌آقامحمدي به روزه‌داران توصيه كرد وعده شام را چند ساعت بعد از افطار صرف كنند.

وي با بيان اين كه "نفخ و تورم شكم شايعترين بيماري گوراشي است"، گفت:
خوردن بيش از اندازه غذا و تحمل نكردن قند لاكتوز يا آلرژي غذايي از عوامل شايع بروز نفخ و تورم شكم است.

اين فوق تخصص گوارش و كبد، به روزه‌داران سفارش كرد: درصورت رعايت توصيه‌هاي ياد شده، اگر باز دچار نفخ شكم شدند، از عصاره‌هايي نظير عصاره نعنا و زيره استفاده كنند.

حاج‌آقامحمدي يادآور شد: روزه‌داران از نوشيدن آب هنگام صرف غذا به دليل رقيق شدن آنزيم‌هاي گوارشي و اختلال در هضم خودداري كنند و همچنين روزه خود را با مايعات و نوشابه‌هاي سرد باز نكنند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageقلب سالم با تغيير شيوه زندگي

قلب سالم با تغيير شيوه زندگي

دوم مهرماه برابربا‪ ۲۴‬سپتامبر روز جهاني قلب نامگذاري شده تا بهانه‌اي باشد براي پرداختن به‌وضعيت بيماري‌هاي قلبي و عروقي كه نخستين علت مرگ‌ومير را به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش سازمان جهاني بهداشت درسال ‪ ۲۰۰۰‬ميلادي بيماري‌هاي قلبي و عروقي ‪ ۵۰‬درصد علت مرگ ا محسوب مي‌شد و پيش بيني شده است اين آمار در سال ‪ ۲۰۲۰‬ميلادي به ‪ ۷۵‬درصد مرگ وميرهاي شايع در جهان برسد.

به گزارش ايرنا، نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه‌سن بيماران قلبي و عروقي در جهان و ايران به علت تغيير شيوه زندگي به‌سرعت درحال افزايش است و بايد از همين امروز تدابيري انديشيد تا مانع از كاهش سن " مرگ قلبي " در كشور شد.

‪۳۵‬درصد جمعيت كشورهاي درحال توسعه وصنعتي از فشارخون بالا كه يك فاكتور مهم در بروز بيماري قلب است، در رنج‌بوده و ‪ ۲۵‬درصد آنان از بيماري خود بي‌اطلاع هستند و ‪ ۵۰‬درصد مبتلايان هرگز درمان صحيح نشده‌اند.

دكتر"محمود راستي" يكي‌ازجراحان قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا، بروزايست قلبي راتا سن ‪ ۴۵‬سالگي در مردان بيش از زنان دانست و گفت كه بعد از اين سن بروز اين بيماري در مرد و زن برابر است.

وي، توضيح داد: ايست قلبي حالتي است كه طي آن ضربان قلب كاملا از بين مي‌رود و تاخير در درمان حتي براي سه تا پنج دقيقه ممكن است باعث مرگ يا آسيب دائمي مغز شود.

راستي گفت: استرس، ديابت، مصرف برخي داروها كه ريتم قلب را دچار اختلال مي‌كند، آدرنالين يا هر دارويي كه فشار خون را در يك بيمار قلبي افزايش دهد، از عوامل افزايش‌دهنده خطر ايست قلبي هستند.

دكتر "رضا قلمقاش" رييس انجمن توانبخشي قلب و عروق و تنفس ايران نيز با اشاره به كاهش سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي وعروقي، نسبت به عدم توجه جامعه نسبت به اين وضعيت، انتقاد كرد.

وي افزود: سيگار، كم تحركي، چربي، چاقي و استرس به عنوان عوامل تشديد بيماري‌هاي قلبي و عروقي است و فرهنگ توجه به بيماري‌ها و نگراني‌ها در مورد افزايش آنها در جامعه نهادينه نشده است.

رييس انجمن توانبخشي قلب وعروق وتنفس ايران بابيان اينكه دربحث پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها نيز ضعيف هستيم، گفت: همواره منتظر مي‌مانيم تا بيمار شويم و بعد به فكر درمان مي‌افتيم و اگر بخواهيم رويكردي جامع از درمان داشته باشيم، بايد چهار جنبه جسمي، روحي، اجتماعي و معنوي را مدنظر قرار دهيم.

وي توضيح داد: بيماري قلبي علاوه‌براينكه جسم را معلول مي‌كند،باعث مي‌شود فرد دچار افسردگي شده و روحيات برهم ريخته‌اي داشته باشد.

"قلمقاش" تاكيد كرد كه‌بازتواني مي‌تواند از وقوع ‪ ۲۶‬درصد مرگ وميرها بر اثر بيماري‌هاي قلبي، جلوگيري كند.

وي بااشاره به اينكه انجام بازتواني مي‌تواند تا ‪ ۲۱‬درصد از رخداد سكته در بيماران قلبي جلوگيري كند، تصريح كرد: اگر بخواهيم نگاهي به عوارض و هزينه‌هاي ناشي از سكته در بيماران قلبي داشته‌باشيم، متوجه اهميت بازتواني خواهيم شد.

به گفته وي، با انجام توانبخشي قلبي و بازتواني تنفسي ، مي‌توان تا ‪۱۳‬ درصد از انجام عمل جراحي و تا ‪ ۱۹‬درصد از نياز بيماران قلبي و عروقي به انجام آنژيوگرافي جلوگيري كرد.

وي خاطرنشان كرد: پيروي از يك رژيم غذايي مناسب ، انجام حركات ورزشي، پياده‌روي، كم‌كردن ميزان نمك غذا ، نكشيدن سيگار ، دوري از تنش‌هاي عصبي و استفاده ازروش‌هاي مهار استرس و درنهايت بهبود در نحوه زندگي، تا حد بسيار مطلوبي از ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي جلوگيري مي‌كند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:قلب - سالم - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

آلودگي هوا موجب لخته شدن خون مي‌شود

دانشمندان آمريكايي اعلام كردند ذرات ريز آلودگي هوا كه كوچكتر از يك دهم قطر تار موي انسان هستند مي‌توانند موجب لخته شدن خون شوند. اين يافته دانشمندان را در توضيح اينكه چگونه آلودگي هوا موجب سكته قلبي و مغزي مي‌شود، ياري مي‌دهد.

به گزارش ايرنا و به نقل از رويترز، تحقيقات در مورد آلودگي هوا نشان داده است كه آلودگي ناشي از دود اگزوز كاميونها و اتوبوس‌ها و همچنين كارخانه‌هاي زغال سوز، خطر بروز سكته‌هاي قلبي و مغزي مهلك را افزايش مي‌دهد.

اما محققان هنوز كشف نكرده‌اند كه در واقع چگونه اين ذرات ميكروسكوپي انسان را از پا در مي‌آورد.

دكتر "گوكان موتلو" از دانشگاه نورث وسترن شيكاگو كه تاثيرات آلودگي هوا را بر موش‌ها مطالعه كرده است، گفت: اكنون مي‌دانيم چگونه التهاب ريه ناشي از آلودگي هوا منجر به مرگ ناشي از بيماري قلبي مي‌شود.

ريه‌هاي ملتهب از آلودگي، اينترلوكين ‪ ۶‬كه يك تركيب سيستم ايمني است و موجب التهاب مي‌شود ترشح مي‌كنند و نشان داده شده است كه اين امر احتمالا خون بيشتري را به لخته تبديل مي‌كند.

نتايج اين تحقيقات در نشريه تحقيقات باليني منتشر شده است.

مطالعه‌اي هفته گذشته در نشريه پزشكي نيو اينگلند منتشر شد كه نشان مي‌داد استنشاق دود ديزل در توانايي بازمانده‌هاي سكته قلبي براي بازكردن لخته‌هاي خوني تداخل ايجاد مي‌كند.

موتلو دو سال پيش در حين مطالعه تاثيرات آلودگي هوا بر نارسايي قلبي موشها به شواهدي درباره مساله لخته‌شدن خون در آنها دست يافت. بر اساس آن تحقيقات موشهايي كه درمعرض آلودگي هوا قرار داشتند خون ريزي بسيار كمتري داشتند.

در تحقيق اخير، وي و همكارانش، موش‌ها را در معرض آلودگي هوا جمع‌آوري شده توسط سازمان محافظت از محيط زيست آمريكا قرار دادند. اين آلودگي با محلول نمك تركيب شده و به ريه موشها تزريق شد.

موش‌هاي قرار گرفته در معرض آلودگي هوا، تنها ‪ ۲۴‬ساعت پس از اين تزريق، ‪ ۱۵‬برابر افزايش اينترلوكين- ‪ ۶‬داشتند. اين چارچوب زماني مهم است چراكه برخي مطالعات نشان داده‌اند افزايش آلودگي هوا مي‌تواند خطر سكته قلبي را طي ‪ ۲۴‬ساعت افزايش دهد.

به گفته موتلو و دكتر اسكات بودينگر مي‌توان با سركوب سلولهاي ايمني ريه موسوم به ماكروفاژها كه به مواد خارجي حمله كرده و اينترلوكين- ‪۶‬ ترشح مي‌كنند، مانع از لخته شدن خون شد.

موش‌هايي كه پاسخ‌هاي سيستم ايمني آنها سركوب شده بود، دچار افزايش لخته‌هاي خوني نشدند. اين امر حاكي از آن است كه اينترلوكين- ‪ ،۶‬يك نيروي محرك است.

وي افزود اغلب افراد مي‌دانند ميزان زياد آلودگي هوا مي‌تواند موجب بيماري ريوي از جمله وخيم شدن آسم شود.

وي با اشاره به اينكه اين امر در بيماران مبتلا به عروق كرونر و يا نارسايي قلبي مشخص نشده است خاطرنشان كرد، فكر مي‌كنم بايد آگاهي خود را از ارتباط بين اين عوامل افزايش دهيم.

دانشمندان اكنون قصد دارند اين امر را بررسي كنند كه آيا آسپيرين مي‌تواند با تاثيرات لخته‌شدن خون در موش‌ها مقابله كند يا خير. دوز كم آسپيرين كه به رقيق شدن خون كمك مي‌كند در حال حاضر براي افراد مبتلا به مشكلات قلبي توصيه مي‌شود.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageسویا از سرطان سینه پیشگیری میکند !

سویا از سرطان سینه پیشگیری میکند !

دانا جاکوبی، نویسنده کتاب آشپزی می گوید: من عادت داشتم دانه های سویا را تقریباً در هر چیزی استفاده کنم. این باعث می شد که غذاها، فوق العاده خوشمزه شوند به طوریکه تا به حال کسی چنین غذاهایی را نخورده است. این روزها. نویسنده «فایده جدید سویا» برای پرده برداری از رموز آشپزی اش، در استفاده از خمیر نرم سویا از شیرینی هویجش گرفته تا شیر وانیلی سویا در دسر موز و نارگیل اش درنگ نمی کند. او می گوید: خبرهای خوبی در مورد دانه های سویا دارم. مردم خوشحال هستند می توانند سویا را به برنامه رژیمشان اضافه کنند.
فواید سویا در پایین آوردن کلسترول
دیگر در یافتن دانه های سویا مشکلی وجود ندارد. فرآورده های جدید آن، انتخاب های متنوعی از غذاهای صبحانه گرفته تا غذای قبل از خواب را ارائه می دهند. سوپر مارکت ها، هم اکنون شیرهایی با طعم سویا، دانه های ترد و خشک سویا، چیپس سویا همراه با غلات و همبرگرهای سویا را عرضه می کنند. دلیل آن این است که شواهدی نشان می دهد فرآورده های سویا می تواند، قسمتی از رژیم کم چربی باشد که با پایین نگه داشتن سطح کلسترول، خطر سکته قلبی را کاهش می دهند. اخیراً FDA برای جلب مشتری به فروشگاه های مواد غذایی روی خوش نشان داده و فواید این دانه ها را روی برچسب هایی نوشته است.
نوامبر گذشته، انجمن سلامتی آمریکا اعلامیه ای منتشر کرده که طی آن آمریکایی های مبتلا به کلسترول بالا را به استفاده از سویا، تشویق کرده است.
هم اکنون فروشگاه ها و موسسات مهم، در حال تولید قرص های محتوی سویای خالص هستند. این مواد شبه استروژن با توجه به اثرات مفید دانه های سویا تهیه می شوند. اما اگر مقدار کمی سویا بتواند شما را سالم نگه دارد، مصرف زیاد آن به ویژه نوع فشرده آن به شکل قرص، شاید آن خاصیت را نداشته باشد.
علاوه بر آن استفاده از سویا در غذاها، مانند دانه های پروتئین دار سویا می تواند کلسترول شما را پایین آورد. تحقیقات همچنین نشان داده است فواید سلامتی سویا، از دانه های پروتئین دار سویا که به طور طبیعی شامل «شبه فلاون ها» هستند، نشات می گیرد (سس سویا، اگرچه از دانه های سویا گرفته می شود، اما شبه فلاون ندارد). تحلیلی که در سال ۱۹۹۵ انجام شد، حاکی است افرادی که دارای کلسترول فزاینده بوده اند و به طور متوسط روزانه ۴۷ گرم پروتئین سویا مصرف کرده اند حدود ۹ درصد کلسترولشان پایین آمده و کلسترول LDL آنها (انسداد شریانی) حدود ۱۳ درصد کاهش داشته و این خیلی خوب است چون هر یک درصدی که کلسترول پایین بیاید خطر بیماری های قلبی ۲ درصد کاهش پیدا می کند.
دیوید جنکسن استاد دانشگاه علوم پزشکی و تغذیه تورنادو می گوید: حتی اگر کلسترول شما در حد نرمال و طبیعی است، با اضافه کردن سویا به رژیم غذایی تان به ثابت نگه داشتن آن کمک کنید.

مصونیت در برابر سرطان
در چین و ژاپن که غذاهای سویادار، تقریباًَ جزو غذاهای روزانه شان محسوب می شود، میزان مرگ ومیر در اثر سرطان سینه و پروستات خیلی پایین تر از ایالات متحده است. وقتی محققان ژاپنی ۱۲۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه را با ۲۳ هزار داوطلب سالم مقایسه کردند، دریافتند زنانی که قبل از یائسگی حداقل سه بار در هفته خمیر سویا مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش یافته است. طبق بررسی که در سنگاپور انجام شده، زنانی که هنوز به دوران یائسگی نرسیده اند، آنها که از دانه های سویا بیشتر استفاده کرده اند، به طور چشمگیری کمتر مبتلا به سرطان می شوند.
مسکن گُر گرفتگی
بعضی از بررسی ها اشاره به این دارد که سویا ممکن است ناراحتی های دوران یائسگی را کاهش دهد. این نظریه نشان دهنده این موضوع است که شبه فلاون های سویا استروژن گیاهی هستند. در دوران یائسگی چنین تصور می شود که این ترکیبات در استروژن طبیعی زنان دخالت دارند. در سال ۱۹۹۹، محققان دانشگاه پزشکی ویک فورست، بر روی گروهی از زنان یائسه آزمایش هایی کردند و دو بار در روز در وعده های غذایی شان ۱۰ گرم پروتئین سویا افزودند. این رژیم باعث شده که شدت گُر گرفتن و عرق ریزی شبانه آنها بهبود یابد. در بررسی های اخیر، محققان کلینیک مایر دریافته اند که رژیم سویا نسبت به استروژن، تاثیر کمتری دارد اما در بهبودی گُرگرفتگی به کار می آید. متخصصان معتقدند که برای مشخص کردن نقش سویا در کاهش علائم یائسگی، به بررسی های بیشتری نیاز است.
قدرت سویا علیه کلسترول و این نظریه قوی که دانه های سویا می تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد، کافی است تا سویا مرتباً مهمان میز غذای شما باشد. چند بار؟ اگر میزان کلسترول شما خوب است و علاقه مندید که آن را پایین نگه دارید. فقط مقداری سویا در غذای روزانه تان استفاده کنید. اگر کلسترول شما تقریباً بالاست و ترجیح می دهید که دارو نخورید، سعی کنید روزانه ۲۵ گرم سویا بخورید. (طبق توصیه FDA، اما این کار را با موافقت پزشکان انجام دهید) شما نباید از کتاب آشپزی جاکوبی پیروی کنید. فقط ۹۰ گرم آن می تواند ۴ تا ۱۹ گرم پروتئین سویا را به بدن شما برساند که البته به نوع آن بستگی دارد.

اهمیت « سویا»
بررسی پژوهشگران کانون ملی سرطان حاکی است محصولات ساخته شده از دانه سویا برای پیشگیری از سرطان سینه مفید است.
به گفته « سئیچیرو یاماموتو» یکی از پژوهشگران کانون ملی سرطان، این موضوع پس از بررسی بیش از ۲۰ هزار زن بین سنین ۴۰ تا ۵۹ سال به دست آمده است.
این پژوهش نشان داده است که نسبت ابتلا به سرطان سینه در زنانی که هر روز در غذاهای خود از سویا استفاده نمی کنند، نسبت به زنان دیگری که از آن استفاده می کنند، حدود دو برابر بیشتر است.
وی افزود نتیجه این بررسی بیانگر این است که در زنانی که روزانه سه وعده سوپ سویا خورده اند، میزان ابتلا به سرطان سینه ۴۰ درصد کاهش یافته است و به نظر می رسد وجود هورمون گیاهی « ایسوفلاون» در دانه سویا موجب پیشگیری از سرطان سینه در زنان می شود به گونه ای که احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که روزانه از طریق خوردن غذاهای تهیه شده از سویا حدود ۲۵ میلی گرم « ایسوفلاون» جذب بدنشان می شود، نسبت به زنانی که از این مورد غذا ها استفاده نمی کنند، ۵۴ درصد کمتر است.
این پژوهش همچنین حاکی است در منطقه شرق آسیا، استفاده از محصولات غذایی سویادار، بسیار رایج است به طوریکه در ژاپن، ماده اولیه سوپی که معمولاً با هر غذا می خورند یا سس پر استفاده « شویو» را تشکیل می دهد، سویا است.
آمار کانون ملی سرطان ژاپن حاکی است سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها میان زنان این کشور است و سالانه حدود ۲۰ هزار تن به آن مبتلا می شوند

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:سویا - سرطان - سینه -, ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageزرد چوبه از پوکی استخوان، روماتیسم و بیماریهای مفصلی جلوگیری میکند.

زرد چوبه از پوکی استخوان، روماتیسم و بیماریهای مفصلی جلوگیری میکند.

به گزارش يونايتدپرس يك بررسي بر روي حيوانات كه نتايج آن در شماره نوامبر "نشريه آرتريت و روماتيسم" به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد كه زردچوبه و مكمل‌هاي غذايي حاوي آن ممكن است از آرتريت روماتوئيد و پوكي استخوان پيشگيري كند.

ريشه زردچوبه در طب سنتي آسيا براي قرن‌ها به عنوان درماني براي التهاب مفاصل يا آرتريت كاربرد داشته است. داروهاي ضدالتهابي نوين كه براي درمان آرتريت به كار مي‌روند، عوارض جانبي بسياري دارند، بنابراين پزشكان و پژوهشگران به دنبال شيوه‌هاي درماني جايگزين براي اين بيماري بوده‌اند.

امروزه مكمل‌هاي غذايي حاوي زردچوبه با نام كوركومين (curcumin) ،ماده شيميايي كه رنگ زرد زردچوبه ناشي از آن است ،در بازار موجود است. تصور مي‌شود اين ماده نيز داراي خواص ضدالتهابي باشد.

دكتر ژانت ال فانك از كالج پزشكي دانشگاه آريزونا يكي از پژوهشگران در تحقيق فوق در اين باره گفت:" هدف ما از بررسي داروهاي گياهي به خصوص اين است كه بين خواص مفيد گياهان دارويي سنتي و اثرات زيانبار آنها افتراق دهيم. به اين ترتيب اميدواريم نه تنها شيوه‌‌هاي طب سنتي را درك كنيم و به آزمون بگذاريم، بلكه استفاده آنها را نيز پيشرفت دهيم و اصلاح كنيم"

دكتر فانك با دكتر باربارا ان. تيمرمن، رئيس مركزپژوهش طب گياهي آريزونا- براي بررسي بهتر اثرات مواد شبه كوركوميني در زردچوبه عصاره‌هايي با ميزان استاندارد تهيه كردند. سپس تاثيربخشي آنها را بر روي موش‌هاي آزمايشگاهي مبتلا به آرتريت روماتوئيد آزمايش كردند. نتيجه آن بود كه اين مواد واقعا علائم التهاب مفصل را كاهش مي‌دهند.

دكتر فانك معتقد است كه نتايج مشابهي در انسان‌ها نيز مورد انتظار است، اما بايد با آزمون‌هاي باليني ثابت شود.

فانك گفت اگر معلوم شود كه چنين اثري در انسان‌ها نيز رخ مي‌دهد، احتمالا روزي 1.5 گرم مواد شبه‌كوركوميني بايد مصرف شود، كه حدود 10 برابر ميزان مصرف روزانه زردچوبه يك فرد متوسط هندي است. بنابراين تنها راه براي تامين اين مقدار مواد شبه‌كوركوميني از راه مكمل‌هاي غذايي است.

به گفته فانك احتمالا ساير مواد موجود در زردچويه به جز كورمورين هم داراي خواص ضدالتهابي هستند و اين مواد همراه هم با كورمورين التهاب را مهار مي‌كنند.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:زردچوبه - استخوان - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageزالو درمانی

زالو درمانی

استفاده از زالوی طبی (Hirudo Medicinalis) در درمان بیماری‌ها سابقه‌ای به قدمت مصر باستان داشته، و در طب نوین نیز در سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ به کار گرفته می‌شده است. در دو دهه اخیر جهت درمان بسیاری از بیماری‌های از جمله مشکلات قلبی عروقی، واریس پاها و جراحی‌های بسیار ظریف از این کرم خونخوار استفاده‌های فراوانی شده است. همچنین استفاده از خواص ضدالتهابی، ضددردی و ضدعفونی‌کننده بزاق آن نیز در مشکلات اسکلتی و مفاصل مورد توجه قرار گرفته است.
آن‌چه می‌تواند چنین روند فزاینده‌ای از کاربرد زالو را توجیه کند، کشف خواص برخی از مواد پروتئینی و آنزیمی بزاق آن می‌باشد که به شرح زیر توضیح داده می‌شود:
ـ خاصیت بی‌حس‌کنندگی: باعث کاهش درد موضعی هنگام نیش زدن می‌شود که عمدتاً به دلیل وجود ماده هیرودین (Hirudin) است.
ـ خاصیت گشادکنندگی عروق: به دلیل وجود ماده هیستامین است.
ـ خاصیت ضدانعقادی: به دلیل وجود آنزیم هیالورونیداز موجود در بزاق زالو می‌باشد. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس بسیار قوی دارد به طوری که در درمان گلوکوم هم بسیار موثر است.
ـ خاصیت آنتی بیوتیکی: که اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته و روی بیماری‌های ناشی از استاف طلایی و میکروب سل و اسهال خونی و دیفتری موثر است.
ـ خاصیت ضدالتهابی و ضدلخته‌ای
محل نیش حیوان به شکل Y می‌باشد و هنگام گزش فرد درد بسیار خفیفی احساس می‌کند. زالو در حین مکیدن خون، بزاق خود را به بدن فرد تزریق می‌کند و در اثر مکش خون ۵ تا ۱۰ برابر افزایش وزن پیدا می‌کند.
در بسیاری از کشورهایی که از زالو برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. مکان‌های خاص جهت پرورش زالو به طریق بهداشتی و استریل وجود دارد، تا احتمال انتقال بیماری‌های خونی نظیر هپاتیت و ایدز به صفر برسد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:زالو - زالو درمانی - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageدانستنیهای خواندنی درباره مو

دانستنیهای خواندنی درباره مو

در پوست سر يك فرد معمولي 100 هزار تار مو، در افراد با موهاي قرمز 90 هزار، در افراد با موهاي مشكي 110 هزار و افراد با موهاي بلوند 150 هزار تار مو موجود ميباشد. در سـر بچـه در هــر سانتي متر مربع سر 1100 پياز مو وجود دارد كـه ايـن تعـداد در سـن 25 ســالگي به 600 و در سن 30 الـي 50 سـالـگـي بـه 250 الـي 300 تـار مـو كـاهــــش مـييابد. از هر پياز مو در حدود 25 تار مو (پس از ريزش تـار مو قبلي) در طول حيات فرد رويش مي كند كه هر كدام از آنها سالها باقي مي ماند. مو از پروتئـيـنـي بـنـام كـــراتين تشكيل يافته است اين همان ماده اي است كه سـازنــده پر پرندگان، ناخن، سم و چنگـال حيوانات مي بـاشد. خود كـراتـيـن عـمدتـا از اسـيـد آمــينه سيستئين (CYSTEINE) تشكيل يافته است. همـچنين مـو حـاوي رنـگدانه مــلانين ميباشد. دو نوع ملانين در مو توليد ميـگردد يكي اوملانين
(EUMELANIN) كه ايجاد كننده رنـگ قـهوه اي و مشــــكي
است و فئوملانين (PHAEOMELANIN) كه ايجاد كننده رنگ قرمز مي باشد. تـركـيــب اين دو دو نوع رنگدانه رنگهاي متنوع مو را پديد مي آورند. قطر مو 0.1 ميلي متر مي باشـد. مو بطور متوسط در روز 0.35 ميلي متر و در ماه 1 سانتي متر رشد مي كـــند. رشد مو در تابستان از زمستان بيشتر بوده و همچنين رشد مو در مردان انــدكي سريعتر از زنان ميباشد. حداكثر طول مو در سر 70 الي 90 سانتي متر ميباشد. در بـــدن انسان 3 نوع مو رشد ميكند:
1- لانوگو (LANUGO): موي نازك، بي رنگ و فاقد مغز مياني كه كرك مانند بوده و تمام بدن جنين را در رحم ميپوشاند اما يك ماه پيش از بدنيا آمدن كودك اين موها ريزش پيدا ميكنند.
2- ولوس (VELLUS): تمام سطح پوست بدن جز كف دست و پا و لبها را پوشانده.اين مو نيز كرك مانند بوده و فاقد رنگدانه است.لطيف، نرم و نازك و فاقد مغز مياني ميباشد.
3- ترمينال (TERMINAL): موهاي بلند و ضخيم و زبري مي باشند كه ابــروهـــا، مـوي سر، مژه ها، ريش و سبيل و موهاي نواحي تناسلي را تشكيل ميدهد.
در بدن موهاي ولوس قادر به تبديل به موهاي ترمينال ميباشند ( بـا تـحريك هورمونهاي مردانه).
استحكام موي شما به پروتئين كراتين بستگي دارد. يك تار مو ميتواند تا 25 درصد طول طبيعي خود پيش از آنكه پاره گردد كشيده شود. ايـن مـقـدار در تــار مــوي خيس به 50 درصد ميرسد! هر تار مو پيش از آنكه پاره گردد قادر به تحمل 100 گرم بار مي بـاشد به عبارتي اگر مـوهاي سر را بريده و بصورت طناب درآوريم آن طنـاب قـــادر به تحمل 10 تن بار خواهد بود! استحكام موي سر شما برابر با استحكام يك مفتول مسي بـــا قطر برابر با تار مو ميباشد! مراحل رشد مو به قرار زير است:
1- مـرحله رشد فعال و يا آناژن (ANAGEN):
دراين مرحله سلولهاي فوليكول مرتبا رشد كرده و تقسيم شده و شاخي ميـگردند و ساقه مـو را
تشكيل ميدهند.
2- مـرحله انتقالي و يا كاتاژن (CATAGEN):
در ايـن مــرحـــله رشد مو كند شده و مو به 6/1 طول خود چروكيده ميشود.
3- مرحله ريزش مو و يا تلوژن (TELOGEN): در ايـن مرحله رشد مـو مـتـوقف شده و ارتباط قاعده فوليكول با مو سست شده و در اثر فشار تار موي جديد در حال رشد، تـــار موي قديمي ميريزد. اين مرحله، مرحله استراحت مو نيز ناميده ميگردد.
مرحله آناژن معمـولا در سر 6 سـال به طـول مـي انــجامد و 85 درصد موهاي سر در اين مرحله قرار دارند.
مـرحـــله كاتاژن در موهاي سر در حدود 10 روز بطول مي انجامد و تنها 1 درصد مـوهـاي سر در اين مرحله قرار دارند
مرحله تلوژن در موهاي سر معمولا 12 هفته بطول مي انجامد و 25 درصد مـوهــاي سر در اين مرحله قرار دارند.
دوره سيكل كامل رشد و ريزش مو حدود 3 الي 4 سال به طول مي انجامد اما اين مدت براي مژه ها 4 ماه است. مدت رشد و استراحت موهاي نواحي ديـگر بـدن بـــه قــرار زير ميباشد:
1- ابـرو: مـدت اسـتـراحـــت: 12 هفته/ مدت رشد: 8-4 هفته/ تـعـداد پـيـاز مــو در هــر سانتيمتر مربع پوست: 350 / سرعت رشد در روز: 0.61 ميلي متر
2- ريش صورت: مدت استراحت: 10 هفته/ مدت رشد: 1 سال/ تـعداد پــيـاز مو در هر سانتي متر مربع: 500 در چانه و 800 در گونه/ سرعت رشد: 0.32 ميلي متر
3- سبيل: مدت استراحت: 6 هفته/ مدت رشد: 16 هفته/ تعداد پياز در هر سانتيــمـتر مربع: 500/ سرعت رشد: 0.38 ميلي متر
4- زير بغل: مـدت اسـتـراحــت: 12 هفـتـه/ مـــدت رشد: 16 هفته/ تعداد پياز مو: 65 / سرعت رشد: 0.3 ميلي متر
5- موهاي پا: مدت استراحت: 24 هفته/ مدت رشد: 16 هفته/ تـعـداد پـيـاز مــو: 60 / سرعت رشد: 0.21 ميلي متر
6- موهاي نواحي تناسلي: مدت استراحت: يك هفته/ مدت رشد: چندين ماه/تعداد پياز مو: 70 / سرعت رشد: 0.3 ميلي متر
علت آن كـه موهاي سر همواره در حال رشد مي بـاشـد امـا مثـلا مـوهـاي ابرو تا اندازه مشخص بلند ميگردد، در كنترل ژنتـيـكي آنهـا بـوده كـه مـدت زمـان آنـاژن و تلوژن آنها را تعيين مي كـند. مثلا در موي سر در آن واحد 85 درصد موها در حال رشد بوده و تنها 13 درصد مـوها در حال استراحت ميباشند. اما در ابرو تنها 10 درصد موها درحال رشد و 90 درصد موها در حال استراحت هستند.
ريزش 50 الي 100 تار مو از موهاي سر در روز طبيعي ميبـاشد. شـكل مو و يا صاف و يا مجعد بودن مو به 2 عامل بستگي دارد:
..................

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ برچسب:مو - زیبایی - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page7 راه لاغر شدن

7 راه لاغر شدن

به گفته پزشكان متخصص تغذيه، انجام روش‌هايي چون آهسته غذا خوردن، پياده روي كردن روزانه، استفاده از ميوه و سبزي حين صرف غذا و از همه مهمتر داشتن يك هدف صادقانه، از برجسته‌ترين راه‌هاي كاهش وزن و تناسب اندام است.

به نقل از پايگاه خبري آسوشيتدپرس، به گفته پزشكان مهمترين عامل براي رسيدن به وزن مطلوب داشتن يك هدف صادقانه و عملي است. چراكه متخصصان معتقدند كاهش سريع وزن كه به دليل نخوردن غذاي كافي حاصل مي شود، اولا باعث خستگي و ضعف در افراد مي شود و ثانيا، اين كاهش وزن سريعا جبران مي‌شود.
بنابر اين گزارش، پزشكان قطع 500 كالري از رژيم غذايي روزانه افراد را كه باعث كاهش وزن 500 گرم در هفته مي شود، روشي متعادل و مفيد براي افراد چاق در اضافه وزن مي دانند.
اين گزارش حاكي است؛ مشخص كردن روزها و زمان‌هاي ثابتي در هفته براي انجام پياده روي و پايبند بودن به رعايت آن، دومين راه براي كاهش وزن در افراد است. سومين راه رسيدن به تناسب اندام در افراد، استفاده از كتاب ها و مجلات تغذيه و اطلاع يافتن از ميزان كالري ها و چربي ها و هيدرات هاي كربن موجود در غذاهاست كه هنگام تعيين رژيم غذايي به افراد كمك مي كند.
برخلاف تصور عمومي استفاده صرف از مواد غذايي حاوي پروتئين و استفاده نكردن از مواد غذايي حاوي هيدرات كربن، راه مناسبي براي كاهش وزن نيست و پزشكان اين نوع رژيم غذايي را FAD FOOD ناميده‌اند و استفاده نكردن از FAD FOOD به عنوان رژيم غذايي به عنوان چهارمين راه داشتن تناسب اندام مطرح مي شود.
پزشكان پنجمين راه كاهش وزن و مقابله با چاقي را آهسته غذا خوردن مي دانند، به طوري كه ايجاد فاصله 30 ثانيه‌اي بين هر لقمه و زمان صرف غذا حداقل 20 دقيقه را مناسب مي‌دانند. همچنين آمارها نشان مي دهد افراد چاق سريعتر از افراد ديگر غذا مي خورند.
ششمين راه كاهش وزن و رسيدن به تناسب اندام، استفاده نكردن از غذاهاي آماده (البته به طور مكرر و روزانه)، مصرف ميوه و سبزي به همراه مصرف غذا و جويدن كامل ميوه‌ها و سبزي‌ها است.
محققان، اجراي مرتب، به موقع و پيوسته تمام راه ها و توصيه هاي پزشكي متخصصان در زمينه روش‌هاي كاهش وزن و تناسب اندام را به عنوان هفتمين و آخرين راه مقابله با چاقي مطرح مي‌كنند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:چاقی - لاغری - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageروغن حیوانی چه مزایایی نسبت به روغن نباتی دارد ؟

روغن حیوانی چه مزایایی نسبت به روغن نباتی دارد ؟

اخرین تحقیقات علمی دنیا نشان می دهد که اسید آراشیدونیک روغنهای حیوانی سبب افزایش HDL و کاهش LDL می شود. از نظر طب اسلامی وطب سنتی خواص روغن حیوانی بیشمار است. از آن جمله می توان به استخوانسازی. کاهش غلظت خون. کاهش چربیهای زاید شکم. شادابی و سفیدی پوست و سمزدایی از بدن اشاره کرد. تغذیه ی سلولهای خود عضله ی قلب از اسیدهای چرب است که تنها در روغن حیوانی به وفور یافت میشود. یکی از ارکان طول عمر وجوانی پایدار از نظر طب سنتی مصرف مداوم روغن حیوانی است.
به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سن انسان که به پنجاه سال رسید سزاوار نیست که شب را روز کند و شکمش از روغن گاو خالی باشد. (البته مصرف روغن گاو برای جوانان هم بسیار مفید میباشد و مقصود از این سخن ضرورت مصرف این روغن برای کهنسالان میباشد)
امام صادق (ع) فرمود: به همان اندازه که روغن حیوانی مصرف میشود. به همان اندازه چربی از بدن شما دفع می شود (یا می سوزد) یکی از بهترین درمانهای چاقی مصرف مداوم روغن حیوانی با غذاهاست.

جایگزین روغن حیوانی . روغن زیتون، کره حیوانی اصلی، روغن دنبه، روغن کنجد و روغن هسته انگور است.
ذکر این مطلب به جاست که روغنهای گوسفندی به علت دیر هضم بودن و سنگینی باید کمتر مصرف شوند اما روغنهای گاوی مشکلی ندارند.

اگر احیانا دچار مشکلات خونی مانند قند خون، فشار خون، چربی خون و این قبیل بیماریها هستید مصرف روغن و کره گاوی را به مقدار کم به شما توصیه میکنیم، مطمئن باشید ضرر نمیکنید زیرا علت اصلی این امراض مصرف ...
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:روغن حیوانی - روعن - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

انواع درمان در طب سنتی ایران

-گياه درماني (Phytotherapy)
درمان بيماري هاي مختلف جسمي و روحي به وسيله گياهان را "گياه درماني" مي گويند.
يكي از روش هاي قديمي جهان، طب گياهي است. خداوند حكيم درمان همه بيماري ها و دردها را در طبيعت قرار داده است.«طبيعت خادم طبيعت است».

2-ماساژ درماني (Massage therapy)
درمان بيماري هاي عضلاني، اسكلتي، گوارشي، سردردها، رفع استرس و افسردگي، بهبودي جريان خون و افزايش اكسيژن رساني به بافت ها و بهبودي ده ها بيماري ديگر از خواص ماساژ درماني است.
بعضي ماساژهاي درماني عبارتند از: ايروودا، يوميهو، تاي ماساژ، ماساژهاي آرام بخش و ماساژهاي زيبايي.

3-شياتسو (Shiatsu)
فشردن نقاط حياتي بدن براي سلامتي، توسط انگشتان دست را "شياتسو" مي گويند.
يك تكنيك سالم و مؤثر كه بيشتر پيشگيري كننده است و به عنوان شكلي از فيزيوتراپي براي بيماري هاي خاص مورداستفاده قرار مي گيرد.
بيماران انرژي و نيروي ذخيره شده خود را ازاين طريق بدست مي آورند و افرادي را كه از استرس، تنش، افسردگي و يا بي خوابي رنج مي برند، مي توان با اين روش درمان كرد.

4-حجامت (Cupping)
در زبان فارسي حجامت به معني مداوا تعريف شده و يك روش خون گيري است كه براي پيشگيري از بيماري ها و درمان بعضي بيماري ها انجام مي گيرد.
حجامت خشك بدون تيغ و خونگيري است و حجامت تر همراه خونگيري است.
مردم بر اساس توصيه رسول اكرم(ص) كه مي فرمايند:« بهترين عيد، دوره حجامت است»، عيد خون مي گرفتند.
حجامت در پيشگيري و درمان بيماري هايي چون آسم، اعتياد به مواد مخدر، نارسايي هضم غذا، سردردهاي ميگرني و اعصاب، چربي خون، غلظت خون و بيماري هاي پوستي كاربرد دارد.

5-بادكش درماني (Dry cupping)
بادكش درماني، ايجاد مكش در نقاط مختلف بدن به منظور انبساط عروقي بدن و انحراف مواد از نقطه خاص است كه حجامت خشك نيز مي نامند.
انجام بادكش و چرخاندن ليوان روي بدن افراد فلج شده ناشي از سكته مغزي و قلبي، باعث بهبودي مي شود.
در بعضي بيماران انجام بادكش با تركيبي از روغن هاي مخصوص بايد صورت گيرد.

6-زالو درماني(Leech therapy)
زالو درماني يكي از روش هاي خون گيري طبي محسوب مي شود كه به لحاظ نحوه خون گيري و ماده هيرودين كه توسط زالو به بدن وارد مي كند، در طب سنتي از جايگاه ويژه اي برخوردار است. هر زالويي اثر درماني ندارد. در بزاق زالو ماده ضد انعقادي وجود دارد كه موجب رقيق شدن خون، بازشدن عروق تنگ و در نتيجه موجب افزايش خون رساني و اكسيژن رساني موضع يا عضو مي گردد.
اكنون زالو درماني در بيماري هايي چون تنگي عروق قلب، پيوند پوست، پيوند اعضاء، واريس، ضايعات پوستي، بيماري هاي مفاصل، آرتروز، هموروئيد، زيبايي پوست و تقويت سيستم ايمني كاربرد دارد.

7-فصد (رگ زدن) (Fasd)
يكي از روش هاي خون گيري در طب سنتي است. اين عمل باعث دفع بسياري از سموم بدن به خصوص در مواقع غلبه سودا شده و مواد زائدي كه در خون رسوب و افزايش پيدا مي كند را نيز دفع مي كند.
فصد در واقع همان رگ زدن است ، ولي بايستي توسط افراد ماهر و متخصص صورت گيرد.
كاربردهاي مهم فصد عبارتند از:
كمردرد سياتيكي، هموروئيد، پاكسازي طبايع غالب، بيماري هاي گوارشي و... .

8-آب درماني يا آبزن ها (Hydrotherapy)
يكي از روش هاي طب سنتي است كه همراه با اسانس هاي گياهي يا بدون آنها، كاربرد زيادي براي بهبود رعيشه، ضايعات پوستي، دردهاي مفاصل، سياتيك، نشاط و تقويت بدن، تقويت عضلات و اصلاح منافذ بدن، گرم كردن و افزايش رطوبت بدن دارد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:طب - طب سنتی - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

بیماری MS چیست ؟

MS چيست؟‌
ام اس يعني:‌ Multiple Sclerosis
اين بيماري مختص اعصاب مركزي بوده ( مغز و نخاع ) و ايجاد لكه هاي سفيد يا پلاكهاي متعددي در مغز مي كند.
پلاكها گوياي سفت شدگي غلافهاي سلولهاي (ميلين ها) عصبي مغز مي باشند, كه اين سفت يا سخت شدگي جلوگيري از انتشار جريان الكترو شيميايي رشته هاي عصبي و اختلال در حركات مي شود.
در نتيجه فرماني كه از مغز صادر مي شود براحتي به اعضاء و ماهيچه ها نمي رسد و كار براحتي انجام نمي شود. مغز فرمانده, كل بدن بوده و در جايگاه رفيعي قرار دارد. شخص بايد دقيقا اين اندام مهم و حياتي را بشناسد و حداكثر مراقبت را از اين اندام مهم بنمايد.
زيرا هر عضوي از بدن كار خاصي را انجام مي دهد و تغذيه خاصي را نيز دارد.
مساله مهم و حياتي اين كه كليه اندامهاي انسان تحت نظارت و كنترل اين عضو مهم يعني مغز مي باشد و كوچكترين عصبيت ها و نگراني هاي بي مورد در اين عضو اثر مخربي داشته و كار كرد اين اندام را مختل خواهد كرد.

علائم بيماري MS

دوبيني, مورمور شدن انگشتان دست يا پا,‌ بي حس شدن و كرخ شدن بعضي انگشت هاي دست يا پا, حالت برق گرفتگي لحظه اي در بدن, يخ زدگي قسمتي از بدن، داغ شدن قسمتي از بدن,‌ عدم هماهنگي اعضاء‌ خصوصا پاها هنگام راه رفتن,‌ عصبي شدن بي مورد, خواب زياد, لخت شدن بدن, تنبلي و بي حسي, خستگي زودرس, ضعف عمومي بدن,‌ اسپاسم ماهيچه اي,‌ عدم هماهنگي بين كلمات در سخن گفتن,‌ سنگيني سر و بدن, دفع بيش از حد ادرار نسبت به ديگران,‌ دير هضم شدن غذا, حساس و زود رنج شدن, يبوست مزاج, ديدن كابوس در بعضي افراد,‌ علاقه به خوردن غذاهاي سردي بخش (اسيدي)‌ مانند لبنيات مخصوصا ماست و بستني,‌ در صورت پيشرفت بيماري عدم كنترل ادرار, يا از دست دادن كامل بينايي, عدم تحمل هواي گرم و آب گرم, عدم تحمل آب سرد و هواي سرد كم شدن ميل جنسي,‌ در صورت داشتن همبستري ضعف شديد خصوصا در آقايان, زود انزالي در آقايان, افسردگي و خودخوري,‌ انزوا طلبي و گوشه گيري,‌ نداشن تعادل, داشتن لرزش هنگام حركت,‌ ياري نكردن‌ ‌ ماهيچه هاي پا هنگام راه رفتن,‌ سرما سرما شدن استخوانهاي بدن خصوصا پاها.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:MS - ام اس - نخاع - - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageبيماري پنهان كبد چرب

بيماري پنهان كبد چرب

 

بيماريهاي پنهان

به نقل از روزنامه شرق كبد چرب یكی از ناراحتی‌های شایعی است كه متاسفانه بسیاری از افراد جامعه را درگیر كرده و روند آن با توجه به افزایش چاقی و رژیم‌های غذایی نامناسب رو به افزایش است و باید بدانید كه درمان دارویی قطعی نیز برای آن وجود ندارد اما چطور می‌توان از پیشرفت این بیماری شایع جلوگیری كرد؟ دكتر محمدرضا قدیری فوق‌تخصص گوارش و كبد شما را با این بیماری بیشتر آشنا می‌كند.

كبد چرب چگونه در بدن ایجاد می‌شود؟
كبد چرب به‌عنوان یكی از معضلات و بیماری‌های قرن 21 به شمار می‌آید كه در اثر رسوب و تجمع بیش از حد چربی در بافت كبد ایجاد می‌شود، در نتیجه، اختلالاتی در فعالیت طبیعی كبد به وجود می‌آورد كه باعث نارسایی كبدی و عوارض دیگری می‌شود. كبد چرب به دنبال كم‌تحركی، افزایش وزن و استفاده از غذاهای پركالری و كم‌فیبر ایجاد می‌شود. از آنجایی كه روش تغذیه مردم به سوی سبك‌های غربی مانند غذاهای آماده با سس فراوان كشیده شده و البته داشتن حداقل فعالیت‌های فیزیكی و اضافه‌وزن، متاسفانه شیوع این بیماری در حال افزایش است.

در حال حاضر 30 تا 40‌درصد بیمارانی كه به متخصصان مراجعه می‌كنند به نحوی كبد چرب در آنها دیده می‌شود. درگیری كبدی از جمله مضرات مصرف مواد غذایی نامناسب و عدم فعالیت فیزیكی با گسترش زندگی ماشینی امروز است و با وزن بیمار ارتباط مستقیم دارد.

كبد چرب چه عوارضی به دنبال دارد؟
باید بدانید كبد فردی كه به این عارضه مبتلا می‌شود در برابر رسوب چربی از خود واكنش نشان می‌دهد كه در درازمدت سبب آسیب كبد می‌شود. ابتلا به هپاتیت یكی از عوارض ناشی از پیشرفت كبد چرب است كه در نهایت به سیروز كبدی تبدیل می‌شود. هپاتیت ناشی از چربی می‌تواند سبب تخریب سلول‌های كبد شود و عوارض جدی را برای بیمار به دنبال خواهد داشت.

درمان بیماری كبد چرب چیست؟
اگر كبد چرب در مراحل اولیه تشخیص داده شود، قابل پیشگیری و درمان است. كاهش وزن، فعالیت فیزیكی و ورزش، استفاده از رژیم غذایی مناسب و عدم استفاده از غذاهای چرب و پركالری از روش‌هایی هستند كه در جلوگیری از پیشرفت این بیماری كمك می‌كنند.

 از آنجایی كه این بیماری در مراحل اولیه قابل برگشت است بنابراین داشتن الگوی غذایی سالم، ورزش و رسیدن به وزنی متعادل و به طور كلی تغییر شیوه زندگی را پیشنهاد می‌كنیم. توجه داشته باشید اگر كبد چرب به سیروز تبدیل شود بافت كبد تخریب می‌شود. در این صورت كار درمان هم سخت‌تر انجام می‌شود.

علایم كبد چرب در مراحل اولیه شامل چه مواردی است؟
بیماری‌های كبدی مانند هپاتیت و كبد چرب در مراحل اولیه هیچ نشانه‌ای برای تشخیص ندارند. بنابراین، بیماران از شرایط خود بی‌اطلاع هستند تا وقتی كه پس از گذشت زمان و
وخیم شدن وضعیت كبد تاثیرات منفی بر عملكرد آن مشخص می‌شود.

 وقتی كبد چرب منجر به هپاتیت می‌شود كبد متورم می‌شود و بیمار در ناحیه فوقانی و راست شكم احساس فشار و سنگینی می‌كند، به‌خصوص این علایم در مواردی كه كبد چرب سریع ایجاد شده بیشتر بروز می‌كند. كبد چرب ارتباط مستقیمی با فعالیت بدن، وضعیت متابولیسم و افزایش چربی خون دارد و تمامی این موارد زنگ خطرهایی هستند كه فرد را از وضعیت كبد چرب‌شان باخبر می‌كند.

آیا آزمایش هایی برای شناسایی كبد چرب وجود دارد؟

توصیه می‌كنیم برای تشخیص كبد چرب بیمارانی كه بیماری‌های زمینه‌ای و متابولیك مانند دیابت، چربی خون و اضافه‌وزن دارند، یك بررسی كامل آزمایشگاهی كبدی صورت گیرد و از طرفی سونوگرافی از كبد هم انجام شود. بهترین راه برای تشخیص، سونوگرافی است كه در آن تجمع چربی كبد به خوبی نشان داده می‌شود.

در بعضی موارد برای اثبات تشخیص شاید لازم باشد نمونه‌برداری از كبد انجام گیرد و مطالعه میكروسكوپی روی بافت كبد صورت گیرد.

چه دارویی برای درمان كبد چرب تجویز می‌شود؟
متاسفانه بیماری كبد چرب هیچ درمان دارویی قطعی ندارد اما برای بهبود این ناراحتی می‌توان اختلالات زمینه‌ساز را كنترل كرد. ورزش روزانه، كاهش وزن و عدم استفاده از غذاهای چرب و پركالری و مصرف مرتب میوه و سبزیجات تنها راه‌حل‌های اصلی برای درمان كبد چرب هستند كه اثرات مفیدی روی آن می‌گذارند.

ویتامین‌های حاوی آنتی‌اكسیدان مانند ویتامین‌ ای می‌تواند مانند داروی كمكی برای كبد چرب عمل كند ولی نمی‌توان آن را به‌عنوان دارویی كه این بیماری را از بین می‌برد تلقی كرد.

چه توصیه‌هایی برای بیماران دارید؟
افرادی كه به كبد چرب مبتلا هستند باید زیر نظر پزشكان متخصص سیر بیماری را محدود و كنترل كنند. توصیه می‌كنیم بیماران و حتی كسانی كه می‌خواهند به این ناراحتی دچار نشوند، رژیم غذایی سالم را انتخاب كنند. برای مثال، مقدار بیشتری آب و مایعات بنوشند و میزان قابل توجهی از مواد غذایی پرفیبر مانند سبزیجات و میوه را در برنامه غذایی‌شان قرار دهند. به علاوه افراد می‌توانند با كاهش چربی‌های مصرفی مخصوصا چربی‌های اشباع‌شده و جایگزینی آنها با چربی‌های غیراشباع مانند روغن‌های گیاهی سلامتی خود را حفظ كنند.

 همان‌طور كه گفتیم اضافه‌وزن یكی از مواردی است كه نقش مهمی در وضعیت كبد چرب دارد، به همین دلیل، بیماران باید انجام حركات ورزشی و فعالیت‌های فیزیكی را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا با كاهش وزن روند بیماری را بهبود ببخشند.

كسانی كه به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت مبتلا هستند باید با مراجعه به پزشك متخصص تحت معاینه و آزمایش‌های كامل قرار گیرند چراكه كنترل دیابت و چربی خون در بیماران مبتلا به كبد چرب نقش كمك‌كننده‌ای در بهبود این بیماری دارد.

توجه داشته باشید كه این بیماران می‌توانند با انتخاب رژیم‌های غذایی سالم، ورزش و كاهش وزن، تغییر رویه زندگی و كنترل بیماری زمینه‌ای خود به درمان كبد چرب كمك كنند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageروش های مختلف افزایش سایز سینه خانم ها

روش های مختلف افزایش سایز سینه خانم ها

 

 

روش های مختلف افزایش سایز سینه خانم ها
پرسش: چه داروهای گیاهی یا روغن های گیاهی استفاده کنم تا هرمون جنسی زنانگی در من زیاد بشه. برای بزرگ تر شدن سینه هام؟
 
 
پاسخ: راه ها و روش های مختلفی برای افزایش حجم سینه برای خانم ها وجود دارد که به اختصار آن ها را توضیح داده و افزایش حجم سینه با داروهای گیاهی را بطور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.
یکی از روش های بزرگ تر کردن سایز سینه جراحی است که عملی بسیار گران قیمت و پر هزینه و همچنین زمان بر است. جراحی سینه ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشد. نتیجه ی جراحی نیز قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت ۱۰۰% نتیجه میگیرید. علاوه بر جراحی راه های دیگری نیز وجود دارد که عوارض آن بسیار کمتر از عمل جراحی است. 
 
قرص های گیاهی افزایش سایز سینه
روش دیگر افزایش سایز سینه، استفاده از قرص هایی است که جهت بزرگ کردن و فرم دادن به سینه در بازار موجود است. طبق گفته ی سازنده های این نوع قرص ها، از ترکیبات گیاهی برای تولید قرص های افزایش سایز سینه استفاده می شود که عبارتند از شنبلیله، نخل اره ای، سیب زمینی وحشی مکزیکی، رازیانه، دانگ کوای، دامیانا و بوته خار شوک می باشد. ترکیبات گیاهی قرص های مخصوص بزرگ کردن اندازه سینه در بدن دقیقاً واکنشی مثل آنچه حین بلوغ اتفاق می افتد و بافت سینه ی خانم ها شروع به رشد میکند، ایجاد می کند. این گیاهان استروژن گیاهی به بدن می رسانند که با ایجاد تغییرات هورمونی، رشد بافت های ظریف سینه را از درون افزایش می دهد. استروژن گیاهی فراورده ای طبیعی است و کاملاً سالم و بی خطر است که اگر واقعا در این قرص ها وجود داشته باشد. گرفتن نتیجه از این طریق طولانی مدت است و حدودا ۲ ماه طول می کشد.
در صورتی که بتوانید از داروخانه های معتبر، قرص های کاملا طبیعی تهیه کنید، عوارض جانبی ندارد و یا عوارض خیلی کمی دارد و نسیت به جراحی بسیار کم هزینه تر است.
 
کرم و لوسیون های مخصوص بزرگ کردن سینه
روش دیگر استفاده از کرم و لوسیون های مخصوص بزرگ کردن سینه است که بدون ورزش اثر کمی خواهد گذاشت. ورزش به همراه این کرم و لوسیون ها اثرات مطلوبی را به جای خواهد گذاشت این کرم ها مانند قرص عمل میکنند. ترکیبات این کرم ها، مواد گیاهی به همراه مواد شیمیایی ملایم است. این کرم ها رشد سلول های چربی در قسمت سینه را افزایش می دهد و علاوه بر بزرگ شدن سینه، سینه ها را سفت و صاف نیز می کند و به سینه فرم و شکل بهتری می بخشد.
 
افزایش سایز سینه به وسیله حرکات ورزشی و تمرین
حال به ورزش هایی که بزرگ شدن سینه کمک می کند می پردازیم. به این روش پوش آپ میگویند. برای شروع روی یک سطح صاف به روی شکم بخوابید. زانوهایتان را خم کرده و قوزک پاهایتان را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید. حال درحالیکه کف دست هایتان با شانه ها در یک خط قرار گرفته است، آرنج هایتان را خم کنید. با حفظ تعادل بر روی کف دستها و آرنج، بدنتان را از زمین بلند کنید—به صورتیکه قوزک پاها هنوز حالت ضربدری را حفظ کرده باشد. در این حالت شما وزن زیادی را بلند نمی کنید. به هیچ وجه هنگام بلند کردن بدن از روی زمین آرنج هایتان را صاف نکنید چون ممکن است به مفصلهایتان صدمه وارد کند. به آرامی کل بدنتان را پایین آورید، اما روی زمین نخوابید. باید زاویه را تاجایی کم کنید که بازوهایتان به موازات زمین درآید.
روز اول این حرکت را ده بار انجام دهید و به مرور زمان بیشتر انجام دهید یعنی ۲ ۳ روز اول ۱۰ بار، روز چهارم ۱۱ روز پنجم ۱۲ و همینطور ادامه دهید. مجله پزشکی دکتر سلام توصیه می کند که اگر مشکل پزشکی دارید حتما با پزشک قبل از انجام این حرکات مشورت کنید. نکته ی قابل توجه این است که شما نباید زیاد به خودتان فشار آورید و اگر احساس درد و یا ناراحتی کردید تمرین را متوقف کنید این حرکات همینطور که به سینه ی شما فرم زیبا می دهد باعث تقویت عضلات پشتی شما نیز می شود. می توانید همراه با تمرینات فوق از کرم ها و قرص های افزایش سایز سینه استفاده کنید که نتیجه بهتری خواهد گرفت.
روش ورزش و تمرین از لحاظ هزینه، به صرفه و از نظر عوارض بی خطر ترین است.
در آینده نیز روش های دیگر و جدیدتر بزرگ کردن سایز و اندازه سینه خانم ها در سایت قرار خواهد گرفت با مجله پزشکی دکتر سلام همراه باشید.

 

پرسش: چه داروهای گیاهی یا روغن های گیاهی استفاده کنم تا هرمون جنسی زنانگی در من زیاد بشه. برای بزرگ تر شدن سینه هام؟
  
پاسخ: راه ها و روش های مختلفی برای افزایش حجم سینه برای خانم ها وجود دارد که به اختصار آن ها را توضیح داده و افزایش حجم سینه با داروهای گیاهی را بطور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.
یکی از روش های بزرگ تر کردن سایز سینه جراحی است که عملی بسیار گران قیمت و پر هزینه و همچنین زمان بر است. جراحی سینه ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشد. نتیجه ی جراحی نیز قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت ۱۰۰% نتیجه میگیرید. علاوه بر جراحی راه های دیگری نیز وجود دارد که عوارض آن بسیار کمتر از عمل جراحی است. 

 

 
قرص های گیاهی افزایش سایز سینه

روش دیگر افزایش سایز سینه، استفاده از قرص هایی است که جهت بزرگ کردن و فرم دادن به سینه در بازار موجود است. طبق گفته ی سازنده های این نوع قرص ها، از ترکیبات گیاهی برای تولید قرص های افزایش سایز سینه استفاده می شود که عبارتند از شنبلیله، نخل اره ای، سیب زمینی وحشی مکزیکی، رازیانه، دانگ کوای، دامیانا و بوته خار شوک می باشد. ترکیبات گیاهی قرص های مخصوص بزرگ کردن اندازه سینه در بدن دقیقاً واکنشی مثل آنچه حین بلوغ اتفاق می افتد و بافت سینه ی خانم ها شروع به رشد میکند، ایجاد می کند. این گیاهان استروژن گیاهی به بدن می رسانند که با ایجاد تغییرات هورمونی، رشد بافت های ظریف سینه را از درون افزایش می دهد. استروژن گیاهی فراورده ای طبیعی است و کاملاً سالم و بی خطر است که اگر واقعا در این قرص ها وجود داشته باشد. گرفتن نتیجه از این طریق طولانی مدت است و حدودا ۲ ماه طول می کشد.

 

در صورتی که بتوانید از داروخانه های معتبر، قرص های کاملا طبیعی تهیه کنید، عوارض جانبی ندارد و یا عوارض خیلی کمی دارد و نسیت به جراحی بسیار کم هزینه تر است.
 

 

کرم و لوسیون های مخصوص بزرگ کردن سینه

 

روش دیگر استفاده از کرم و لوسیون های مخصوص بزرگ کردن سینه است که بدون ورزش اثر کمی خواهد گذاشت. ورزش به همراه این کرم و لوسیون ها اثرات مطلوبی را به جای خواهد گذاشت این کرم ها مانند قرص عمل میکنند. ترکیبات این کرم ها، مواد گیاهی به همراه مواد شیمیایی ملایم است. این کرم ها رشد سلول های چربی در قسمت سینه را افزایش می دهد و علاوه بر بزرگ شدن سینه، سینه ها را سفت و صاف نیز می کند و به سینه فرم و شکل بهتری می بخشد.
 

 

افزایش سایز سینه به وسیله حرکات ورزشی و تمرین

حال به ورزش هایی که بزرگ شدن سینه کمک می کند می پردازیم. به این روش پوش آپ میگویند. برای شروع روی یک سطح صاف به روی شکم بخوابید. زانوهایتان را خم کرده و قوزک پاهایتان را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید. حال درحالیکه کف دست هایتان با شانه ها در یک خط قرار گرفته است، آرنج هایتان را خم کنید. با حفظ تعادل بر روی کف دستها و آرنج، بدنتان را از زمین بلند کنید—به صورتیکه قوزک پاها هنوز حالت ضربدری را حفظ کرده باشد. در این حالت شما وزن زیادی را بلند نمی کنید. به هیچ وجه هنگام بلند کردن بدن از روی زمین آرنج هایتان را صاف نکنید چون ممکن است به مفصلهایتان صدمه وارد کند. به آرامی کل بدنتان را پایین آورید، اما روی زمین نخوابید. باید زاویه را تاجایی کم کنید که بازوهایتان به موازات زمین درآید.

 

روز اول این حرکت را ده بار انجام دهید و به مرور زمان بیشتر انجام دهید یعنی ۲ ۳ روز اول ۱۰ بار، روز چهارم ۱۱ روز پنجم ۱۲ و همینطور ادامه دهید. اگر مشکل پزشکی دارید حتما با پزشک قبل از انجام این حرکات مشورت کنید. نکته ی قابل توجه این است که شما نباید زیاد به خودتان فشار آورید و اگر احساس درد و یا ناراحتی کردید تمرین را متوقف کنید این حرکات همینطور که به سینه ی شما فرم زیبا می دهد باعث تقویت عضلات پشتی شما نیز می شود. می توانید همراه با تمرینات فوق از کرم ها و قرص های افزایش سایز سینه استفاده کنید که نتیجه بهتری خواهد گرفت.

 

 

روش ورزش و تمرین از لحاظ هزینه، به صرفه و از نظر عوارض بی خطر ترین است.
به نقل از دکتر سلام
فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageویتامین های مفید برای موهای شما

ویتامین های مفید برای موهای شما

 

 

این یک حقیقت است که موهای بدحالت و آسیب دیده، برای بهبود وضع ظاهر ما در زندگی بیرونی هیچ کاری انجام نمی دهند. به عبارت دیگر، هنگامی که موهای ما خوش فرم و حالت هستند، احساس خوشایندی به ما دست می دهد که همین امر باعث می شود ما نهایت تلاش خود را برای مراقبت از موهای خود به کار می بریم. حتی در بیشتر مواقع شامپوها و حالت دهنده ها نیز برای مراقبت از موها کافی نیستند

برای اینکه بتوانید در مراقبت از موهایتان به بهترین نتیجه برسید، پیروی از یک رژیم غذائیٍ، معجزه بخش خواهد بود. در حالیکه شامپوهای زیادی وجود دارند که در ترکیبات خود انواع ویتامین های مورد نیاز موها را دارند، اما بهترین راه برای تامین ویتامین های مورد نیاز موها، استفاده از مواد خوراکی است. اما موهای شما بیشتر از همه عاشق کدام یک از ویتامین ها هستند؟ می توانید با نگه داری موارد زیر در حافظه خود، بیشترین مراقبت را ازموهای خود داشته باشید.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که با رادیکال های آزادی که فرآیند پیر شدن را جلو می اندازد و یا ریسک ابتلا به بیماری ها را بالا می برد، مبارزه می کنند. رادیکال هایی که آنتی اکسیدان ها با آنها مبارزه می کنند از کجا می آیند؟ بسیاری از آنها در محیط اطراف ما یافت می شوند که به وسیله آلودگی هوا، خورشید و یا دود سیگار تولید می شود. مادامیکه موهای شما هر روز در محیط اطراف در معرض اینها هستند، مراقبت از آنها در مقابل این مواد بسیار مهم است.

اولین راه برای دفاع از موها در مقابل این موارد، آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین آ ، سی و ای است. هنگامی که شما در رژیم غذایی خود از موادی مانند سبزیجات، میوه ها ، لبنیات و خشکباراستفاده می کنید، مطمئن باشید به بهترین نحو مقدار مناسبی ازآنچه موهایتان نیاز دارد به دست آوره اید. مبارزه آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد، رشته ای از موهای سالم و خوش حالت را خواهد ساخت و محرک چرخه بهتر پوست سرخواهد بود. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، مطمئن شوید که روزانه 5000IU ویتامین آ، 60 میلی گرم ویتامین سی و بیش از 400IU ویتامین ای مصرف میکنید.

 

بیوتین

بیوتین ها یکی از مواد مهم برای داشتن موهایی سالم هستند. چراکه سازنده کراتین هستند. کراتین در ناخن ، مو و پوست وجود دارد. می توان از محصولات حاوی کراتین برای تقویت موها استفاده نمود. در آن صورت بیوتین هم می تواند از سفیدی موو یا آسیب آنهاجلوگیری کند.

بیوتین در بسیاری ازمواد مانند لبنیات، شیر و تخم مرغ وجود دارد. مقدار توصیه شده این مواد در رژیم غذایی روزانه 150تا 300McG است. یکی دیگر از موادی که می تواند از آسیب های مو جلوگیری کند ، ویتامین B5 است که مانند بیوتین در بسیاری از موادی که نام برده شد یافت میشود.

 

پناهگاهی از ویتامین گروه B

درکنار بیوتین ها، انواعی از ویتامین های نوعB وجود دارد که به موهای شما خوش حالتی را هدیه میدهد.اینوسیتول ها برای پیاز موو نیاسین برای چرخه پوست سر بسیار مفید هستند. اسید پانتوتنیک در کنار ویتامین B6و B12می تواند توان بیوتین را برای مقابله با سفیدی مو و ریزش آنها بالا ببرد.ویتامین های گروه Bرا هر روز استفاده کنید و خواهید دید که موهای شما با درخشندگی خود از این کار شما تشکر خواهند کرد!

استفاده روزانه یک مولتی ویتامین و رژیم غذائی مناسب برای برگشت خوش حالتی مو کافی خواهد بود. اما ترکیبات دیگری از ویتامین ها نیز وجود دارد که برای سلامتی و درخشندگی هر چه بیشتر موها ساخته شده اند . همانطور که استفاده روزانه یک سیب پزشک را از خانه شما دور نگه می دارد، بنابراین خواهید دید که مصرف این ویتامین های مقوی چقدر برای موهای شما مفید خواهد بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page 10 ماده غذايي كه چهره شما را زيباتر ميكند

10 ماده غذايي كه چهره شما را زيباتر ميكند

 

 

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از بيترين؛ همان طور كه می گویند شما همان چیزی هستید كه میل می كنید درست غذا خوردن به حفظ یك زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم كمك می كند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی كه میل میكنید دارید و زمانی كه  موادی كه مصرف می كنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید كه از چهره ای كه می خواهید بر خوردار باشید.
 آب
نوشیدن مقادیر كافی آب در هر روز به پوست كمك می كند كه ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر كلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس ورم می كنید ممكن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن كمك می كند.
ویتامین c
ویتامین c به بدن كمك میكند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت كرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع میكند.آیا می دانید كه ویتامین c برای ساختن كلاژن ضروری است؟كلاژن به پوست كمك می كند تا الاستیك و در عین حال محكم باقی مانده و در نتیجه پوست بدون چروك باقی بماند.مركبات توتها گوجه فرنگی  گل كلم و كلم بروكلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.
چای سبز
چای سبز غنی از آنتی اكسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است كه مسبب كاهش سطح كلسترول تقویت عملكرد ایمنی و كاهش ریسك ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه كاهش وزن خود می شوید . در حالی كه از كافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می كنید.
سویا
پروتئین های سویا غنی از آمینو اسید ها ویتامینE و بسیاری از آنتی اكسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند كه پوست مرطوب و بدون چروك باقی بماند.
اسید های چرب ضروری
اسید های چرب ضروری (SAFE) مانند امگا 3 و امگا 6 كه به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملكرد سلولی كمك می كنند.مانند سایر غذا های مفید اسید های چرب ضروری به سلول ها كمك می كنند تا اعمالشان را به درستی انجام داده و از این رو سبب پاكسازی پوست جلوگیری از ایجاد لك های پوستی كاهش چروك ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.
شیر
شیر غنی از كلسیم ویتامین هایB12  B2 و D است و كلسیم به همراه ویتامینD كه افزایش دهنده جذب كلسیم  میباشد به حفظ استخوان های محكم و دندان هایی سالم كمك می كند.ویتامین هایB12  B2برای رشد گلبول های قرمز خون كه حاملین اكسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد كمك می كنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.
سبزیجات سبز
سبزیجاتی مانند اسفناج و كلم پیچ غنی از ویتامین های C E Aو آهن و فیبر هستند . ما قبلا در مورد  فواید ویتامین C صحبت كرده ایم دریافت ویتامیتن های E وA نیز به همان میزان برای زیبایی چهره مهم است.
ماست
از آنجا كه ماست یك فراورده لبنی است تماو خواص شیر برای آن قابل ذكر است. ماست همچنین حاوی باكتری های مفیدی است كه به هضم مواد غذایی كمك كرده سیستم ایمنی را تقویت كرده و زمانی كه به عنوان ماسك استفاده می شود می تواند سبب آب رسانی و پاك سازی پوست شود.
سیر
مطالعت نشان داده كه این ماده غذایی اعجاب انگیز سبب كاهش فشار خون كاهش كلسترول و حتی پیشگیری از سرطان میشود . این ماده غذایی سر شار از آنتی اكسیدان ها است كه كمك می كنند  شما جوان بمانید.
شكلات
شاید شكلات بهترین ماده غذایی برای حفظ سلامتی در دنیا نباشد اما از طریق افزایش میزان اندورفین ها  و سروتونین ها اثرات مثبتی بر خلق و خوی شما می گذارد. و سبب آرامش و احساسی خوشایند در شما می شود.

 همان طور كه می گویند شما همان چیزی هستید كه میل می كنید درست غذا خوردن به حفظ یك زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم كمك می كند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی كه میل میكنید دارید و زمانی كه  موادی كه مصرف می كنید برای شما مفید است . این شانس را دارید كه از چهره ای كه می خواهید بر خوردار باشید.

 آب

نوشیدن مقادیر كافی آب در هر روز به پوست كمك می كند كه ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر كلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس ورم می كنید ممكن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن كمك می كند.

ویتامین c

ویتامین c به بدن كمك میكند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت كرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع میكند.آیا می دانید كه ویتامین c برای ساختن كلاژن ضروری است؟كلاژن به پوست كمك می كند تا الاستیك و در عین حال محكم باقی مانده و در نتیجه پوست بدون چروك باقی بماند.مركبات توتها گوجه فرنگی  گل كلم و كلم بروكلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.

چای سبز

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page۵ عامل اصلی پیری پوست چیست ؟

۵ عامل اصلی پیری پوست چیست ؟

 

 

 پیر شدن پوست نیز همانند همه بیماری‌های پوستی دارای عواملی است که با دوری از آنها می‌توانید همیشه پوست جوان و شادابی داشته باشید.

۱) فقدان رطوبت: پوست خشک نه‌ تنها ایجاد ناراحتی می‌کند، بلکه به‌دلیل نبودن آب کافی در سطح پوست، آنزیم‌های پوست عملکرد صحیحی نخواهند داشت. در نتیجه پوست نمی‌تواند به‌طور خودکار التهابات ناشی از آلودگی، مصرف قند زیاد و نور خورشید را التیام بخشد. بنابراین استفاده از مواد مرطوب‌کننده بسیار مهم است.

۲) آلودگی: آلودگی‌های موجود در محیط اطراف ارمغان دنیای مدرن است و البته موثرترین دشمن برای سلامت و شادابی پوست. تنها راه مقابله با این آلودگی‌ها استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان‌دار است. این مواد از طریق رژیم غذایی مناسب مثل خوردن شکلات تیره، میوه‌ها و سبزیجات به خصوص میوه‌های خانواده توت و انار و چای سبز حاصل می‌شود.

۳) ژنتیک: سهم عمده‌ای از خاصیت و کیفیت پوست مربوط به ژنی است که شما از والدین خود کسب کرده‌اید و متخصصان سعی بسیاری در پیدا کردن این ژن موثر دارند.

۴) دخانیات: دخانیات باعث از بین رفتن کلاژن، یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های ساختاری پوست می‌شود. و نتیجه آن بروز علائم پیری نظیر چین و چروک پوستی و مانع از خون‌رسانی کافی به پوست می‌شود و در نتیجه انبوهی از آلودگی‌ها در سطح پوست باقی خواهد ماند و این بهترین دلیل برای ترک سیگار است.

۵) خورشید: اشعه فرابنفش خورشید عامل تخریبی سلامت و جوانی پوست است. این اشعه باعث ایجاد التهاب پوستی و تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود که کلاژن را تخریب می‌کند. به‌ علاوه عامل سرطان پوست نیز است. تنها راه مقابله با این عامل طبیعی اجتناب از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید است. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، حتی زمانی که قصد خارج شدن از منزل را ندارید نیز می‌تواند مفید باشد.

 

به نقل از روزنامه ی کارگزاران

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآشنایی با لک صورت یا ملاسـما

آشنایی با لک صورت یا ملاسـما

 

 

لک صورت یکی از شایع ترین علل مراجعه به متخصصین پوست را تشکیل می دهد . اگرچه این مسئله فقط از نظر زیبایی اهمیت دارد ولی با توجه به تأثیرات روانی ، اجتماعی و اقتصادی آن و نیز افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل پوستی از آن نمی توان به سادگی گذشت .

 رنگ پوست انسان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد اما رنگدانه ملانین اصلی ترین ماده در تعیین رنگ پوست انسان است .

لک صـورت یا ملاسـما عـارضه پوستی شـایعی به خصوص در دختران و خانم های جوان است. این عارضه به صورت لکه های قهـوه ای  روشن تا تیره بر روی گونه ها ؛ پیشانی و چانه و لب بالا اکثراً دو طرفه و قرینه دیده

می شود. شـایع ترین سنین بروز آن ۲۰ تا ۳۰ سالگی است اگرچه در دوره ی یائسگی هم ممکن است دیده شود و در خانم ها بیشتر از آقـایان است.

لک آفتاب یا ماسک حاملگی چیست ؟

شامل افزایش در رنگدانه های پوست بصورت اکتسابی در مناطق در معرض نور پوست است . عوامل مؤثر در بروز آن استعداد ژنتیک ، نور آفتاب ، عوامل هورمونی مثل استروژن و قرص های ضد بارداری می باشند . داروهای ضد تشنج مثل هیدانتوئین نیز می توانند سبب لک صورت گردند . اگرچه ثابت نشده است اما اختلال کار تخمدانها را نیز در لک صورت مطرح می کنند . در آسیائیها و در آمریکائیهای لاتین لک صورت شایع تر است .

بیشترین ابتلا در زنها در سنین باروری می باشد . ده درصد مردها نیز به این عارضه مبتلا می شوند . از آنجائیکه لک صورت بسیاری از موارد در دوران حاملگی ظاهر می شود و با پایان این دوره کم رنگ تر و به ندرت نیز از بین می رود و قبل از سیکل قاعدگی تشدید شده و در زمستان شدت کمتری پیدا می کند ، نور آفتاب – حاملگی و مصرف قرصهای ضدبارداری ، مورد قبول ترین علل ایجاد کننده آن هستند .

انواع لک صورت :

لک صورت به سه شکل بروز می کند :

۱-تیرگی قهوه ای رنگ پوست در گونه ها ، پیشانی ، لب فوقانی ، بینی و چانه که شایع ترین نوع آن است .

۲- بروز آن در گونه ها و پل بینی .

۳- ابتلا گونه ها و خط فک .

بافت شناسی لک صورت :

۱- نوع سطحی : در این نوع با افزایش رنگدانه ها در قسمتهای سطحی پوست روبرو هستیم . این نوع شایعتر است و پاسخ بهتری به درمان دارد .

۲- نوع عمقی : که به رنگ آبی مایل به خاکستری دیده می شود . در این نوع رنگدانه ها در لایه های عمقی تر پوست قرار گرفته اند . مقاومت به درمان در این نوع بیشتر دیده می شود .

علل ایجاد لک صورت

۱) مصرف دارو به خصوص داروهای پیشگیری از حاملگی ( به صورت قرص، تزریقی و یا کاشتنی ) و…. داروهای دیگر نیز در بروز آن نقش دارند.

۲) تغییـرات هورمونی در بـدن از جـمله کـیست های متعـدد تخمــدان ( PCO ) و یا بیماری غــده فوق کلیوی.

۳) برخی عطرها و دئودورانت ها و لوازم آرایشی  نیز می توانند این ضایعات را ایجاد کنند.

با پیشگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید بر روی صورت از ایجاد لک تا حد زیادی می توان جـلوگـیری کرد. با مصرف کرم های ضدآفتاب  به طور منظم با عیار بالاتر از ۲۰ به فواصل هر ۳ ساعت و همچـنین اجـتناب از تابش نور مستقیم خـورشـید بر روی صورت در افراد مستعـد، می توان از ایجـاد لک پیشگیری نمود. برای از بین بردن لک با تجویز پزشک متخصص از کرم های حــاوی هـیدروکـینون با درصدهای گـوناگـون ( نباید بیشتر از ۶ تا ۷ درصد باشد) و نیز از کرم ترتینوئین ۰۵/۰ درصد می توان اسـتفاده نمود. در صورت استفاده از این دو کرم بهتر است صبح پس از استفاده از کرم های ضدآفتاب استفاده شود.

روش های دیگـر در درمان لک صورت : لایه برداری ( PEELING ) ؛ سایش پوست به صورت مکانیکـی ( DERMABRESION & SALABRESION )؛ لـیزر؛ کـه بسـته به پوسـت افـراد انتخـاب می شود. افـراد با رنگ چـشــم روشـن و مـوهـای روشــن مـقـــدار رنگـدانـه پـوسـتی کـمتری نسـبت به پوسـت های تیره دارند و به همین دلیل نور آفتاب بیشتر در پوست این افراد نفوذ دارد و چون یکی از اثرات نور آفتاب ایجاد لک صورت و همچنین کــک و مک است برای پیشگیری و درمان ، این افراد نیاز مبرم به ضد آفتاب دارند.

یکی از درمان های لک صـورت همچـنان که قـبلاً نیز گفته شد استفاده از پیـلینگ است . ولی این روش ، مناسب همه افراد ، به خصوص افرادی که پوست تیره دارند ، نیست. چــون یکی از عـوارض پیلـینگ ایجاد لک است و احتمال ایجـاد لک در افراد با پوست تیره بالا است .

هیچکدام از روش های درمانی لک صورت دائمی نیست و در یک جلسه نیز انجام نمی گیرد و نیاز به تجـدید درمان دارد ؛ زیرا استـعداد افراد برای ایجاد لک با این روش های درمانـی برطرف نمی گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد یک نیاز حیاتی در درمان و پیشگیری از لک می باشد.

درمان لک صورت :

درمان این ضایعه مشکل بوده و شامل استفاده از کرمهای ضدآفتاب و داروهای کاهش دهنده رنگدانه های پوست می باشد .

مهمترین نکته ای که بیماران مبتلا به لک صورت باید در نظر داشته باشند عبارتست از اجتناب از خود درمانی و مراجعه به پزشک متخصص ، که این امر باعث می شود تا بیمار بصورت اصولی تحت درمان قرار گرفته و از تحمیل هزینه های اضافی و همچنین عوارض ناشی از خود درمانی جلوگیری بعمل آید .

 

به نقل از پزشکان بدون مرز

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageانواع رنگ مو

انواع رنگ مو

 

 رنگ موها به سه دسته تقسیم می شوند:
1-    گیاهی (vegetable)
2-    ترکیبات فلزی (metallic)
3-    صناعی (synthetic organic)

1-    رنگ های گیاهی :
از مهم ترین رنگ های گیاهی حنا می باشد که از برگ های خشک یک گیاه گرفته می شود که در شمال آفریقا و خاورمیانه می روید. حنا به مدت 60-50 دقیقه روی مو می ماند و اثرات آن تا 10 هفته باقی می ماند. این ماده غیر سمی است ولی ممکن است انگشتان نیز همزمان رنگ شوند.از دیگر رنگ های گیاهی می توان به logwood و walnut shell اشاره کرد که در افراد حساس به پارافنیلین دی آمین قابل استفاده است.

2-    رنگ های متالیک:
با این مواد موها با سرعت کمتری رنگ می گیرند. رنگ نسبتاً ماتی به مو می دهد و در صورت استفاده مکرر باعث شکنندگی و آسیب موها می شوند. از این ترکیبات می توان به نمک های بیسموت، نیترات نقره و ... اشاره کرد. این رنگ ها به راحتی از روی مو پاک نمی شوند.

3-    رنگ های صناعی :
رنگ طبیعی تری به مو می دهد و به سه نوع موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم می شوند.
الف) موقت:
با یک بار شامپو زدن از بین می رود و بیشتر از یک هفته دوام ندارد، چون به روی سطح مو باقی می ماند. از معایب آن این است که ممکن است به صورت ذرات ریزی به روی لباس شخص ریخته شود.

ب) نیمه موقت:
10-6 بار شست و شو جهت پاک کردن آن لازم است ولی با شامپوهای حاوی ammonia به راحتی شسته می شود.

ج) دائمی:
به مدت چندین ماه باقی می ماند و نباید طی 3-2 هفته بیشتر از یکبار مصرف شوند، چون باعث آسیب مو و ریزش آن ها می شوند. بزرگترین مشکل رنگ های دائمی درماتیت آلرژیک (حساسیت) می باشد که در 10% مصرف کنندگان دیده می شود. ممکن است کسانی که نسبت به داروهای سولفونامید و بی حس کننده های موضعی آلرژی و حساسیت دارند، نسبت به این رنگ ها هم حساسیت نشان دهند.

این رنگ ها به عنوان کارسینوژن های احتمالی (سرطان زای احتمالی) مطرح شده اند.

به نقل از پزشک آنلاین

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب: مو - رنگ مو - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageاسترس و ناراحتی روحی چه تاثیری بر پوست انسان دارد؟

استرس و ناراحتی روحی چه تاثیری بر پوست انسان دارد؟

 

 احساساتی که ما در درون خود داریم می تواند برآنچه ما در ظاهر به نظر می رسیم اثر داشته باشد. تمام وقایعی که از نظر عاطفی بر احساس آرامش و خوب بودن ما اثر بگذارد افسردگی، اضطراب و استرس می تواند با مشکلات مو و ناخن و پوست ما مرتبط باشد.

کلیه متخصصین پوست و روانپزشکان بر ارتباطی که بین ظاهر ما و احساسات درونی ما وجود دارد واقفند. بارها دیده ایم که هر گاه دختر 13 ساله ما عصبی می شود شروع به کندن و دستکاری پوست خود می کند.

پسر 15 ساله ما در زمان هایی که دچار عود اگزمای پوستی (حساسیت پوست) می شود دیگر حاضر نیست به راحتی در جامعه ظاهر شود و هرگاه فرزند نوجوان شما دچار افکار وسواسی شود فقط با کندن موهای سر یا ابروی خود از شر این افمار وسواسی راحت می شود این موارد فقط مثالهای اندکی از مثالای متعددی هستند که نشان می دهد ذهن و پوست به شدت با هم مرتبط اند. بسیاری بیماریهای پوستی مثل آکنه (جوش صورت)، کهیر، اگزما، پسوریازیس و لک و پیس دارای ریشه هایی در ذهن و روان هستند.

استرس اعضا مختلف بدن انسان را به شیوه های مختلف متاثر می کند. در واقع در افراد مختلف اعضایی از بدن که به استرس پاسخ می دهند متفاوت است در برخی بیماران استرس باعث سردرد و میگرن می شود در برخی باعث درد معده و حتی زخم معده می شود. در برخی تعریق پوست را افزایش می دهد یا باعث وقوع ضایعات پوستی می شود و در برخی مولد مشکلات قلبی و حتی مرگ ناگهانی می شود.

مطالعات نشان داده است که .........

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageچربی موی سر

چربی موی سر

 

 

به گزارش جهان به نقل از کیهان، موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.
ريشه چرب بودن موها
دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.
بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.
پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.
نكات مهم
افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.
شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.
همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.موي سر يكي از مهم ترين بخش هايي از بدن است كه بايد به آن توجه كرد چرا كه تميزي و مرتب بودن موي سر در ارتباط هاي اجتماعي بسيار موثر است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.
ريشه چرب بودن موها
دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.
بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.
پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.
نكات مهم
افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.
شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.
همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.موي سر يكي از مهم ترين بخش هايي از بدن است كه بايد به آن توجه كرد چرا كه تميزي و مرتب بودن موي سر در ارتباط هاي اجتماعي بسيار موثر است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.
ريشه چرب بودن موها
دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.
بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.
پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.
نكات مهم
افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.
شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.
همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.

 

موي سر يكي از مهم ترين بخش هايي از بدن است كه بايد به آن توجه كرد چرا كه تميزي و مرتب بودن موي سر در ارتباط هاي اجتماعي بسيار موثر است.

 موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.

ريشه چرب بودن موها

دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.

بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.

پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.

نكات مهم

افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.

شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.

همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.

 

به نقل از کیهان

 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page۷ ماسک طبیعی با خوراکی های آشپزخانه

۷ ماسک طبیعی با خوراکی های آشپزخانه

 

 

۷ ماسک طبیعی با خوراکی های آشپزخانه
عموما افرادی که برای پاکسازی پوست یا از بین بردن جوش های سر سیاه از بخور استفاده می کنند به نوعی به بازشدن منافذ سطح پوست کمک کرده و به این ترتیب به تخلیه سریع تر آلودگی ها و چربی ها از سطح پوست کمک می کنند، بنابراین باید بعد از اتمام بخور برای انقباض سلول های سطح پوست اقدام کنند.
گرمای هوا، تابش نور خورشید و آلودگی های موجود در شهرها که عمده آنها ناشی از دود اتومبیل ها و وسایل حمل و نقل عمومی است، تاثیر زیادی بر سلامت و بهداشت پوست ساکنان شهرها به ویژه کلانشهری چون تهران دارد. علاوه بر این استرس ها و خستگی ناشی از کار روزانه نیز از دیگر عواملی است که موجب بروز برخی بیماری ها و عوارض شایع پوستی میان مردان و زنان جوان می شود. اگرچه هر یک از این بیماری ها و عوارض، درمانی مخصوص به خود در طب رایج یا مکمل دارند ولی با رعایت نکات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسک های طبیعی به راحتی می توان از شر این عوارض راحت شد یا احتمال بروز آنها را به حداقل ممکن رساند.
● برای شما که در مرکز شهر تردد می کنید
اگر مجبورید هر روز برای رسیدن به محل کارتان از مرکز شهر عبور کنید و چند ساعت را در ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا سپری کنید در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض آلودگی سلول های سطح پوست و بروز جوش های سرسیاه هستید. از این رو پیشنهاد می کنیم هر هفته پوست تان را با کمک ماسک های گیاهی پاکسازی کنید. یکی از بهترین این ماسک ها، ماسک توت فرنگی و خامه است. برای تهیه این ماسک کافی است ۵ عدد توت فرنگی متوسط را با ۳ قاشق خامه عسل ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست تان ماسک کنید. این ماسک می تواند آلودگی های سطح پوست را به خوبی از بین ببرد و پوستی نرم و لطیف به شما هدیه کند.
● هر روز شاه تره بنوشید
گیاه شاه تره به دلیل خواص بی نظیری که در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه می شده است. مصرف این عرق گیاهی به صورت خوراکی و موضعی به ویژه در فصل تابستان علاوه بر کاهش حرارت درونی به پیشگیری از بروز جوش صورت بسیار کمک می کند. از این رو به شما توصیه می کنیم علاوه بر آنکه در روز یک فنجان عرق شاهتره بنوشید از بخور برگ های این گیاه یک بار در هفته نیز می توانید به درمان جوش ها و پیشگیری از بروز آنها در سطح پوست استفاده کنید.
● در تابستان آکنه درمانی کنید
آکنه یکی دیگر از مشکلات و اختلالات شایع پوستی در میان نوجوانان و جوانان است که با افزایش میزان چربی پوست و آلودگی های محیطی شدت و حدت پیدا می کند، از این رو اگر در گروه افرادی هستید که از این عارضه رنج می برید در کنار ادامه شیوه های درمانی تان به شما توصیه می کنیم از لوسیون شیرعسل استفاده کنید. برای تهیه این لوسیون کافی است درون یک ظرف شیشه ای تیره رنگ یک استکان شیر و یک استکان عسل بریزید و آن را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شود. بهترین راه برای ترکیب این مخلوط آن است که در ظرف شیشه ای را ببندید و آن را خوب تکان دهید، پس از یک دست شدن مخلوط شیر و عسل، آب یک عدد لیمو ترش را به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. از این مخلوط می توانید برای شست وشوی صورت تان هم استفاده کنید. شست وشوی پوست هرشب پیش از خواب به مدت ۲ ماه می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش آکنه و التهاب های ناشی از آن در سطح پوست داشته باشد.
● چگونه پوستمان را جوان کنیم
درمانگران برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته به بیمارانشان توصیه می کنند. بخور گیاهان دارویی از قبیل آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه ازجمله بهترین راه حل ها برای افزایش نشاط، شادابی و جوانسازی پوست به ویژه در خانم هاست. با بهره گیری از این بخورهای گیاهی علاوه بر پاکسازی و آبرسانی مناسب به پوست، دریافت موادغذایی توسط سلول های پوستی در بهترین شکل انجام می شود، ضمن اینکه بازشدن منافذ پوستی به دریافت بهتر داروهایی که به صورت موضعی برای درمان تجویز می شوند، منجر می شود.
● کاهش التهاب پوستی با آب کرفس
افراد زیادی در تابستان به دلیل گرمی هوا دچار خارش، قرمزی و التهاب سطح پوست می شوند. گرمی هوا، مصرف خوراکی هایی با طبع گرم، هیجان زده شدن و استفاده از موادغذایی و نوشیدنی های آلرژی زا می تواند احتمال بروز خارش پوست را تقویت کند. اگر در گروه این افراد قرار دارید که با گرم شدن هوا دچار التهاب و خارش پوست می شوید به شما توصیه می کنیم هر روز پیش از آنکه از خانه خارج شوید موضع مورد نظر را با آب کرفس خوب شست وشو دهید. برای این منظور می توانید آب کرفس را روی موضع اسپری کنید یا از یک دستمال نخی تمیز کمک بگیرید. به این ترتیب که دستمال را با آب کرفس آغشته کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی موضع مورد نظر قرار دهید. علاوه بر این نوشیدن آب و مایعات زیاد نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند تا در طول روز کمتر با خارش پوست و التهاب های ناشی از آن روبه رو شوید.
● بعد از بخور چه کنیم؟
عموما افرادی که برای پاکسازی پوست یا از بین بردن جوش های سر سیاه از بخور استفاده می کنند به نوعی به بازشدن منافذ سطح پوست کمک کرده و به این ترتیب به تخلیه سریع تر آلودگی ها و چربی ها از سطح پوست کمک می کنند، بنابراین باید بعد از اتمام بخور برای انقباض سلول های سطح پوست اقدام کنند.
یکی از ساده ترین این شیوه ها شست وشوی صورت با آب سرد است. بهتر است در این مرحله صورت خود را چند بار با آب سرد بشویید تا به این ترتیب منافذ گشوده شده به مرور بسته شود.راه حل دیگر استفاده از خیار رنده شده و ماسک کردن آن روی صورت است. در این مرحله پس از رنده کردن خیار آن را در تمامی بخش های صورت مثل پیشانی، گونه ها، چانه و بینی قرار دهید.
در صورتی که دارای پوستی چرب هستید بهتر است از لیموترش تازه برای بستن منافذ پوست تان کمک بگیرید. در این مرحله کافی است آب لیموترش تازه را گرفته و با کمک یک پنبه تمیز آن را به سطح پوست بمالید. اگر دارای پوست خشک هستید حتما بلافاصله پس از استفاده از بخور از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. این افراد بهتر است به جای استفاده از بخورهای گرم از انواع بخورهای سرد که دستگاه های آن در بازار موجود است، استفاده کنند.
منبع: مجله سیب سبز 

عموما افرادی که برای پاکسازی پوست یا از بین بردن جوش های سر سیاه از بخور استفاده می کنند به نوعی به بازشدن منافذ سطح پوست کمک کرده و به این ترتیب به تخلیه سریع تر آلودگی ها و چربی ها از سطح پوست کمک می کنند، بنابراین باید بعد از اتمام بخور برای انقباض سلول های سطح پوست اقدام کنند.گرمای هوا، تابش نور خورشید و آلودگی های موجود در شهرها که عمده آنها ناشی از دود اتومبیل ها و وسایل حمل و نقل عمومی است، تاثیر زیادی بر سلامت و بهداشت پوست ساکنان شهرها به ویژه کلانشهری چون تهران دارد. علاوه بر این استرس ها و خستگی ناشی از کار روزانه نیز از دیگر عواملی است که موجب بروز برخی بیماری ها و عوارض شایع پوستی میان مردان و زنان جوان می شود. اگرچه هر یک از این بیماری ها و عوارض، درمانی مخصوص به خود در طب رایج یا مکمل دارند ولی با رعایت نکات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسک های طبیعی به راحتی می توان از شر این عوارض راحت شد یا احتمال بروز آنها را به حداقل ممکن رساند.

 

 

● برای شما که در مرکز شهر تردد می کنید

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page10 عامل تشدید کننده ی جوش پوست

10 عامل تشدید کننده ی جوش پوست

 

 

جوش با 10 چیز بدتر می شود:
1. ژنتیک مثبت : اگر این استداد را داشته باشید حتما مبتلا خواهید شد ، پس از والدینتان درباره این مساله سوال کنید اگر خانمی می گوید حتی پس از بچه دار شدن هم جوش می زده ودر میانسالی از دست آنها خلاص شده ، دختر خانم ها هم باید این موضوع را بپذیرند وبا صبر وحوصله درمان ها را ادامه دهد .
2. اهمال کاری : بسیاری از جوان ها تا وضعیت جوش هایشان بهتر می شود در مصرف داروها اهمال کاری می کنند .در حالی که ما می گوییم مصرف داروهای خوارکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل ، باید به صورت دوز ادامه دار ونگهدارنده تداوم داشته باشد . چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد ،پوست آماده جوش زدن است .
3. کم طاقتی :اثر بخشی درمان های دارویی زمان براست و6 ماه تایک سال زمان می برد تا نتیجه بخش بودنش را نشان دهد ونباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کند وسردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند .
4. استرس : مدام جلوی آینه ایستادن وحرص خوردن روند درمان را مختل میکند . استرس تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید .
5. پوست چرب : بروز جوش ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتراست .به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شستشوی صورت دقت کنند .استفاده از صابون ها ومحصولات مناسب به این افراد توصیه می شود .
6. مقایسه خود با دیگران : درمان خودتان رابه دیگران توصیه نکنید چون این درمان ها در افراد گوناگون یکسان نیستند . برخی داروها می تواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود وبرای دیگری بی اثر باشد.
7. دستکاری : قابلیت ها  وویژگیهای پوست افراد باهم متفاوت است به همین دلیل جای جوش  روی پوست برخی افراد می ماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهم ترین علت ماندن جای جوش ،دستکاری آن است .
8. تغذیه بد : کسی که جوش می زند باید عادت خود را بشناسد مثلا اگر می بیند با خوردن شکلات یا فست فود جوش می زند این پرهیز غذایی را رعایت کند .
9. عادت های غلط : اگرشما موقع اصلاح یابند انداختن صورت فشار کمتری وارد کنید ومدت زمان کوتاهی پوست را تحریک کنید ، می توانید به خودتان کمک کنید .مواد آرایشی وبهداشتی چرب به زیادشدن جوش ها منجر می شوند .
10. شغل : محیط کار شما می تواند در تشدید آکنه موثر باشد . اگرشمادریک آشپزخانه گرم  کار می کنید ،بخار غذاها وبخارهاری چربی که از داغ کردن روغن و... ایجاد می شود با جوش های شما تماس پیدا می کند و باعث تشدید آن می شود .با تهویه مناسب وبازگذاشتن پنجره به خودتان کمک کنید .اگر آکنه شما شدید است وتحت درمان هستید ودوست دارید نتیجه مناسبی بگیرید باید از قرار گرفتن در چنین محیط هایی تاحد امکان بپرهیزید تا آکنه تان تشدید نشود .

1. ژنتیک مثبت : اگر این استعداد را داشته باشید حتما مبتلا خواهید شد ، پس از والدینتان درباره این مساله سوال کنید اگر خانمی می گوید حتی پس از بچه دار شدن هم جوش می زده ودر میانسالی از دست آنها خلاص شده ، دختر خانم ها هم باید این موضوع را بپذیرند وبا صبر وحوصله درمان ها را ادامه دهد .

 

2. اهمال کاری : بسیاری از جوان ها تا وضعیت جوش هایشان بهتر می شود در مصرف داروها اهمال کاری می کنند .در حالی که ما می گوییم مصرف داروهای خوارکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل ، باید به صورت دوز ادامه دار ونگهدارنده تداوم داشته باشد . چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد ،پوست آماده جوش زدن است .

 

 

3. کم طاقتی : اثر بخشی درمان های دارویی زمان براست و6 ماه تایک سال زمان می برد تا نتیجه بخش بودنش را نشان دهد ونباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کند وسردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند .

 

 

4. استرس : مدام جلوی آینه ایستادن وحرص خوردن روند درمان را مختل میکند . استرس تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید .

 

 

5. پوست چرب : بروز جوش ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتراست .به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شستشوی صورت دقت کنند .استفاده از صابون ها ومحصولات مناسب به این افراد توصیه می شود .

 

 

6. مقایسه خود با دیگران : درمان خودتان رابه دیگران توصیه نکنید چون این درمان ها در افراد گوناگون یکسان نیستند . برخی داروها می تواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود وبرای دیگری بی اثر باشد.

 

 

7. دستکاری : قابلیت ها  وویژگیهای پوست افراد باهم متفاوت است به همین دلیل جای جوش  روی پوست برخی افراد می ماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهم ترین علت ماندن جای جوش ،دستکاری آن است .

 

 

8. تغذیه بد : کسی که جوش می زند باید عادت خود را بشناسد مثلا اگر می بیند با خوردن شکلات یا فست فود جوش می زند این پرهیز غذایی را رعایت کند .

 

9. عادت های غلط : اگرشما موقع اصلاح یابند انداختن صورت فشار کمتری وارد کنید ومدت زمان کوتاهی پوست را تحریک کنید ، می توانید به خودتان کمک کنید .مواد آرایشی وبهداشتی چرب به زیادشدن جوش ها منجر می شوند .

 

10. شغل : محیط کار شما می تواند در تشدید آکنه موثر باشد . اگرشمادریک آشپزخانه گرم  کار می کنید ،بخار غذاها وبخارهاری چربی که از داغ کردن روغن و... ایجاد می شود با جوش های شما تماس پیدا می کند و باعث تشدید آن می شود .با تهویه مناسب وبازگذاشتن پنجره به خودتان کمک کنید .اگر آکنه شما شدید است وتحت درمان هستید ودوست دارید نتیجه مناسبی بگیرید باید از قرار گرفتن در چنین محیط هایی تاحد امکان بپرهیزید تا آکنه تان تشدید نشود .
فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:, ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageبا مواد آرایشی گیاهی آشنا شوید

با مواد آرایشی گیاهی آشنا شوید

 

 

بامواد آرایشی گیاهی آشنا شوید!
این مقاله برای کسانی است که زیبایی را در سلامت کامل می‌خواهند. اگر شما نیز دوست دارید از لوازم آرایشی صد درصد طبیعی و سالم استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا شما را با طرز تهیه محصولات آرایشی از قبیل کرم مرطوب‌کننده، ماسک، شامپو، دئودورانت و � آشنا می‌کند. شما می‌توانید به دلخواه خود و با صرف هزینه کمتر لوازم آرایشی سالم و خانگی تهیه کنید. به همین راحتی و به همین زیبایی!
دئودورانت بدون پارابن
بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، برخی از دئودورانت‌های قدیمی مضرند! در واقع پارابن موجود در آنها عملکرد هورمون استروژن را بر هم زده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. اما نگران نباشید! سنگ زاج سفید مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با بوی بدن است. این سنگ با باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع عرق می‌شوند، مبارزه می‌کند و بدون مسدود کردن منافذ پوست از تعریق زیاد جلوگیری به‌عمل می‌آورد. برای این کار سنگ زاج سفید مرطوب را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید و مطمئن باشید که نتیجه‌بخش خواهد بود.
لوسیون مرطوب‌کننده
برای تهیه این لوسیون به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. روش تهیه آن به این صورت است که باید یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو‌زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای دربسته و داخل یخچال می‌باشد.
پاکسازی پوست صورت
برای خوش آب و رنگ شدن پوست صورتتان کافی است یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم بجوشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بریزید. حالا روی سرتان حوله یا دستمالی بیندازید و به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهید.
کرم دور چشم
برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.
شامپو
برای تهیه شامپو خانگی کافی است یک مشت گیاه �غاسول صابونی� تهیه کرده. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گیاه بریزید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کرده و داخل شیشه دردار بریزید و موقع استحمام از این شامپو استفاده کنید. اگر دوست دارید موهایتان براق و درخشنده باشد، بهتر است از دم‌کرده گل گندم یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. به این ترتیب که ۳ قاشق سوپخوری از این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و موهایتان را آب بکشید.
مایع نرم‌کننده بدن
۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم‌کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن‌تان را در این اکسید نرم‌کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت.
کرم ضد سلولیت
سلولیت به تجمع بدشکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌ها به همراه برخی سموم زیر پوست رسوب می‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. برای رفع این مشکل یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط را در آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و هر روز روی ران‌ها، کپل‌ها، شکم، بازوها و نقاط دیگر بدن بمالید. مدت زمان نگهداری این محلول حداکثر ۲۴ ساعت و داخل یخچال می‌باشد.
برای برنزه شدن
برای اینکه بدون دغدغه بدنتان را برنزه کنید، به چند مشت چای احتیاج دارید. وان حمام را با آب ۳۸ درجه سانتی گراد پر کنید. به ازای هر لیتر، ۵ مشت چای سیاه به آب اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه داخل وان دراز بکشید.برای برنزه کردن صورت خود
۵‌مشت چای سیاه را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد، در ظرف را بپوشانید و بگذارید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را خنک کنید و یک بار در هفته برای برنزه کردن صورت خود از این جوشانده استفاده کنید.
برای استحکام بخشیدن به ناخن‌ها
برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها یک مشت گیاه دم اسبی تهیه کنید.این گیاه حاوی سیلیس است و برای دفع سنگ کلیه، عفونت‌های دستگاه ادرار و فرسودگی ناخن‌ها موثر می‌باشد.گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بجوشانید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵‌دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. روزانه به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌هایتان را داخل این محلول قرار دهید.
این مقاله برای کسانی است که زیبایی را در سلامت کامل می‌خواهند. اگر شما نیز دوست دارید از لوازم آرایشی صد درصد طبیعی و سالم استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا شما را با طرز تهیه محصولات آرایشی از قبیل کرم مرطوب‌کننده، ماسک، شامپو، دئودورانت و آشنا می‌کند. شما می‌توانید به دلخواه خود و با صرف هزینه کمتر لوازم آرایشی سالم و خانگی تهیه کنید. به همین راحتی و به همین زیبایی!

دئودورانت بدون پارابن

بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، برخی از دئودورانت‌های قدیمی مضرند! در واقع پارابن موجود در آنها عملکرد هورمون استروژن را بر هم زده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. اما نگران نباشید! سنگ زاج سفید مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با بوی بدن است. این سنگ با باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع عرق می‌شوند، مبارزه می‌کند و بدون مسدود کردن منافذ پوست از تعریق زیاد جلوگیری به‌عمل می‌آورد. برای این کار سنگ زاج سفید مرطوب را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید و مطمئن باشید که نتیجه‌بخش خواهد بود.

لوسیون مرطوب‌کننده

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageبا این ماساژ ها جوانی پوستتان را حفظ کنید

با این ماساژ ها جوانی پوستتان را حفظ کنید

 

 

با این ماساژ ها جوانی پوستتان را حفظ کنید
سلامت نیوز : خطوط و چین و چروك نسبتا عمیق به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود و شاید تنها به كمك جراحی پلاستیك ترمیمی این خطوط و چین و چروك‌ها را بتوان از بین برد که مسلما هزینه زیادی هم در برخواهد داشت اما می‌توان تا حد زیادی با روش‌های متفاوتی ظهور این چروک‌ها را به تعویق انداخت، از تغذیه صحیح گرفته تا کرم‌های ضد چروک و حتی ماساژ که هیچ خرجی هم برایتان ندارد. ماساژ مانع به وجود آمدن خطوط بیشتر در صورت می‌شود (اگرچه با این كار نمی‌توان خطوط عمیقی كه از قبل پدید آمده‌اند را از بین برد). بهترین کار این است که هنگام استفاده از کرم‌های خانگی خودتان آنها را با این روش‌ها روی صورت ماساژ دهید. شهربانو قدوسی، فارغ‌التحصیل کالج زیبایی فیلادلفیاست که  دوره‌های موسسه زیبایی تورنتو را گذرانده است و چندین کتاب هم در زمینه زیبایی دارد. او در این مطلب برای پیشگیری از چروک، ماساژ‌هایی را برای صورت پیشنهاد می‌کند.
از گردن، گلو و چانه شروع کنید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ از محل اتصال گردن به شانه شروع كنید. با استفاده از كرم یا روغن، حركات نوازشی را با دو دست خود از بالای گردن شروع كنید و به سمت چانه ادامه دهید و آنگاه این حركت را از لبه استخوان فك به بیرون بكشید. ممكن است هنگامی كه از پشت دست استفاده می‌كنید احساس راحتی بیشتری داشته باشیدکه  بستگی به میل شما دارد. این حركت عمیق، سریع و نوازشی است. با كمك پشت دست‌تان، حركات سریع و تند چرخشی و نوازشی را با نوك انگشتانتان انجام دهید. از پایین گردن به سمت بالا تا چانه و خارج از آن.
با كمك شست و انگشت نشانه پوست را نیشگون بگیرید. از لبه استخوان فك شروع كنید و به سمت مركز چانه ادامه دهید. حداقل 6بار این كار را تكرار كنید. 2نفر از زنان زیبای مشهور چینی اعتقاد دارند كه با انجام حركات نیشگونی در هر روز هرگز چانه اضافه نیاورده‌اند. این كار بی‌ضرر و واقعا محرك است. هرگاه وقت اضافی یا آزاد دارید، این كار را انجام دهید؛ مثلا وقتی كه منتظرید كتری جوش آید یا در حال صحبت با  تلفن هستید، این ماساژ را انجام دهید.با وارد آوردن ضربات تند روی پوست، پوست را بیشتر  تحریك می‌كنید. این یك حركت خشن و ضربه‌ای است؛ از زیر استخوان فك شروع كنید و به سمت بالا تا روی گونه‌ها ادامه دهید. ساده‌ترین راه استفاده از نوك انگشت‌ها و كف دست برای روی صورت و گونه‌ها (بین گوش تا بینی) و پشت دست برای نواحی زیر چانه است.
راز داشتن چشم‌هایی همیشه باز و زیبا
ابروها را از سمت بیرونی نیشگون بگیرید. با انگشت نشانه و شست ابروها را در واقع بچلانید. با این كار تمام‌ فشارهایی كه در اطراف چشم جمع شده‌اند آزاد می‌‌شوند، این كار را چندبار تكرار كنید.با استفاده از انگشتان دوم و سوم اطراف چشم‌ها را ماساژ دهید. در این كار به دیواره بینی و گیجگاه فشار وارد كنید. توجه داشته باشید، هیچگاه پوست اطراف چشم‌ها را به خارج نكشید، زیرا پوست این مناطق بسیار حساس است.
 قدم بعدی گونه‌هاست
با استفاده از انگشتان اول، دوم و سوم كرم را بردارید و از چانه  تا گیجگاه نوازش كنید. با حركات آرام نوازشی، كناره‌های دهان را ماساژ دهید. با هر دو دست حركت را به سمت بالا انجام دهید و از چانه تا سوراخ‌های بینی این عمل را تكرار كنید.
از كناره‌های دهان تا چشم‌ها را نیشگون بگیرید.
با انجام حركات چرخشی كوچك پوست را تحریك كنید. این كار را از چانه شروع كنید و به سمت بینی ادامه دهید و از وسط پیشانی به خارج بكشید. برای این كار از انگشتان دوم و سوم استفاده كنید.با به‌كار بردن پشت هر دو دست، به سمت بالا از فك تا استخوان گونه، ابتدا در یك طرف و بعد در طرف دیگر، با فشار و تند ماساژ دهید.
پیشانی را بدون بوتاکس صاف نگه دارید
حركات نوازشی را به طور عمیق تا بینی و تا خارج از پیشانی ادامه دهید و در گیجگاه فشاری نرم وارد آورید. این كار برای رفع فشارهای عصبی بسیار مطلوب است.با استفاده از انگشتان نشانه و وسطی در وضعیت افقی، حركات قیچی‌وار روی پیشانی انجام دهید. این كار در محوركردن اخم كمك‌كننده است. همچنین در رفع سردرد، به مراتب مفید است.راه جالب دیگر برای رفع سردرد، ماساژ دو نقطه گیجگاهی و نقطه بین دو ابرو با فشار متوسط و به آرامی است. این لمس ضعیف واقعا اثربخش است. حتی شاید قادر باشید سردردهای خفیف میگرنی را برطرف كنید.
با استفاده از همه انگشتان و افقی نگه‌داشتن ساعد دست، با حركات موزون و یكی پس از دیگری انگشتان به سمت بالا تا خط مو را ماساژ دهید.با استفاده از سه انگشت، به سمت خط مو فشارهایی نرم وارد آورید. این فشار را تا خارج از گیجگاه ادامه دهید. با این كار كل پیشانی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
قدم آخر: چگونه ماساژ را پایان دهید
برای پایان‌دادن به ماساژ، باقیمانده‌های چربی را پاك كنید و تونیك پوستی یا آب‌معدنی روی پوست اسپری كنید. پوست شما احساسی كاملا متفاوت پیدا خواهد كرد؛ نرم و درخشنده. اگر وقت دارید می‌توانید درمان صورت را با ماسك كامل كنید. كل صورت را با ماسك بپوشانید، به جز اطراف چشم‌ها كه نباید روغن به آن برسد. چشم‌ها را با یك بالشتك پنبه‌ای آغشته به لوسیون چشم بپوشانید و چشم خود را ببندید و به مدت 51 تا 02 دقیقه همین‌طور راحت بمانید، سپس بشویید. اكنون اگر به خود نگاه كنید جوانی خود را بازیافته‌اید و احساس تازگی و سرزندگی خواهید داشت؛ چشم‌ها زنده و درخشان و پوست‌تان نرم و لطیف مثل پوست كودكان است.
بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: آموزش:با این ماساژ ها جوانی پوستتان را حفظ کنید::.

 

 خطوط و چین و چروك نسبتا عمیق به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود و شاید تنها به كمك جراحی پلاستیك ترمیمی این خطوط و چین و چروك‌ها را بتوان از بین برد که مسلما هزینه زیادی هم در برخواهد داشت اما می‌توان تا حد زیادی با روش‌های متفاوتی ظهور این چروک‌ها را به تعویق انداخت، از تغذیه صحیح گرفته تا کرم‌های ضد چروک و حتی ماساژ که هیچ خرجی هم برایتان ندارد. ماساژ مانع به وجود آمدن خطوط بیشتر در صورت می‌شود (اگرچه با این كار نمی‌توان خطوط عمیقی كه از قبل پدید آمده‌اند را از بین برد).
بهترین کار این است که هنگام استفاده از کرم‌های خانگی خودتان آنها را با این روش‌ها روی صورت ماساژ دهید. شهربانو قدوسی، فارغ‌التحصیل کالج زیبایی فیلادلفیاست که  دوره‌های موسسه زیبایی تورنتو را گذرانده است و چندین کتاب هم در زمینه زیبایی دارد. او در این مطلب برای پیشگیری از چروک، ماساژ‌هایی را برای صورت پیشنهاد می‌کند.

از گردن، گلو و چانه شروع کنید

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageرژیم غذایی مناسب و برطرف شدن ریزش مو

رژیم غذایی مناسب و برطرف شدن ریزش مو

 

 

ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.
 
 
سید حسین حسینی رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.
 
حسینی دیگر منبع غنی آهن را میوه‌های خشک و آب آلبالو دانست و اظهار داشت: این عامل اغلب یکی از موثرترین دلایل ریزش مو در خانم‌هاست که ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلال در دستگاه گوارش یا ناکافی بودن اسید معده نیز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: ریزش مو در مردان نیز با پیروی از یک رژیم کم‌چربی می‌تواند کاهش یابد،برخی از دانشمندان معتقدند که مساله ریزش مو در مردان با افزایش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ارتباط مستقیمی دارد که یک رژیم غذایی پرچرب و رژیمی که عمدتا از گوشت تهیه شده است با افزایش سطح تستوسترون در خون باعث افزایش ریزش مو می‌شود.
 
این مقام مسئول غذا و دارو نیشابور توضیح داد: مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین به‌منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یک رژیم غنی از پروتئین توصیه می‌شود که از منابع غنی پروتئین می‌توان پنیر کم چرب، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا و ماست را نام برد.
 
حسینی با بیان این‌که دانشمندان اروپایی دریافته‌اند که مصرف پروتئین سویا باعث تحریک شدن فولیکول‌های مو شده و در نتیجه رشد مو را افزایش می‌دهد، افزود: توفو و شیر سویا از منابع غنی پروتئین سویا هستند.
 
وی یادآور شد: عنصر دیگری که در ریزش مو تاثیر عمده‌ای دارد سیلیسیوم است و دانشمندان به دلیل نقش بارز این عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصیه کرده‌اند که در نتیجه باعث کاهش میزان ریزش مو می‌شود.
 
رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به این‌که سیلیسیوم در لایه خارجی سیب‌زمینی، فلفل سبز و قرمز و خیار یافت می‌شود، افزود: جوانه حبوبات و غلات و کلا دانه‌ها و غلاتی که به طور کامل یعنی با پوست مصرف شوند نیز غنی از سیلیسیوم هستند.
 
حسینی تأکید کرد: همچنین ویتامین C با افزایش جذب آهن بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر مصرف ویتامین باعث تسهیل خون‌رسانی به بافت مو شده و گردش خون در پیاز مو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که پیاز مو بهتر تغذیه شود و رشد بهتری داشته باشد. وی اظهار داشت: ویتامین E نیز، برای رشد موها ضروری است و مصرف این ویتامین موجب افزایش اکسیژن‌گیری می‌شود که در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیاز مو می‌شود.
 
وی: مصرف مغزها و دانه‌ها و روغن‌زیتون می‌تواند نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند.
 
حسینی توصیه کرد: درصورتی که ریزش مو مربوط به عملکرد نادرست غده تیروئید باشد، غذاهای غنی از ویتامین A و ید مصرف کنید ولی باید توجه داشت که مصرف زیاد ویتامین A منجر به ریزش مو می‌شود.
 
این مقام مسئول غذا و دارو نیشابور افزود: دلیل دیگر ریزش مو فقر رژیم غذایی مصرفی از نظر ویتامین‌های گروه B است و در میان این گروه ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک از اهمیت زیادی برخوردارند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: سایر ویتامین‌های گروه B به ویژه B5 یا اسید پنتوتنیک و B3 یا نیاسین نیز برای رشد مو ضروری هستند.
 
وی با بیان این‌که غذاهای غنی از ویتامین B عبارت‌اند از: لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، لوبیای سویا، مخمر، مغزه‌ها و دانه‌ها و تخم‌مرغ گفت: دیگر عامل موثر در کاهش ریزش مو، مصرف روی است که این ماده معدنی از طریق افزایش فعالیت سیستم ایمنی، باعث تحریک رشد مو می‌شود.
 
وی اضافه کرد: این ماده معدنی در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا قرمز، ماست کم چرب، قارچ، تخمه‌ آفتابگردان و بادام وجود دارد.

 

ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.
 
 سید حسین حسینی رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.
 
حسینی دیگر منبع غنی آهن را میوه‌های خشک و آب آلبالو دانست و اظهار داشت: این عامل اغلب یکی از موثرترین دلایل ریزش مو در خانم‌هاست که ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلال در دستگاه گوارش یا ناکافی بودن اسید معده نیز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: ریزش مو در مردان نیز با پیروی از یک رژیم کم‌چربی می‌تواند کاهش یابد،برخی از دانشمندان معتقدند که مساله ریزش مو در مردان با افزایش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ارتباط مستقیمی دارد که یک رژیم غذایی پرچرب و رژیمی که عمدتا از گوشت تهیه شده است با افزایش سطح تستوسترون در خون باعث افزایش ریزش مو می‌شود.
 
این مقام مسئول غذا و دارو نیشابور توضیح داد: مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین به‌منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یک رژیم غنی از پروتئین توصیه می‌شود که از منابع غنی پروتئین می‌توان پنیر کم چرب، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا و ماست را نام برد.
 
حسینی با بیان این‌که دانشمندان اروپایی دریافته‌اند که مصرف پروتئین سویا باعث تحریک شدن فولیکول‌های مو شده و در نتیجه رشد مو را افزایش می‌دهد، افزود: توفو و شیر سویا از منابع غنی پروتئین سویا هستند.
 
وی یادآور شد: عنصر دیگری که در ریزش مو تاثیر عمده‌ای دارد سیلیسیوم است و دانشمندان به دلیل نقش بارز این عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصیه کرده‌اند که در نتیجه باعث کاهش میزان ریزش مو می‌شود.
 
رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به این‌که سیلیسیوم در لایه خارجی سیب‌زمینی، فلفل سبز و قرمز و خیار یافت می‌شود، افزود: جوانه حبوبات و غلات و کلا دانه‌ها و غلاتی که به طور کامل یعنی با پوست مصرف شوند نیز غنی از سیلیسیوم هستند.
 
حسینی تأکید کرد: همچنین ویتامین C با افزایش جذب آهن بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر مصرف ویتامین باعث تسهیل خون‌رسانی به بافت مو شده و گردش خون در پیاز مو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که پیاز مو بهتر تغذیه شود و رشد بهتری داشته باشد. وی اظهار داشت: ویتامین E نیز، برای رشد موها ضروری است و مصرف این ویتامین موجب افزایش اکسیژن‌گیری می‌شود که در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیاز مو می‌شود.
 
وی: مصرف مغزها و دانه‌ها و روغن‌زیتون می‌تواند نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند.
 
حسینی توصیه کرد: درصورتی که ریزش مو مربوط به عملکرد نادرست غده تیروئید باشد، غذاهای غنی از ویتامین A و ید مصرف کنید ولی باید توجه داشت که مصرف زیاد ویتامین A منجر به ریزش مو می‌شود.
 
این مقام مسئول غذا و دارو نیشابور افزود: دلیل دیگر ریزش مو فقر رژیم غذایی مصرفی از نظر ویتامین‌های گروه B است و در میان این گروه ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک از اهمیت زیادی برخوردارند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: سایر ویتامین‌های گروه B به ویژه B5 یا اسید پنتوتنیک و B3 یا نیاسین نیز برای رشد مو ضروری هستند.
 
وی با بیان این‌که غذاهای غنی از ویتامین B عبارت‌اند از: لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، لوبیای سویا، مخمر، مغزه‌ها و دانه‌ها و تخم‌مرغ گفت: دیگر عامل موثر در کاهش ریزش مو، مصرف روی است که این ماده معدنی از طریق افزایش فعالیت سیستم ایمنی، باعث تحریک رشد مو می‌شود.
 
وی اضافه کرد: این ماده معدنی در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا قرمز، ماست کم چرب، قارچ، تخمه‌ آفتابگردان و بادام وجود دارد.
به نقل از وبدا
فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageكاشت ناخن، زيبايی يا بيماری ؟

كاشت ناخن، زيبايی يا بيماری ؟

 

 

خانم‌ها با استفاده از روشهای مختلف که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود، درصدد زیباتر کردن ظاهر دست‌هایشان برمی‌آیند، غافل از اینکه این زیبایی گاهی به قیمت از بین رفتن سلامت ناخن‌ها تمام شده و در برخی موارد اختلالات جبران ناپذیری را به وجود می‌آورد.

متخصص پوست گفت: كاشت ناخن باعث بیماری ناخن و توقف رشد آن می‌شود.

دكتر یزدانبخش نجفیان در این رابطه افزود: از آنجایی كه برای چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن مقداری چسب مصرف می‌شود، این چسب باعث می‌شود ناخن رشد نكرده و شفافیت و انعطاف خود را از دست بدهد.

وی افزود: همچنین از آنجا كه پس از این كار، ناخن زیری رشد كرده و بلندتر می‌شود نیاز به كاشت مجدد وجود دارد كه پس از چند بار كاشت مجدد، پیاز ناخن اصلی صدمه دیده و علاوه بر كاهش رشد، براقی خود را از دست می‌دهد.

 به گفته وی، بسته بودن روی ناخن باعث رشد قارچ‌ها و ایجاد میكروب‌ روی آن می‌شود كه از دیگر عوارض مهم كاشت ناخن است.

این متخصص پوست تاكید كرد: به طور كلی هر كاری كه به پیاز ناخن فشار بیاورد باعث ایجاد برآمدگی و فرورفتگی‌های عمیق روی ناخن و نقاط سفید روی ناخن می‌شود. در بعضی از مواقع ناخن حالت لوله‌ای پیدا كرده و در گوشت فرو می‌رود.

 وی با بیان اینكه ناخن طبیعی صاف و تا حدی محدب است، افزود: تحدب زیاد و لكه‌لكه بودن ناخن نشانه بیماری آن است.

 دكتر نجفیان اظهار كرد: بعضی از بیماری‌ها نیز باعث صدمه رساندن به ناخن‌ها می‌شود. مثلا بیماری تیروئید باعث می‌شود كه ناخن به كلی از بستر جدا شود و بیماری‌های پوستی و دیابت نیز باعث ایجاد فرورفتگی‌هایی به صورت نقطه نقطه در ناخن می‌شوند.

وی در پایان تاكید كرد: نظافت ناخن‌ها در سلامت آنها بسیار موثر است. همچنین آهن، كلسیم و بیوتین بدن باید كافی باشد زیرا كمبود هر یك از این مواد در بدن باعث خراب شدن ناخن‌ها می‌شوند و برای شفافیت و سلامت ریشه ناخن‌ها بهتر است كه روزانه مقداری كرم دور پیاز ناخن مالیده شود.

 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:ناخن - کاشت ناخن - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page آشنایی با غذاهای مناسب برای رشد مو

آشنایی با غذاهای مناسب برای رشد مو

 

 

رژیم غذایی غنی از سیلیس، کلسیم و آهن از ریزش مو جلوگیری می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد.

سبزی‌جات سبز برگی شکل بخصوص سبزی‌جات دریایی، منبع غذایی خوبی از املاح هستند. جوی خام منبع خوبی از سیلیس است. برگه میوه‌ها و آب آلبالو منبع غنی از آهن هستند.نازک شدن یا ریزش مو در زنان می‌تواند در اثر یک مشکل گوارشی مثل کمبود اسید معده باشد یا می‌تواند دراثر کمبود پروتئین، روی و سایر موادمغذی باشد.

مصرف دو قرص ACIDOPHILUS (قرص‌های اسیدی) بعد و بین وعده‌های غذایی برای مدت دو ماه در کاهش ریزش مو مؤثر و مفید است (4 تا 6 عدد قرص روزانه).

البته مصرف هر گونه قرص یا دارویی باید تحت نظر پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید.

ریزش مو در مردان با مصرف رژیم غذایی کم چرب کاهش می‌یابد. دانشمندان معتقدند در طی دوران بلوغ با افزایش مقدار هورمون تستوسترون ( هورمون مردانه ) در مردان، احتمال طاسی سر افزایش می‌یابد. رژیم غذایی پرچرب و مصرف زیاد گوشت مقدار تستوسترون را افزایش می‌دهد که روی فولیکول‌های مو ( پیاز مو ) تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال در زمان‌های گذشته در کشور ژاپن، به دلیل مصرف غذاهای کم چرب و سالم، طاسی سر در مردان کم بوده است. ولی در حال حاضر به دلیل مصرف غذاهای پرچرب و آماده، طاسی مردان افزایش یافته است.

شاید مصرف غذاهای کم چرب ریزش مو را متوقف نکند ، ولی آن را کاهش می‌دهد.

کم خونی یکی از علل اصلی ریزش مو است. غذاهای غنی از آهن مثل جگر ، انواع گوشت، غلات سبوس‌دار ، سبزی‌جات سبز برگی شکل مثل اسفناج، تخم‌مرغ ، خرما و کشمش را زیاد مصرف کنید. البته در دوران بارداری نباید بیش از یک بار در هفته جگر مصرف کرد، زیرا جگر یکی از منابع غنی ویتامین A است که با مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری ، مادر دچار هایپرویتامینوز A (مسمومیت با ویتامین A) می‌شود و این مسمومیت باعث ایجاد اختلالات صورت ، استخوان و مغز در نوزاد می‌گردد.

بیشتر ساختمان مو از پروتئین تشکیل شده است. برای تسریع رشد مو، رژیمی غنی از پروتئین مصرف کنید. این رژیم شامل جگر گوساله، مخمر و جوانه گندم است. این مواد غذایی غیر از پروتئین، حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B هستند که برای رشد مو لازم هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد پروتئین سویا مو را تقویت می‌کند و رشد آن را افزایش می‌دهد. سایر منابع غنی از پروتئین شامل تخم‌مرغ، پنیر کم چرب، شیر ، ماست، ماهی، حبوبات و مخمر است .

سیلیس یکی دیگر از مواد مغذی مهم در حفظ سلامتی مو است که ریزش مو را کاهش می‌دهد. بعنوان مثال سیلیس اضافه شده به شامپو از طاسی سر جلوگیری می‌کند، رشد مو را افزایش می‌دهد و باعث درخشش و استحکام مو می شود . حتی بعضی گفته اند ریزش مو را متوقف می‌کند. استفاده از شامپوی حاوی سیلیس باعث رشد مجدد موهای ریخته شده می‌شود.

منابع غذایی سیلیس شامل: پوست سیب‌زمینی ، فلفل سبز، فلفل قرمز، خیار، جوانه حبوبات مثل جوانه لوبیا است.

ویتامین C ، جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد. پس به مقدار کافی میوه و سبزی مصرف کنید.

ویتامین E نیز برای رشد مو لازم است. پس در برنامه غذایی روزانه خود از منابع غذایی آن استفاده کنید که شامل آجیل، دانه‌های خوراکی و روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون است.

اگر ریزش مو به دلیل کم کاری تیروئید است، منابع غذایی حاوی ویتامین A و ید را به مقدار بیشتری مصرف کنید که شامل هویج ، اسفناج، روغن دانه ها مثل روغن تخم کتان، گردو و تخمه کدو و نمک یددار است. اگر دچار کمبود ید هستید، شلغم ، کلم ، خردل، سویا، بادام زمینی و ارزن را مصرف نکنید.

توجه:

مصرف بیش از حد ویتامین A باعث ریزش مو می‌شود.

 

به نقل از همشهری آنلاین

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب: مو - رشد مو - تغذیه - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page  مفيدترين روغن‌هاي گياهي براي انواع مختلف مو

مفيدترين روغن‌هاي گياهي براي انواع مختلف مو

 

 

 اگر قصد داريد با استفاده از روش‌هاي طبيعي موهاي خود را سالم و زيبا نگه داريد به ياد داشته باشيد كه روغن‌هاي گياهي از جمله تركيبات موثر و مفيد براي اين منظور هستند.

 متخصصان پوست و مو تاكيد دارند كه با انتخاب روغن گياهي متناسب با هر نوع تار مو، مي‌توان به درمان موهاي آسيب ديده و سالم نگه داشتن موهاي نازك و ضخيم كمك كرد.

به گزارش تورنتو نيوز، روغن‌هاي گياهي بهترين دوست موهاي ما هستند به شرط آن كه نوع مناسبي از آنها را با توجه به نوع موهاي خود، انتخاب كنيم. در اين مقاله برخي از مفيدترين روغن‌هاي گياهي براي انواع مختلف مو معرفي شده‌اند كه عبارتند از:

- موهاي نازك؛ استفاده از روغن رزماري شيوه‌اي مفيد براي مراقبت از موهاي نازك است. از آنجا كه تارهاي نازك مو غبار و آلودگي بيشتري جذب مي‌كنند، اين روغن مي‌تواند به تميز كردن پوست سر كمك كند. همچنين روغن معطر رزماري با تحريك كردن پياز مو از ريزش مو جلوگيري مي‌كند. برخي از متخصصان داروهاي گياهي معتقدند كه اين روغن از سفيد شدن زودهنگام موها پيشگيري مي‌كند. روغن رزماري سرشار از كلسيم، ويتامين ب و آهن است و به همين دليل به رفع مشكلات مو و پوست سر مانند شوره سر، چربي پوست سر و موهاي مجعد و وزوزي كمك مي‌كند.

 

- موهاي ضخيم؛ اگر تار موهاي ضخيم و كلفت داريد و مرتب كردن آنها برايتان دشوار شده، روغن زيتون بهترين چاره براي شما است. روغن زيتون سرشار از چربي اشباع نشده تك زنجيره‌اي است كه به درمان موهاي خشك و آسيب ديده كمك مي‌كند. اين روغن گياهي در عين حال در تقويت و مرطوب نگه داشتن موها نقش دارد.

 

- موهاي ضعيف و حساس؛ روغن دانه انار به دليل دارا بودن اسيد پونيسيك براي حفاظت از موهاي حساس و ضعيف بسيار مفيد است. اين روغن در عين حال از موها در برابر آلودگي‌هاي شيميايي و محيط‌ زيستي مراقبت مي‌كند. همچنين روغن بادام نيز يك تركيب گياهي مفيد براي مراقبت از موها در دوران سالمندي است. ماساژ دادن پوست سر با روغن بادام به تحريك جريان خون در عروق اين ناحيه كمك مي‌كند و اكسيژن را به پيازهاي مو مي‌رساند. اين كار در عين حال موها را درخشان مي‌كند.

 

- موهاي آسيب ديده؛ روغن آووكادو منبع غني از اسيد آمينه‌ها و پروتئين‌ها است و به همين دليل براي درمان ريزش مو، شوره سر و سستي تارهاي مو، بسيار مفيد است. 

 

به نقل از ایسنا

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageشفاف‌ سازی پوست با کمک طب سنتی

شفاف‌ سازی پوست با کمک طب سنتی

 

 

یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است….
شفاف‌ سازی پوست با کمک طب سنتی
یک متخصص طب سنتی و متخصص پوست و مو گفت: پوست یک عضو ضعیف است و اختلالات اعضای درونی به خصوص دستگاه گوارش آن را دچار مشکل می‌کند و تاکید می‌شود قبل از استفاده از دارو‌های موضعی بر روی پوست عوامل داخلی درمان شود.
دکتر لیلا شیربیگی با توجه به دیدگاه طب سنتی در درمان و مراقبت‌های پوستی، اظهارداشت: در زمینه مراقبت‌های پوستی استفاده از ماسک‌های تغذیه‌ای اهمیت بالایی دارد. زرده تخم مرغ در طب سنتی پایه و اساس بیشتر ماسک‌های پوستی را شامل می‌شود.
وی افزود: در برخی از افراد ماست ترش پایه تهیه نمودن ماسک را شامل می‌شود که گاهی برای افزایش خاصیت کمی به آن آبلیمو و یا سایر میوه‌های ترش افزوده می‌شود. در این راستا توصیه می‌‎شود ماسک‌ها به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار بگیرد.
به گفته دکتر شیربیگی، توت فرنگی به عنوان یک لایه بردار مناسب پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
زمان آغاز ماساژ و مدت انجام آن
این متخصص پوست و مو در طب سنتی با تاکید بر نقش ماساژ در جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست، افزود: ماساژ صورت به وسیله روغن کدو و یا سایر مواد نرم کننده به صورت ۱۰ دقیقه در هنگام شب می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از چروکی پوست داشته باشد.
وی اضافه کرد: ماساژ‌های شبانه باید به مدت سه هفته متوالی انجام شود تا در رفع التهابات پوست و جریان خون در زیر پوست موثر باشد.
دکتر شیربیگی در خصوص زمان مناسب برای آغاز ماساژ تصریح کرد: ماساژ صورت باید از سن کم و در حدود ۲۵ الی ۲۶ سالگی قبل از آغاز فاز چرکی پوست شروع شود.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد صحیح اعضای داخلی بدن و سیستم گوارش در زمینه درمان بسیار نقش دارد. پزشک در درجه اول باید تغذیه، معده، کبد و سایر اعضای بدن بیمار را مورد بررسی قرار دهد و سپس در صورت نیاز برای پوست درمان مستقیم صورت گیرد.
این متخصص پوست و مو طب سنتی افزود: درصورتی که ماساژ صورت بگیرد اما عوامل و اعضای داخلی بدن عملکرد مناسبی نداشته باشد نمی‌توان از پوستی مناسب بهره‌مند شد.
دکتر شیربیگی با توجه به تاثیر غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است. هر چه خون غلیظ‌تر باشد پوست تیره‌تر خواهد شد. بنابراین پوست این افراد باید از طریق تغذیه درمان شود.
آبگوشت پوست را شفاف می‌کند
وی با اشاره به غذا‌های مولد خون و فراموش شده در سبد تغذیه خانوار‌ها بیان کرد: غذاهایی از قبیل آبگوشت بسیار در شفافیت پوست موثر است. به افراد توصیه می‌شود گوشت را با نخود در هم آمیخته و به مقدار اندک سه الی چهار بار در هفته مصرف کنند و با افزودن برنج و زیره می‌توان از بروز نفخ پس از مصرف آبگوشت جلوگیری نمود.
شیربیگی با تاکید بر عدم استفاده از روغن زیتون برای پوست گفت: روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک است به همین دلیل و به علت دارا بودن حرارت بالا منجر به خشکی پوست می‌شود بنابراین تاکید می‌شود از روغن‌های که دارای حرارت کمتری هستند مثل روغن خیار استفاده نمایند.
این دکترای طب سنتی با توجه به خارش التهاب پوستی در کودکان خاطرنشان کرد: در کودکانی که دچار این عارضه هستند می‌توان با ماساژ روغن بنفشه در پایه روغن بادام از شدت التهاب آن کاست.

 

یک متخصص طب سنتی و متخصص پوست و مو گفت: پوست یک عضو ضعیف است و اختلالات اعضای درونی به خصوص دستگاه گوارش آن را دچار مشکل می‌کند و تاکید می‌شود قبل از استفاده از دارو‌های موضعی بر روی پوست عوامل داخلی درمان شود.

 

دکتر لیلا شیربیگی با توجه به دیدگاه طب سنتی در درمان و مراقبت‌های پوستی، اظهارداشت: در زمینه مراقبت‌های پوستی استفاده از ماسک‌های تغذیه‌ای اهمیت بالایی دارد. زرده تخم مرغ در طب سنتی پایه و اساس بیشتر ماسک‌های پوستی را شامل می‌شود.

وی افزود: در برخی از افراد ماست ترش پایه تهیه نمودن ماسک را شامل می‌شود که گاهی برای افزایش خاصیت کمی به آن آبلیمو و یا سایر میوه‌های ترش افزوده می‌شود. در این راستا توصیه می‌‎شود ماسک‌ها به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار بگیرد.

به گفته دکتر شیربیگی، توت فرنگی به عنوان یک لایه بردار مناسب پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زمان آغاز ماساژ و مدت انجام آن

این متخصص پوست و مو در طب سنتی با تاکید بر نقش ماساژ در جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست، افزود: ماساژ صورت به وسیله روغن کدو و یا سایر مواد نرم کننده به صورت ۱۰ دقیقه در هنگام شب می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از چروکی پوست داشته باشد.

وی اضافه کرد: ماساژ‌های شبانه باید به مدت سه هفته متوالی انجام شود تا در رفع التهابات پوست و جریان خون در زیر پوست موثر باشد.

دکتر شیربیگی در خصوص زمان مناسب برای آغاز ماساژ تصریح کرد: ماساژ صورت باید از سن کم و در حدود ۲۵ الی ۲۶ سالگی قبل از آغاز فاز چرکی پوست شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد صحیح اعضای داخلی بدن و سیستم گوارش در زمینه درمان بسیار نقش دارد. پزشک در درجه اول باید تغذیه، معده، کبد و سایر اعضای بدن بیمار را مورد بررسی قرار دهد و سپس در صورت نیاز برای پوست درمان مستقیم صورت گیرد.

این متخصص پوست و مو طب سنتی افزود: درصورتی که ماساژ صورت بگیرد اما عوامل و اعضای داخلی بدن عملکرد مناسبی نداشته باشد نمی‌توان از پوستی مناسب بهره‌مند شد.

دکتر شیربیگی با توجه به تاثیر غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است. هر چه خون غلیظ‌تر باشد پوست تیره‌تر خواهد شد. بنابراین پوست این افراد باید از طریق تغذیه درمان شود.

آبگوشت پوست را شفاف می‌کند

وی با اشاره به غذا‌های مولد خون و فراموش شده در سبد تغذیه خانوار‌ها بیان کرد: غذاهایی از قبیل آبگوشت بسیار در شفافیت پوست موثر است. به افراد توصیه می‌شود گوشت را با نخود در هم آمیخته و به مقدار اندک سه الی چهار بار در هفته مصرف کنند و با افزودن برنج و زیره می‌توان از بروز نفخ پس از مصرف آبگوشت جلوگیری نمود.

 

شیربیگی با تاکید بر عدم استفاده از روغن زیتون برای پوست گفت: روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک است به همین دلیل و به علت دارا بودن حرارت بالا منجر به خشکی پوست می‌شود بنابراین تاکید می‌شود از روغن‌های که دارای حرارت کمتری هستند مثل روغن خیار استفاده نمایند.

 

این دکترای طب سنتی با توجه به خارش التهاب پوستی در کودکان خاطرنشان کرد: در کودکانی که دچار این عارضه هستند می‌توان با ماساژ روغن بنفشه در پایه روغن بادام از شدت التهاب آن کاست.

 

به نقل از جام جم

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageمراقبت از پوست در فصل پاییز

مراقبت از پوست در فصل پاییز

 

 

با آغاز فصل پاییز، یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که برای افراد می‌افتد مسئله خشکی پوست است و مسلماً با سردتر شدن هوا، این ناراحتی و عوارض آن شدیدتر خواهد شد.

حتماً می‌دانید که نگهداری از پوست در فصل‌های مختلف سال باید متناسب با همان فصل باشد. با شروع فصل سرما، یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که برای افراد می‌افتد مسئله خشکی پوست است و مسلماً با سردتر شدن هوا، این ناراحتی و عوارض آن شدیدتر خواهد شد، اما چه خوب است كه بدانید چطور باید از پوستتان در برابر سرما نگهداری کنید و با حفظ رطوبت مناسب، پوستی شاداب و سالم داشته باشید.

دست‌هایتان را کمتر بشویید

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageبا خشکي پوست پاييزي چه کنيم؟

با خشکي پوست پاييزي چه کنيم؟

 

 

خشکي پوست عارضه‌اي شايع است و بسياري از افراد براي رفع آن به انواع فرآورده‌هاي بهداشتي پناه مي‌برند.

 براي جلوگيري از بروز چين و چروک پوست که از عوارض خشکي آن است، بهتر است با روش‌هاي علمي‌مراقبت از پوست خشک و خشکي پوست آشنا شويم. 

با بروز سرما و استفاده از وسایل گرمازا، رطوبت پوست کاهش پیدا می‌کند و نهایتاً به خشکی،‌ خارش و ترک خوردن پوست می‌انجامد. این مسئله به خصوص در افرادی که زمینه آلرژی دارند شایع‌تر است، یعنی اگر فردی زمینه‌ای از آسم تنفسی یا دینیت آلرژیک داشته باشد، در این صورت بیشتر مستعد ابتلا به اگزمای پوستی در فصل سرما خواهد بود. 

خشکی پوست در قسمت‌های مختلفی از بدن مثل دست‌ها، پاها، ساق پا و شکم دیده می‌شود. خشکی پوست که می‌تواند به علت وراثت، افزایش سن و بیماری‌ها رخ دهد، در فصل زمستان بدتر می‌شود. پوست شما به رطوبت کافی نیاز دارد تا نرم و صاف باقی بماند.

علل اصلی خشکی پوست عبارتند از: 

1- آب و هوا

2- وسایل تهویه هوا و گرماده

3- حمام کردن با آب داغ

4- نور خورشید

5- درماتیت آتوپیک

6-  اختلالات تیروئید

7- پسوریازیس

چند نکته در رابطه با درمان خشکي پوست:

1- درمان خشكي پوست با مراقبت روزانه از پوست بطور كامل و صادقانه شروع مي شود. روزانه 2 بار صبح و عصر پوست خود را تمييز و مرطوب كنيد .

2- رطوبت پوست خود را با استفاده از مرطوب كننده هاي طبيعي و گياهي افزايش دهيد مثل روغنهاي بدون رنگ ماهي يا كوسه و هم چنين گليسيرين .

3- روزانه 5 تا 10 بار و يا حداقل با هر وعده غذايي از ميوه ها و سبزيهاي تازه استفاده كنيد. استفاده از ميوه هايي مثل موز و پرتقال براي درمان خشكي پوست بسيار مناسب است . 

4- براي درمان خشكي پوست از ماسكي استفاده كنيد كه روي پوست مرطوب بماند. مطمئن شويد ماسك شما تا زمانيكه روي پوستتان است شروع به خشك شدن نميكند .

 

نکته: به افراد دارای پوست خشک توصیه می‌شود در فصل سرما، فواصل استحمام را بیشتر کنند، زیرا استحمام روزانه و استفاده بیش از حد از مواد شوینده مانند صابون موجب تشدید خشکی پوست می‌شود.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

بیماری MS چیست ؟

MS چيست؟‌
ام اس يعني:‌ Multiple Sclerosis
اين بيماري مختص اعصاب مركزي بوده ( مغز و نخاع ) و ايجاد لكه هاي سفيد يا پلاكهاي متعددي در مغز مي كند.
پلاكها گوياي سفت شدگي غلافهاي سلولهاي (ميلين ها) عصبي مغز مي باشند, كه اين سفت يا سخت شدگي جلوگيري از انتشار جريان الكترو شيميايي رشته هاي عصبي و اختلال در حركات مي شود.
در نتيجه فرماني كه از مغز صادر مي شود براحتي به اعضاء و ماهيچه ها نمي رسد و كار براحتي انجام نمي شود. مغز فرمانده, كل بدن بوده و در جايگاه رفيعي قرار دارد. شخص بايد دقيقا اين اندام مهم و حياتي را بشناسد و حداكثر مراقبت را از اين اندام مهم بنمايد.
زيرا هر عضوي از بدن كار خاصي را انجام مي دهد و تغذيه خاصي را نيز دارد.
مساله مهم و حياتي اين كه كليه اندامهاي انسان تحت نظارت و كنترل اين عضو مهم يعني مغز مي باشد و كوچكترين عصبيت ها و نگراني هاي بي مورد در اين عضو اثر مخربي داشته و كار كرد اين اندام را مختل خواهد كرد.

علائم بيماري MS

دوبيني, مورمور شدن انگشتان دست يا پا,‌ بي حس شدن و كرخ شدن بعضي انگشت هاي دست يا پا, حالت برق گرفتگي لحظه اي در بدن, يخ زدگي قسمتي از بدن، داغ شدن قسمتي از بدن,‌ عدم هماهنگي اعضاء‌ خصوصا پاها هنگام راه رفتن,‌ عصبي شدن بي مورد, خواب زياد, لخت شدن بدن, تنبلي و بي حسي, خستگي زودرس, ضعف عمومي بدن,‌ اسپاسم ماهيچه اي,‌ عدم هماهنگي بين كلمات در سخن گفتن,‌ سنگيني سر و بدن, دفع بيش از حد ادرار نسبت به ديگران,‌ دير هضم شدن غذا, حساس و زود رنج شدن, يبوست مزاج, ديدن كابوس در بعضي افراد,‌ علاقه به خوردن غذاهاي سردي بخش (اسيدي)‌ مانند لبنيات مخصوصا ماست و بستني,‌ در صورت پيشرفت بيماري عدم كنترل ادرار, يا از دست دادن كامل بينايي, عدم تحمل هواي گرم و آب گرم, عدم تحمل آب سرد و هواي سرد كم شدن ميل جنسي,‌ در صورت داشتن همبستري ضعف شديد خصوصا در آقايان, زود انزالي در آقايان, افسردگي و خودخوري,‌ انزوا طلبي و گوشه گيري,‌ نداشن تعادل, داشتن لرزش هنگام حركت,‌ ياري نكردن‌ ‌ ماهيچه هاي پا هنگام راه رفتن,‌ سرما سرما شدن استخوانهاي بدن خصوصا پاها.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب: MS - ام اس - نخاع - - , ] [ ] [ sadra ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 373
بازدید کل : 47166
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی