فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageنزدیکی

نزدیکی

آیا در هنگام حاملگی می توان مقاربت داشت

بسیاری از خانمها در اوّلین مراقبت حاملگی شان این سوال را مطرح می کنند که مقاربت و یا نزدیکی در زمان حاملگی چگونه باید باشد؟ آیا خطری برای جنین ایجاد می کند یا نه؟ البته هر خانمی باید این سوالها را از ماما یا پزشک خود بپرسد ولی بطور کلی، در حاملگیهای بدون مشکل و طبیعی، مقربت خطری ندارد. بطور کلی درزمان بارداری هیچگونه مانعی برای نزدیکی کردن زوج ها وجود ندارد مگر اینکه خانم احساس ناراحتی کند، لکه بینی داشته باشد و یا به هر دلیل دیگری توسط پزشک و یا ماما ازنزدیکی کردن منع شده باشد.

در صورتی که حاملگی طبیعی باشد و خانم احساس راحتی کند، نزدیکی کردن زوج ها می تواند باعث دلبستگی بیشتر پدر و مادر آینده به همدیگر و در آینده، به فرزندشان باشد.

حتی در مواردی که زوج نزدیکی ندارند می توانند از نظر فیزیکی با هم در تماس باشند. ماساژ دادن و نوازش کردن خانم ها در دوران بارداری به آرامش فکری و عضلانی شان کمک می کند بنابر این در نهایت فرزند شادابتری هم خواهند داشت. این کار همچنین باعث می شود که زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبیعی زندگی جنسی خود برگردند.

پس از زایمان طبیعی اگر خانم احساس راحتی کند پس از چند روز نزدیکی ممکن است البته این زمان بسته به نوع زایمان و داشتن بخیه یا نداشتن آن متفاوت است. پس از سزارین این دوره ممکن است طولانی تر باشد. سزارین جزو عمل های بزرگ به حساب می آید و فرد باید مراقبتهای بعد از عمل را رعایت کند.

ورزشهایی که عضله های کف لگن را تقویت می کنند می توانند برای پیش، در حین زایمان طبیعی و پس از زایمان بسیار مفید باشند. و باعث می شوند که ماهیچه ها ی واژن در مدت کمتری به حالت طبیعی شان نزدیکتر بشوند.

برخی خانمها در حین بارداری بخصوص سه ماهه اول و تا زمانی پس از زایمان بر اثر تغییرات هورمونی و جسمانی ناشی از بارداری با کاهش میل جنسی روبرو می شوند. تعداد زیادی از خانم ها حس میکنند دیگر به عنوان یک زن برای همسر خود جذاب نیستند. برای برگرداندن میل جنسی خانمها اولین و مهمترین نکته این است که آنها را مجبور به برقراری ارتباط جنسی نکنید که نتیجه عکس دارد. دوم اینکه اگر زوج نزدیکی نمی کنند تماس فیزیکی را قطع نکنند. نوازش کردن و بوسیدن بدن خانم باعث می شود که هورمونهایی که در نهایت باعث میل جنسی می شوند از مغز ترشح بشوند. زوج ها باید با هم در مورد نحوه نگاهداشتن تماس فیزیکی شان در حین بارداری صحبت کنند. اینکه چه کاری را بیشتردوست دارند و چه کاری را کمتر. این کار باعث می شود که زوج به مرور شیوه خاص خودشان راشکل بدهند و از آن در طول زمان لذت ببرند.

با ورود نوزاد به زندگی زوج ها، معمولا رابطه زوجها از حالت دوطرفه بین همسران به حالت رابطه قوی بین مادر و فرزند در میاید و یا اینکه به حالت رابطه مثلثی در میاید که بچه در راس و پدرو مادر در خدمت این نوزاد تازه متولد شده هستند. در هر دو حالت رابطه زوج ها شدیدا تحت شعاع قرار میگیرد. مشارکت در کارهای بچه و خانه راه حل ساده ای برای احیا کردن رابطه زوج ها است. و اینکه آقایان در نظر داشته باشند که مادرنوزاد چند هفته ای بودن کار خیلی راحتی نیست. اکثرا مادرها آنقدر خسته می شوند که حتی اگر میل جنسی هم داشته باشند رمق ندارند که به نزدیکی با شریک جنسی شان بپردازند.

در این شرایط آقایان می تواند احساس ترد شدگی کنند و خود را کنار و کنار تر بکشند تا مسئله ریشه دار شود و یا اینکه با همدلی کردن با همسر خود نهایتا با موفقیت از این مرحله بگذرند. تماس فیزیکی مثل بوسیدن و نوازش کردن برای ابراز علاقه زوج ها بهم نقش مهمی را در این دوران ایفا میکند.

برای زوج هایی که چند سالی از تولد فرزندانشان گذشته ممکن است مسائل دیگری پیش بیاید که مهمترین دلیلش این می تواند باشد که پدر و مادر وقت آزادشان را با فرزندانشان می گذرانند و هرگز فضای خصوصی ندارند تا احساساتشان را با هم در میان بگذارند. این مسئله به مرور باعث می شود که بینشان فاصله بیفتد.

زوج ها در هر مرحله ای از زندگی که هستند باید با هم فضای خصوصی داشته باشند. این کار باعث می شود که مثل یک تیم قوی در مورد زندگی خودشان و تربیت فرزنداتشان عمل کنند. اگر رابطه کلی زوج صمیمی باشد، زندگی جنسی هم به طبع آن همیشه شاداب و پابرجا میماند.

بالا رفتن سن در افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند نباید روی کیفیت رابطه جنسی آن ها اثر منفی داشته باشد. البته باید یادآوری کرد که افراد باید واقع گرا باشند وتوقعات خود را متناسب با شرایط جسمی و سنی خود تنطیم کنند.

خانم ها در دوران یائسگی تغییرات هورمونی را تجربه می کنند که ممکن است منجر به کم شدن میل جنسی و یا خشکی واژن بشود. حالت اول با پیش نوازی و آماده سازی خانمها و در بعضی افراد با هورمون درمانی می تواند تا حد قابل توجهی حل بشود. در مورد خشکی واژن هم استفاده از مواد لغزنده کننده محلول در آب استفاده می تواند خیلی به حل مسئله کمک کند.

در مورد آقایان هم ممکن است میل جنسی و یا نعوظ را به صورتی که در سال های پیش تجربه می کردند نداشته باشند که این لزوما فقط بدلیل افزایش سن نیست. درصورت بروز مشکل در نعوظ مراجعه به پزشک و بررسی کامل عملکرد قلب و عروق وکلیه و همچنین هورمون های بدن قدم اولیه است.

نرمش های قوی کردن عضلات کف لگن بطور مرتب، می تواند کیفیت توانایی جنسی آقایان را تا حد زیادی بالا ببرد و در طول زمان حفظ کند.

در بعضی افراد هم مشکلات رابطه زناشویی است که باعث رخ دادن این مسئله می شود که با صحبت کردن با شریک جنسی شان و یا کمک گرفتن از مشاوران خانواده و یا زوج ها میشود به آن پرداخت.



اغلب سوالها خانمهای باردار در این زمینه به شرح زیر می باشند:

۱- آیا نزدیکی می تواند به جنین صدمه بزند و یا باعث سقط شود ؟

در یک حاملگی طبیعی و بدون خطر ، نزدیکی نمی تواند چنین خطری ایجاد کند . جنین به خوبی توسط کیسه ی آب و ماهیچه های رحمی محافظت می شود . علاوه براین یک ترشح غلیظی در دهانه رحم وجود دارد و آنرا می بندد و از انتقال عفونت به داخل رحم جلوگیری می کند. هر چند معمولاً به خانمهایی که سابقه ی سقط دارند توصیه می شود که نزدیک نداشته باشند اما آماری که این نظریه را تایید نماید وجود ندارد. تقریباً ۴۰ % از اولین سقط ها را می توان به ناهنجاریهای ژنتیکی جنین مربوط کرد. نا رساییهای هورمونی و عفونتهای تناسلی نیز نقش مهمی در ایجاد سقط دارند . ولی نزدیکی، نقشی ندارد. اگر احیاناً پس از نزدیکی، سقط صورت گیرد، پدر و مادر احتمالاً خودشان راسر زنش می کنند ولی باید این را بدانند که در هر حال این سقط صورت می گرفت و ارتباطی یه نزدیکی آنها نداشته است. شما ممکن است حرکات جنین را درحین مقاربت احساس کنید ولی این حرکات در تمام مواقع دیگر نیز وجود دارند، نگران نباشید، حرکات او نشان دهنده ناراحتی و یا خطر برای او نمی باشد .

۲- آیا مقاربت می تواند باعث زایمان زودرس شود ؟

در صورتی که خانمی سابقه ی زایمان زودرس دارد ، توصیه می شود که در صورتی که نزدیکی انجام می شود سعی کند به اوج لذت جنسی ( ارگاسم ) نرسد. چنین حالتی در زن باعث ایجاد انقباضات جزئی در رحم می شود. از آنجایی که مایع منی محتوی ماده ای بنام پروستاگلاندین می باشد و آن هم باعث تحریک انقباضات رحمی می شود، توصیه می شود این مایع در واژن ریخته نشود (یا از کاندوم استفاده شود و یا همانند روش جلوگیری طبیعی، نزدیکی صورت گیرد) و بطور کلی نزدیکی با ملایمت بیشتری همراه باشد.

البته در کسانی که سابقه ی زایمان زودرس ندارند، این مسائل نقشی ندارند. با این حال توصیه می شود در یکی دوماه آخر دقت بیشتری در این مسائل صورت گیرد.

۳- آیا حاملگی در تمایلات جنسی زن تأ ثیری دارد؟

از نظر روحی، نگرانی راجع به حاملگی و بچه و احساس این که اندام ازفرم عادی خارج شده می توانداز میزان تمایلات جنسی زن بکاهد. از نظر جسمی، درسه ماهه ی اوّل تهوع و استفراغ و خستگی و درسه ماهه آخر افزایش وزن و فرم شکم و حساسیت پستانها، افزایشات ترشحات رحمی و تکرار عفونتهای قارچی همه می توانند میل جنسی زن را کاهش دهند .

البته از نظرعلمی، به علت افزایش میزان هورمونهای جنسی وجریان خون لگنی، قاعدتاً تمایل جنسی زن باردار بیشتر می شود.

۴- تمایلات جنسی مرد در دوران بار داری زن چگونه است ؟

مردها نیز نگرانیهایی در دوران بارداری خانمشان دارند، نگران هستند که مبادا نزدیکی به بچه صد مه ای بزند و یا باعث ناراحتی مادر شود.

برخلاف نگرانی خانمها از اندام جدیدشان، بسیاری از آقایان از فرم جدید بدن خانمشان راضی هستند و مقاربت را نوعی نزدیک تر شدن به شرایط جدید همسرشان می دانند. البته معمولاً آقایان ملاحظه شرایط خانمشان راخواهند کرد اما اگر شوهرتان مشکلی در این زمینه دارد حتماً با ماما یا پزشکتان مطرح کنید.

۵- آیا نحوه ی مقاربت در حاملگی باید تغییر کند .

با پیشرفت حاملگی قاعدتاً وضعیت عادی مقاربت برایتان مشکل تر می شود و علاوه بر این با بزرگ شدن رحم و جنین، خوابیدن مادر به پشت برای جنین خطرناک می شود بنابراین توصیه می شود که نزدیکی یه صورت خوابیدن به پهلو و یا زن بر روی مرد صورت گیرد. نکته مهم دیگر در مقاربت اینست که حتماً باید با ملایمت انجام شود و همچنین نوک پستان مادر تحریک نشود چرا که تحریک نوک پستان زن باردار (چه دست زدن و چه مکیدن) می تواند باعث ترشح نوعی هورمون شود که می تواند باعث انقباضات زایمانی شود. البته باید توجه کرد که هدف از مقاربت فقط ارضای میل جنسی نیست بلکه می توان تنها با آغوش گرفتن یکدیگر ابراز عشق نمود.

۶- آیا اثرات حاملگی بر مقاربت پس از زایمان هم وجود دارد

نمی توان کتمان کرد که پس از زایمان تغییرات وا ضحی در بدن زن ایجاد می شود از جمله پستانها شل تر از سابق هستند، خطوط روی شکم و سینه و افزایش وزن نیز وجود دارد. واژن (مهبل) که همان مجرای مقاربت نیز هست به سفتی سابق نیست و اینها همگی باعث می شوند که لذت نزدیکی مانند قبل از بارداری نباشد (برای جلوگیری از شلی واژن بعد از زایمان بهتر است روزانه چندین مرتبه این ورزش را انجام دهید : ماهیچه های واژنتان را سفت کنید و سپس به تدریج شل نمایید). البته این تغییرات به مرور عادی می شوند وهر دو شما به این مسائل عادت می کنید . بیشتر پزشکان توصیه می کنند که تا پایان دوره ی نفاسی (۶ هفته پس از زایمان) نزدیکی صورت نگیرد و قاعدتاً چون تااین دوره مقداری خونریزی و یا لکه بینی وجود دارد، هم از نظر بهداشتی و هم از نظر شرعی نیز مقاربت مسأله دارد . چون تا وقتی که خونریزی وجود دارد نشان دهنده ی اینست که دهانه ی رحم هنوز مقداری باز است و برای جلوگیری از عفونت بهتر است نزدیکی صورت نگیرد. حداقل زمان برای دوری از مقاربت تا وقتیست که بخیه ها جوش نخورده اند. پس از ترمیم بخیه ها و رفع لکه بینی، نزدیکی بلامانع است. باید در اینجا یاد آوری کرد که دراین زمان (دوره ی نفاسی) بهترین زمان برای تصمیم جهت روش جلو گیری از بارداری می باشد، آن را فراموش نکنید.

ارتباط جنسی زوج ها در زمان بارداری خانم و پس از تولد فرزندانشان

من به تازگی ارتباط حفاظت نشده‎ای داشته‎ام. با وجود اینکه مایع منی خارج از واژنم ریخته شد اما پریودم عقب افتاده است آیا امکان بارداری وجود دارد؟

در ترشحی که پیش از انزال از نوک آلت مردان بیرون می‏آید مقداری اسپرم وجود دارد. پس بله، احتمال دارد که باردار شده باشی. مردها حتماً باید در موقع دخول کاندوم را پوشیده باشند. البته معمولاً توصیه می‎شود که کاندوم را پس از پیش‎نوازی اولیه و دقیقاً زمانی که آماده‎ی دخول هستید بپوشید چون ممکن است در حین مالیده شدن به اطرافِ تخت و لحاف و غیره پاره و یا آلوده شود. می‎توانی برای تست حاملگی نوارهای تست ادرار را از داروخانه بخری و یا به دکتر مراجعه کنی.

ماه پیش من ارتباط جنسی بدون پیشگیری داشتم اما پریود شده‎ام آیا هنوز احتمال حاملگی برای من وجود دارد؟

اگر گمان می‎کنی که باردار هستی تست بارداری را بده . خیلی از دختر خانم‎ها بعد از برقراری ارتباط جنسی احساس گناه می‎کنند و فکر می‎کنند که حامله هستند در صورتی‎که نیستند. البته تعداد کمی از خانم‎ها هستند که پس از باردار شدن و حتی در طول مدت بارداری هم پریود سبکی را دارند. اگر پریود بعدی‎ات دیر شد حتماً تست بارداری را بده.

من و شریک جنسی‎ام ارتباط داشته‎ایم اما فقط در حد بوسیدن و بغل کردنِ هم با لباس البته او انزال هم داشته است آیا ممکن است من حامله شده باشم؟

نه، اصلاً نگران نباش. اما مراقب این موضوع هم باش که اگر خیلی پیش بروی ممکن است کارهایی را انجام دهی که آمادگی‎اش را نداری و یا نمی‎خواهی. یا به خواست طرف مقابلت سطحی از رابطه جنسی را تجربه کنی که بعداً پشیمان بشوی. اگر خواستید ارتباطی داشته باشید که در حین آن احتمال برخورد اسپرم با واژن وجود داشت حتماً از شریک جنسی‎ات بخواه که کاندوم بپوشد. برای احتیاط بهتر است که هر دو کاندوم تهیه کنید و در گوشه کیفتان داشته باشید.

من ۱۷ سالم است و می‎خواهم ارتباطم را با شریک جنسی‎ام شروع کنم. دوستانم می‎گویند که در اولین ارتباط جنسی حاملگی امکان ندارد آیا این درست است؟

به هیچ وجه! بیشتر دخترخانم‎ها همین اشتباه را می‎کنند و بعد دچار بارداری ناخواسته و عواقب آن می‎شوند. قطعاً می‎توانی در اولین ارتباط جنسی‎ات باردار شوی. بخصوص به دلیل اینکه جوان هستی بدنت آمادگی بیشتری برای بارداری دارد. پس باید حداقل از کاندوم و بر روی آن ، از ژل اسپرم‎کش استفاده کنی. در صورتی که مایلی از قرص استفاده کنی برای اطمینان از کارکرد قرص های ضد بارداری لازم است که از ۳ ماه پیش از برقراری ارتباط جنسی مصرف مرتب آن را شروع کرده باشی.

اگر در هنگام انزال مرد، زوج در موقعیتی باشند که زن روی مرد قرار داشته باشد آیا احتمال حامگی وجود دارد؟ من شنیده‎ام که در این حالت مایع منی بیرون ریخته و احتمال حاملگی را از بین می‎برد.

خیر، این موضوع درست نیست. در هربار انزال تعداد ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون اسپرم همراه مایع منی به بدن زن وارد می‎شوند که اگر زوج از وسیله‎ی جلوگیری از بارداری استفاده نکرده باشند احتمال حاملگی خانم وجود دارد و این به نحوه دخول بستگی ندارد. ضمناً‎ برخی افراد تصور می‎کنند که اگر مرد در وقت انزال کاندوم بپوشد احتمال باروری خانم به صفر می‎رسد. اما این نیز درست نیست چون در هنگام دخول (پیش از انزال) قطراتی از نوک آلت مردان خارج می‎شود که غالباً حاوی اسپرم است و همان قطرات می توانند مسبب بارداری باشند. کلاً ۸۵% از خانم‎هایی که از هیچگونه وسیله‎ی جلوگیری استفاده نمی‎کنند، در عرض یکسال باردار می‎شوند. اسپرم می‎تواند در جهات مختلف جهش کند و از دهانه‎ی رحم بگذرد. اگر خانم در زمان تخمک‎گذاری باشد و اسپرم هم سالم باشد احتمال برخورد تخمک و اسپرم بالا رفته و به احتمال زیاد عمل لقاح صورت می‎پذیرد. و مابقی اسپرم‎ها ممکن است از واژن به بیرون بریزند اما همان یکی کافی است. بنظر می‎رسد که شما تمایلی به باردار شدن ندارید اگر چنین است، با مراجعه به پزشک و یا درمانگاه نزدیک محل سکونت خود می‎توانید آموزش‎های لازم را برای جلوگیری از بارداری ببینید. در ایران اگر عضو درمانگاه محل خود باشید می‎توانید از سهمیه‎ی کاندوم رایگان استفاده کنید.

این سئوال ممکن است به نظرتان عجیب باشد اما من شنیده‎ام که پس از به دنیا آوردن نوزاد چنانچه عمل دوختن اپیزیوتومی انجام شود .دکتر می‎تواند در حین دوختنِ پارگی طول آن را افزایش دهد تا واژن تنگ شده و در هنگام دخول دهانه‎ی آن تنگ‎تر باشد. آیا اشتباه می‎کنم یا همچین چیزی ممکن است؟

اگر هنگام زایمان برای شما اپیزیوتومی انجام شده است، (در هنگام زایمان طبیعی چنانچه پزشک و یا مامای شما تشخیص بدهند که نوزاد فضای بیشتری برای خارج شدن احتیاج دارد اقدام به بازکردن قسمت تحتانی دهانه‎ی واژن می‎کنند و پس از تولد نوزاد دوباره آن را بخیه زده و می‎دوزند ) و یا دچار پارگی واژن در طول زایمان شده‎اید ( این مسئله برای همه‎ی خانم‎ها پیش نمی‏آید). علاوه بر بخیه‎هایی که برای بسته شدن این شکاف زده می‎شود در صورت تمایل شما، پزشک یا ماما می ‎تواند یک یا دو بخیه به آن اضافه کند تا تنگی مطلوب ایجاد شود. اما فراموش نکنید که در صورت تنگی بیش از حد واژن عمل دخول به سختی و همراه با درد انجام خواهد شد که این مسئله با کاهش میل جنسی که پس از زایمان در اکثر خانم‎ها اتفاق می‎افتد مزید بر علت شده و سردی زوجین به یکدیگر را سبب خواهد شد. البته با انجام ورزش‎های کِگِل یا ورزشهای عضلات کف لگن در طول مدت بارداری نیازی به زدن بخیه‎های اضافی هم نیست.
انجام ورزشهای کِگِل بطور مرتب در دوران بارداری و پس از آن کمک شایانی به آسان‎ تر نمودن عمل وضع حمل می‎کند همچنین با سفت کردن عضلات واژن دربالابردن لذت جنسی در هنگام عمل دخول، بند آمدن خونریزی، داشتن نزدیکی بدون درد پس از زایمان موثر است. در برنامه ششم مفصلا در این مورد توضیح خواهم داد.

شنیده‎ام که اگر در وان آب داغ و یا در زیر دوش آب داغ نزدیکی کنیم، به‎ دلیل گرمای آب اسپرم‎ها کشته می‎شوند و احتمال حاملگی وجود ندارد، نتوانستم باور کنم و بهتر دیدم که از شما سئوال کنم،

خیر، نزدیکی کردن در وان حمام، زیر دوش، در استخر، هم می‎تواند منجر به حاملگی شود و هم انتقال یافتن امراض مقاربتی.دستگاه تناسلیِ خارجیِ مردان از یک آلت و کیسه‎ی بیضه‎ها ( حاوی دو بیضه) تشکیل شده است . کار کیسه مذکور این است که بیضه‎ها را در دمایی برابر با ۵ درجه خنک‎ تر از دمای بدن نگاه ‎دارد. عمل اسپرم‎سازی نسبت به تغییرات دما بسیار حساس است. در هوای گرم ماهچه‎ های کیسه‎ی بیضه‎ها شل می‎شود و در نتیجه بیضه‎ها از بدن دورتر می‎شوند و حرارت آن‎ها پایین‎تر می‎آید. برعکس در هوای سرد، این ماهیچه‎ها منقبض می‎شوند و بیضه‎ها اختلاف ۵ درجه‎ای خود را حفظ می‎کنند. البته نشستن در آب داغ در عملِ معمول اسپرم‎سازی اختلال ایجاد می‎کند اما برای جلوگیری از بارداری کافی نیست. برای مردانی که دچار اختلالات باروری هستند توصیه می‎شود که از نشستن در آب داغ، گرفتن سونا و اعمال مشابه خودداری کنند. بطور کلی توصیه می‎کنم برای اطمینان بیشتر همیشه از کاندوم استفاده نماییدحتی در وان!

چه زمانی نباید مقاربت انجام شود؟

درهر حال باید مورد خودتان را با ماما یا پزشکتان مطرح کنید چون هر یک نفر ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد. در صورتی که سابقه سقط و یا زایمان زودرس دارید ویا پس از مقاربت علایم غیرعادی دارید حتماً اطلاع دهید .

درشرایط زیر مقاربت ممنوع است :

جفت سر راهی (قرار گرفتن جفت در قسمت پایین رحم)

دهانه رحم نارسا

دهانه رحم باز شده

کیسه آب باز شده

درد و انقباض

خونریزی رحمی

هنگامی که وضعیت راحتی نمی توانید پیدا کنید

وجود ضایعات هرپسی (مانند تبخال) برروی دستگاه تناسلی زن ویا مرد

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageنزديكي در دوران بارداري و پس از آن

نزديكي در دوران بارداري و پس از آن

درزمان بارداري هيچگونه مانعي براي نزديكي كردن زوج ها وجود ندارد مگر اينكه خانم احساس ناراحتي كند، لكه بيني داشته باشد و يا به هر دليل ديگري توسط پزشك و يا ماما ازنزديكي كردن منع شده باشد.

در صورتي كه حاملگي طبيعي باشد و خانم احساس راحتي كند، نزديكي كردن زوج ها مي تواند باعث دلبستگي بيشتر پدر و مادر آينده به همديگر و در آينده، به فرزندشان باشد.

حتي در مواردي كه زوج نزديكي ندارند مي توانند از نظر فيزيكي با هم در تماس باشند. ماساژ دادن و نوازش كردن خانم ها در دوران بارداري به آرامش فكري و عضلاني شان كمك مي كند بنابر اين در نهايت فرزند شادابتري هم خواهند داشت. اين كار همچنين باعث مي شود كه زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبيعي زندگي جنسي خود برگردند.

پس از زايمان طبيعي اگر خانم احساس راحتي كند پس از چند روز نزديكي ممكن است البته اين زمان بسته به نوع زايمان و داشتن بخيه يا نداشتن آن متفاوت است. پس از سزارين اين دوره ممكن است طولاني تر باشد. سزارين جزو عمل هاي بزرگ به حساب مي آيد و فرد بايد مراقبتهاي بعد از عمل را رعايت كند.

ورزشهايي كه عضله هاي كف لگن را تقويت مي كنند مي توانند براي پيش، در حين زايمان طبيعي و پس از زايمان بسيار مفيد باشند. و باعث مي شوند كه ماهيچه ها ي واژن در مدت كمتري به حالت طبيعي شان نزديكتر بشوند.

برخي خانمها در حين بارداري بخصوص سه ماهه اول و تا زماني پس از زايمان بر اثر تغييرات هورموني و جسماني ناشي از بارداري با كاهش ميل جنسي روبرو مي شوند. تعداد زيادي از خانم ها حس ميكنند ديگر به عنوان يك زن براي همسر خود جذاب نيستند. براي برگرداندن ميل جنسي خانمها اولين و مهمترين نكته اين است كه آنها را مجبور به برقراري ارتباط جنسي نكنيد كه نتيجه عكس دارد. دوم اينكه اگر زوج نزديكي نمي كنند تماس فيزيكي را قطع نكنند. نوازش كردن و بوسيدن بدن خانم باعث مي شود كه هورمونهايي كه در نهايت باعث ميل جنسي مي شوند از مغز ترشح بشوند. زوج ها بايد با هم در مورد نحوه نگاهداشتن تماس فيزيكي شان در حين بارداري صحبت كنند. اينكه چه كاري را بيشتردوست دارند و چه كاري را كمتر. اين كار باعث مي شود كه زوج به مرور شيوه خاص خودشان راشكل بدهند و از آن در طول زمان لذت ببرند.

با ورود نوزاد به زندگي زوج ها، معمولا رابطه زوجها از حالت دوطرفه بين همسران به حالت رابطه قوي بين مادر و فرزند در ميايد و يا اينكه به حالت رابطه مثلثي در ميايد كه بچه در راس و پدرو مادر در خدمت اين نوزاد تازه متولد شده هستند. در هر دو حالت رابطه زوج ها شديدا تحت شعاع قرار ميگيرد. مشاركت در كارهاي بچه و خانه راه حل ساده اي براي احيا كردن رابطه زوج ها است. و اينكه آقايان در نظر داشته باشند كه مادرنوزاد چند هفته اي بودن كار خيلي راحتي نيست. اكثرا مادرها آنقدر خسته مي شوند كه حتي اگر ميل جنسي هم داشته باشند رمق ندارند كه به نزديكي با شريك جنسي شان بپردازند.

در اين شرايط آقايان مي تواند احساس ترد شدگي كنند و خود را كنار و كنار تر بكشند تا مسئله ريشه دار شود و يا اينكه با همدلي كردن با همسر خود نهايتا با موفقيت از اين مرحله بگذرند. تماس فيزيكي مثل بوسيدن و نوازش كردن براي ابراز علاقه زوج ها بهم نقش مهمي را در اين دوران ايفا ميكند.

براي زوج هايي كه چند سالي از تولد فرزندانشان گذشته ممكن است مسائل ديگري پيش بيايد كه مهمترين دليلش اين مي تواند باشد كه پدر و مادر وقت آزادشان را با فرزندانشان مي گذرانند و هرگز فضاي خصوصي ندارند تا احساساتشان را با هم در ميان بگذارند. اين مسئله به مرور باعث مي شود كه بينشان فاصله بيفتد.

زوج ها در هر مرحله اي از زندگي كه هستند بايد با هم فضاي خصوصي داشته باشند. اين كار باعث مي شود كه مثل يك تيم قوي در مورد زندگي خودشان و تربيت فرزنداتشان عمل كنند. اگر رابطه كلي زوج صميمي باشد، زندگي جنسي هم به طبع آن هميشه شاداب و پابرجا ميماند.

بالا رفتن سن در افرادي كه از سلامت عمومي خوبي برخوردارند نبايد روي كيفيت رابطه جنسي آن ها اثر منفي داشته باشد. البته بايد يادآوري كرد كه افراد بايد واقع گرا باشند وتوقعات خود را متناسب با شرايط جسمي و سني خود تنطيم كنند.

خانم ها در دوران يائسگي تغييرات هورموني را تجربه مي كنند كه ممكن است منجر به كم شدن ميل جنسي و يا خشكي واژن بشود. حالت اول با پيش نوازي و آماده سازي خانمها و در بعضي افراد با هورمون درماني مي تواند تا حد قابل توجهي حل بشود. در مورد خشكي واژن هم استفاده از مواد لغزنده كننده محلول در آب استفاده مي تواند خيلي به حل مسئله كمك كند.

در مورد آقايان هم ممكن است ميل جنسي و يا نعوظ را به صورتي كه در سال هاي پيش تجربه مي كردند نداشته باشند كه اين لزوما فقط بدليل افزايش سن نيست. درصورت بروز مشكل در نعوظ مراجعه به پزشك و بررسي كامل عملكرد قلب و عروق وكليه و همچنين هورمون هاي بدن قدم اوليه است.

نرمش هاي قوي كردن عضلات كف لگن بطور مرتب، مي تواند كيفيت توانايي جنسي آقايان را تا حد زيادي بالا ببرد و در طول زمان حفظ كند.

در بعضي افراد هم مشكلات رابطه زناشويي است كه باعث رخ دادن اين مسئله مي شود كه با صحبت كردن با شريك جنسي شان و يا كمك گرفتن از مشاوران خانواده و يا زوج ها ميشود به آن پرداخت.

 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageماجراي آبستن شدن يك مرد آمريكايي

ماجراي آبستن شدن يك مرد آمريكايي

یک مرد آمریکایی با اعلام اینکه آبستن است و تا ماه ژوئیه صاحب یک دختر خواهد شد شبکه ها و شوهای تلویزیونی آمریکا را به تسخیر خود در آورده است.

تامس بیتی ، مردی از اورگان آمریکا با چاپ تصویر خود و نوشتن مقاله ای در نشریه ادوکیت ، که مخاطبان همجنس گرا و یا دو جنسیتی دارد خبر داده که آبستن است و تا ماه ژوئیه صاحب یک دختر خواهد شد.

برای عده ای شاید شنیدن این خبر از نشانه های ناهنجاری های دنیای مدرن باشد اما برای تامس بیتی مرد جوانی که بعد از بارها مراجعه به مراکز مختلف بارداری، و سرو کله زدن و اصرار به دکترهای مختلف بالاخره به ارزویخود رسیده، این آغاز یک زندگی و معجزه است.

ماه ژوییه امسال، یعنی تاحدود سه ماه دیگر تامس بیتی 34 ساله برای همسرش نانسی بیتی یک دختر به دنیا خواهد آورد.

گبج کننده است اما کلید حل معما در دانش پزشکی است.

تامس که در حال حاضر بر اساس قانون هویتی مردانه دارد و مرد محسوب میشود ده سال پیش زن بوده و به دلیل غلبه هویت مردانه درونش نهایتا پس از مشورت با پزشک ها تغیر جنسیت می دهد.

اما تفاوت این کار با نمونه های مشابه چنین تغییر جنسیتی این است که تامس رحمش را دست نخورده باقی گذاشته است.

همین تصمیم به او کمک کرده که امروز پدری باشد که برای 9 ماه و نه بیشتر، مادر بودن را تجربه می کند.

تامس بیتی برای اولین بار به قلم خود در نشریه ادوکیت ماجرای باردار شدن خود را اعلام کرد

با این همه تصور آبستن شدن یک مرد آنقدر دشوار است که حتی ران اشلایپر مرد همسایه تامس که تقریبا هر روز او را در خیابان می بیند این خبر را باور نمی کند.

ران اشلایپر می گوید این خبر را شایعه می داند چرا که چند روز پیشتر تامس را در خیابان دیده و به نظر او این مرد آبستن به نظر نمی آمده است.

قطعا کسانی که ماجرای تامس را برای اولین بار منتشر کردند نیز توقع ناباوری مردم را داشته اند.

آن استاکول، سردبیر مجله ادوکیت می گوید چندان هم بی محابا سراغ این موضوع نرفته است.

به گفته خانم استاکول پیش از انتشار مقاله مصور آقای بیتی از او خواسته شده آدرس و شماره تماس پزشک خود را به این نشریه بدهد و پس از تماس با پزشک صدق ادعای او تایید شده است.

در عین حال تامس با شرکت در شوی پرطرفدار اپرا وینفری اجازه داد مردم آمریکا از طریق سونوگرافی صدای قلب دخترش را بشنوند.

او گفت اشتیاق به بچه دار شدن حسی زنانه یا مردانه نیست بلکه نیازی انسانی است و او نیز خود را محق بارداری و این نیاز می بیند.

نانسی همسر تامس می گوید بعد از به دنیا آمدن دخترشان، تامس کماکان پدر و او همچنان مادر خواهد بود و هیچ جابجایی در نقش دو نفر ایجاد نمی شود.

به گفته نانسی بیتی، خود او کار تلقیح را با استفاده از اسپرم های خریداری شده از بانک اسپرم در رحم تامس انجام داده است.

پزشک تامس می گوید بارداری کاملا طبیعی است.

تامس و نانسی تا کمتر از سه ماه دیگر صاحب اولین فرزند خود می شوند و همزمان برخی از متخصصان پزشکی و یا صاحب نظران اجتماعی گرم بحث درباره درست یاغلط بودن چنین تجربه ای هستند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageاز ابتداي آميزش تا لحظه زايمان از منظر اسلام

از ابتداي آميزش تا لحظه زايمان از منظر اسلام

ْآميزش
زن و شوهر لازم است در هنگام ازدواج فکر کنند برای چه ازدواج می کنند ؟ برای چه فرزند می خواهند ؟ چگونه فرزندی می خواهند ؟آتش افروز وجانی یا روشن بخش و ایجاد کننده صلخ و تفاهم ؟ پس بهتر است در حیات جنسی هم قصد قربت و کسب زضای خدا را فراموش نکنند و طمانینه و آرامش در نظر داسته باشند که آمیزش توام با طمانینه باعث می شود گردش خون ، طبیعی بوده و در نتیجه نسلی طبیعی و بهنجار پدید آید . در دین مقدس اسلام ، غذا هم از لحاظ مادی بررسی می شود و هم از لحاظ معنوی . درست است که غذای حرام تاثیر بدتر در روح و روان فرزند می گذارد . از این رو بسیار سفارش شدهد که والدین از غذای حرام و حتی غذای مشکوک پرهیز نمایند . در زندگانی رسول اکرم (ع) دیده می شود که برای انعقاد نطفه حضرت زهرا (ع) به امر خداوند چهل روز از حضرت خدیجه فاصله گرفت و پس از چهل روز عبادت و روزه داری ، با غذایی که از بهشت آورده شد افطار کرد ، آنگاه نطفه حضرت زهرا (ع) منعقد شد . شاید با تاسی از همین سمت حسنه باشد که عدهای از بزرگان سفارش می کنند که والدین پیش از بچه دار شدن روزه بگیرند یا عبادت خاصی را انجام دهند.
در اینجا به برخی از این توصیه ه اشاره می شود :
1- تلاوت آیه نور توسط والدین ، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری ضروری است .
2- خوردن گلابی
الف ) خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .
ب) به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می کند .
پ) به زنان باردار گلابی بدهید که اخلاق فرزندانتان را نیکو می کند .
ت) خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود .
ث) گلابی قلب را جلا می دهد و دردهای درون را به اذن حق شفا می بخشد.

در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد
همچنین روایت شده است که پیامبر (ع) گلابی اش را تکه کرد و به جعفر بن ابی طلالب داد و به او فرمود : بخور ! همانا گلابی رنگ را جلا می دهد و فرزند را نیکو می گرداند .
3- خوردن کاسنی :
الف) کاسنی برای افزایش فرزند مفید است .
ب) خوردن کاسنی آب کمر را افزایش داده و فرزند را نیکو و ذکور بودن را ولد زیاد می کند .
پ) خوردن کاسنی باعث زیبایی فرزند و ازدیاد در پسر آوردن می شود
ت) زیاد خوردن کاسنی سبب افزایش دارایی و تولد فرزند پسر خواهد شد
4- خوردن قاووت به پدر و مادر توصیه شده است :
الف) خوردن سویق توسط والدین موجب قوت در فرزند و نبودن کودنی و سبک مغزی و نادانی
در او می شود
ب) خوراندن سویق به کودک جهت تقویت و رویاندن گوشت و مجکم کردن استخوان بسیار
مفید است
در روایت آمده است ، مردی به امام صادق (ع) عرض کرد : ای پسر رسول خدا ، فرزندی به دنیا می آید که در او ضعف و سبک سری است . حضرت فرموند : چرا قاووت نمی خوری ؟ آن را بخور و خانواده ات را هم به ان سفارش کن . به درستی که قاووت ، گوشت را می رویاند و استخوان را محکم می کند و فرزندی از تو به دنیا نمی آید مگر اینکه قوی باشد
5- سفارش به خوردن انار:
الف) خوردن انار شیرین فرزند را نیکو می کند.
6- کندور
الف) خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع
شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود .
در حدیثی آمده است : به زنان حامله کندر بخورانید ، بدرستی که طفل در شکم مادر کندر غذای او می شود ، دلش محکم و تحملش زیاد می شود.

دعا برای فرزندار شدن
1- نقل شده که امام صادق (ع) که فرموده اند درسجده این دو آیه را بخوانید :
رب هب لی لدنک ذریه طیبه انک سمیع الدعا ، رب لا تذرنی فردا و انت خیرو الوارثین .
2-در صبح و شام هفتاد مرتبه سبحان الله ، ده مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه و سپس نه مرتبه سبحان الله و یک مرتبه استغفرالله ربی و اتب الیه گفته شود .
البته دعاهای دیگری است که می توانید به کتاب کلیدهای بهشت مراجع کنید
در حین آمیزش
تغذیه
در حین آمیزش هیچ یک از یا مرد مست نباشد و الکل مصرف نکرده باشند ؛ چون موجب کمبود ویتامین D می شود و در نتیجه استخوان بچه نرم می گردد.
دکتر وازن معتقد است اگر طفل خرفت و کم هوش پیدا کردید و توانستید در اطراف وضع پدری یا مادری او اطلاعات صحیحی کسب کنید ، به این نتیجه خواهید رسید که یکی از والدین هنگام تشکیل نطفه مست بوده است.
همچنین نوع غذا (از نظر حرام یا حلال بودن ) اثر فراوانی در فرزند دارد که لازم است در این زمینه نیز نیز توجه کافی صورت گیرد .


حالات پدر و مادر
درپی روایاتی که بیانگر تاثیرات ، به پدران و مادران سفارش شده است که در حین نزدیکی با وضو بوده و به یاد خدا باشند. بدیهی است یاد خدا موجب آرامش قلب می شود و در فرزند اثر مثبتی خواهد داشت . همچنین رغبت و میل قوی جنسی زوجین ، در زیایی جنین و هوشمندی وی اثری قطعی خواهد نهاد . ترس و اظطراب والدین به هنگام عمل زناشویی ، بدترین تاثیر را بر روی طفل می گذارد ؛ همانگونه که آرامش خاطر پدر و مادر ، تاثیر بس نیکو در فرزند می نهد .
تاثیر خستگی زیاد ، روی جنین کاملا محسوس است و او را ضعیف و رنجور می کند .در حدیثی از معصومین (ع) نقل شده است که فرموده اند : در شبی که از مسافرت بر کی گردید و همینطور در شبی که می خواهید به مسافرت بروید ، نزدیکی نکنید .
در ساعات اولیه شب با جسمی خسته و شکمی پر ، آمیزش صورت نگیرد ، بلکه در ساعات پایانی شب که خستگی جسم تا حد زایل و شکم نیز خالی شده انجام شود . تجربه نشان داده است فرزندانی که نطفه آنها در ساعات پایانی شب منعقد می شود از هوش بیشتری برخوردارند.
از امام صادق نقل شده که فرمودند: در شب ، زفاف کنید و در روز ولیمه دهید .
عوامل طبیعی و تاثیر آنها بر روی بدن
1- اشعه گاما : جنس اشعه گاما از زرات انرژی بوده و از این رو خاصیت نفوذ آن بسیار زیاد است . این اشعه مضر ، در نور خورشید وجود دارد و اثرات منفی زیادی بر سلولهای اولیه دارد که تقریبا بعد از سی سال ظاهر می شود .
نقل شده که حضرت رسول اکرم (ع) به علی (ع) فرمودند : یا علی در مقابل نور خورشید مجامعت مکن مگر اینکه پردهای بیاویزی که شما را بپوشاند ؛ زیرا اگر در آن جال فرزندی به وجود آید ؛ همیشه در حال پریشانی و فقر است تا بمیرد .
2- اشعه ماورا بنفش :این اشعه دارای فوائد و مضراتی است . از آن جمله تغییراتی است که بر روی نسل و نژاد ایجاد می کنند .
3- اشعه مجهول : این اشعه از کرات دیگر به زمین می رسد ؛ البته بنا به موقعیت فصول سال؛ فشارهوا ؛ رطوبت ، خشکی ، کسوف ،خسوف و غیره . در روایات هم بدست می آید که از جمله اوقات مکروه برای جماع ، هنگام کسوف و خسوف و بادهای تند و زلزله است .
مکروهات حین آمیزش
1- نگاه کردن به فرج زن که سبب کوری فرزند می شود .
2- سخن گفتن غیر از ذکر خدا که سبب لال شدن بچه می شود .
3- خصاب کردن که موجب می شود فرزند مخنث شود.
4- به همراه داشتن انگشتری که در آن ذکر خدا یا چیزی از قرآن باشد .
5- آمیزش با همسر خود اما با شهوت زنی دیگر که موجب دیوانگی فرزند می شود .
و غیره ...
اوقاتی که عمل جماع مطلوب است
1- شب دوشنبه که در پی آن ، فرزند حافظ کتاب خدا و راضی به آنچه خداوند برایش قرار داده ، می شود .
2- شب سه شنبه که در اثر آن بعد از سعادت اسلام ، شهادت روزی او می شود ، خداوند او را با مشرکین عذاب نمی کند ، دهانش خوشبو ، دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود و زبانش از دروغ و غیبت و تهمت پاک می ماند .
3- شب پنج شنبه که در پی آن ، حاکمی از حکما و یا عالمی از علما خواهد شد.
4- روز پنج شنبه هنگام زوال که در پی آن شیطان به او نزدیک نگردد تا پیر شود و سلامتی دین ودنیا روزی اش خواهد بود .
5- شب جمعه که در پی آن ، بچه خطیب و سخنگو خواهد شد .
6- روز جمعه بعد از نصر که آن فرزند از دانایان مشهور خواهد شد .
7- شب جمعه بعد از نماز عشا که امید است آن فرزند شبیه والدین باشد
8- شب اول ماه رمضان

اوقاتی که عمل جماع مکروه است

1- در میان طلوع فجر و طلوع خورشید
2- بعد از غروب تا رفتن سرخی طرف مغرب
3- شب خسوف و رو کسوف
4- شب و روزی که در آن بادهای سیاه ، سرخ یا زرد بوزد .
5- هنگام زلزله
6- در اول ماه (غیر از ماه رمضان ) ، نیمه ماه و آخر ماه .
7- هنگامی که آفتاب طلوع می کند و زرد باشد .
8- بعد از ظهر ؛ که آن فرزند لوچ خواهد شد.
9- بین اذان واقامه ؛ که فرزند ، حریص بر خونریزی خواهد بود
10- شب عید فطر که فرزند الکثیر الشر خواهد بود .
و غیره
دوران بارداری
در حدیثیاز رسول اکرم (ع) نقل شده که فرمودند : ای حولا قسم به کسی که مرا به حق پیامبر و فرستاده و بشارت دهنده و بیم دهنده ، برانگیخته ، هیچ زنی نیست که از همسرش باردار گردد مگر اینکه در سایه خداوند عزوجل باشد تا اینکه درد زایمان به او برسد که به ازا هر دردی خداوند به او ثواب آزاد کردن بنده مومنی را می دهد .
انسان برای زن دنیایی بسیار زیبا ایجاد کرده است ، دنیایی که همه افراد آن ، باید به مادر احترام گذاشته و تعظیم کنند . حتی احترامی فرات از پدر چرا که پیامبر (ع) سه بار دستور به احترام به مادر داد و سپس احترام پدر را امر فرمود و برای اینکه بانوی خانه به شغل مادری سرگرم باشد در سنت اسلامی توصیه شده است که تهیه معاش خانواده به عهده شوهر باشد و زن عهده دار تربیت اطفال که شخصیت های فردای جامعه اند . از نظر پاداش اخروی نیز در روایات آمده است که زن در دوران حمل همچون مجاهد فی سبیل الله است و اگر در حین زایمان بمیرد اجر شهید را دارد و یا اینکه ((بهشت زیر پای مادران است )) .

نا مگذاری ما های جنین
خداوند در سوره مومنون می فرماید : و به یقین انسان از عصاره ای از گل آفریدیم . سپس او را نطفه ای در جایگاهی استوار قرار دادیم . آنگاه نطفه را به صورت عقله در آوردیم . پس آن عقله را مضغه گردانیدیم ، و آنگاه مضغه را در استخوانهایی ساختیم ، بعد استخوانها را با گوشتی پوشاندیم ، آنگاه (جنین را در ) آفرینشی دیگر پدید آوردیم . آفرین با بر خدا که بهترین آفرینندگان است .
ماههای جنینی عبارتند از :
1- ماه اول : ماه قلب است 2- ماه دوم : ماه چهره خوب است مادر همیشه با وضو باشد . با کوشش تمام گناهان بپرهیزد . آرامش خود را حفظ کند و عصبانی نشود . از خوردن غذاهای حرام پرهیز کند 3- ماه سوم : ماه تارهای صوتی است 4- ماه چهارم : ماه رویش مو است 5- ماه پنجم : ماه حرکت است 6- ماه ششم : ماه عظلات است 7- ماه هفتم : ماه اعصاب است . ماه هشتم : ماه زیبایی است 9- ماه تهم : ماه تولد است
بیشتر کودکان مبتلا به امراض رئحی ، بیماری خود را از مادرشان به ارث برده اند ، پس از آنجا که تمام خصوصیات مادر در فرزند اثر خوب و بد خود را می گذارد و خوشبختی یا بد بختی کودک را در رحم پی ریزی می کند ضرورت دارد مادران بیشتر مراقب رفتار و کردار خود باشند تا بتوانند فرزندانی صالح و نیکو داشته باشند . در این زمینه پیامبر(ع) نیز نقل شده که فرموده اند ک سعدت و شقاوت انسان در شکم مادر پایه ریزی می شود .
نامگذاري كودك: بهتراست قبل از تولد یعنی قبل از چهار ماه و ده روز انتخاب شود. از زمان حاملگي دو نام براي جنين بايد انتخاب شود كه اگر دختر بود يكي از نام ها و اگر پسر بود نام ديگر به وي داده شود.
پيامبر فرمود : بچه ها را در شكم نامگذاري كنيد اگر نمي دانيد پسر است يا دختر دو نام براي او بگزادريد اگر سقط شود و نامي نداشته باشد در قيامت از پدر مواخذه كند پيامبر جنين حضرت فاطمه را پيش از تولد محسن ناميد.

مشکلات دوران بار داری
خداوند در سوره لقمان می فرماید : و ما به هر انسانی سفارش کردیم که در حق پدر و مادر خود نیکی کن چون با حمل فرزند برداشته ، سستی بروی سستی ..
زن بعد از باردار شدن ، با مسائلی از قبیل افسردگی ، تنبلی و تن سنگین ، تنگی نفس ، دل به هم آمدن ، آروغ ترش ، سردرد ، سر گیجه ، تاریکی در چشم و تپش قلب روبرو می شود . ممکن است بعد از یک ماه یا دو ماه ویار داشته ویارش چیزهای غیر طبیعی باشد.

توصیه هایی که مخصوص هر ماه بیان شده

ماه اول : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره یس و الصالف بخواند وبه شکم بدمد .و روزهای جمعه از قبل از صبحانه انار میل کند و قبل از طلوع آفتاب ، اندکی از تبت سیدالشهدا بخورد. و هر روز بر 2 عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد .

ماه دوم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره الملک بخواند. روز پنجشنبه 140 مرتبه و روز جمعه صد مرتبه صلوات با عجل فرجهم بگوید .هر روز 2 عدد عناب سوره توحید بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه سوم : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره آل عمران بخواند. هر روز بعد از نمازها 140 مرتبه صلوات بفرستد. هر روز بر 1 عدد سیب آیه الکرسی بخواند و آن را ناشتا بخورد .
ماه چهارم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره الدهر بخواند در تمام نمازها در یک رکعت سوره قدر تلاوت کند و هر روز بر دو انجیر سوره والتین بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه پنجم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره الفتح را تلاوت کند . و در یک نماز سوره النصر بخواند
و هر روز یک عدد تخم مرغ سوره حمد بخواندو آن را ناشتا بخورد
ماه ششم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره واقعه بخواند . شبها در یک نماز سوره التین تلاوت کند
و هر روز بر یک انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد
ماه هفتم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره یس و تبارک بخواند. روزی 140 مرتبه صلوات بفرستد.
و هر روز بر یکعدد به سوره یس بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه هشتم:
روزهای شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر ، ده مرتبه
روزهای یک شنبه بعد از نماز صبح سوره والتین ، دو مرتبه
روزهای دوشنبه سوره یس
روزهای سه شنبه سوره فرقان
روزهای چهار شنبه سوره دهر
روزهای پنجشنبه سوره محمد
روزهای دوشنبه سوره الصافات
از خوردن ماست شیرین و عسل کوتاهی نکند . هر روز جمعه ناشتا انار شیرین میل کند . در صورتی که ضرر ناشته باشد ، هفته ای یک بار سرکه بخورد.
ماه نهم : بهتر است غذای او کباب باشد . ادویه نخورد . خرما میل کند . برای سلامتی امام زمان (ع) گوسفندی را ذبح کرده از آن بخورد . در نماز ظهر یا عصر سوره والعصر و الذاریات بخواند . در روزهای پنجشنبه سوره حج و در روزهای جمعه سوره فاطر را تلاوت کند . هر روز مقداری را برود . به عکس و آینه کمتر نگاه کند . هر روز بر مقداری شیر و خرما سوره دهر بخواند و آن را ناشتا بخورد.



کلیه مطالب مربوط به کتاب ریحانه بهشتی می باشد
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

تصاویر واقعی لقاح در انسان

برای اولین بار از تخمگذاری در انسان عكسبرداری شد

تخمدان های یك زن به طور معمول در ماه یك یا دو تخمك را رها می سازند ولی تا كنون فقط از مراحل تخمگذاری در حیوانات عكسبرداری شده بود.

دكتر Jacques Donnez پزشك متخصص زنان بطور اتفاقی در هنگام عمل هیستركتومی (خارج كردن رحم) از مراحل آزاد شدن یك تخمك از تخمدان عكسبرداری كرد. این برای اولین بار است كه از این اتفاق در بدن انسان عكسبرداری می شود.:: او می گوید قبلا چنین پنداشته می شد كه این فرایند بصورت انفجاری صورت می گیرد ولی تخمك گذاری كه او شاهدش بوده حدود 15 دقیقه طول كشیده است.
 


 


 


 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageبارداري خارج رحمي چيست؟

بارداري خارج رحمي چيست؟

بارداري خارج رحمي چيست؟

اگر تخمك لقاح يافته در هر جاي ديگري غير از داخل رحم جايگزين شود، بارداري نابجا يا خارج از رحم اتفاق مي افتد. حدود 50 درصد حاملگي ها به اينصورت پايان مي يابند.

در حالت عادي بعد از اينكه تخمك بارور مي شود به حركت خود كه از تخمدان شروع شده بود ادامه مي دهد تا از لوله به رحم برسد و بر روي ديواره حفره رحمي جايگزين شود. اگر به دلايل مختلف مثل تنگي لوله هاي رحمي بر اثر چسبندگي ناشي از عفونت يا جراحي هاي شكمي اين حركت متوقف شود، تخم لقاح يافته ممكن است در محل تنگي لانه گزيني كرده و به رشد خود ادامه دهد. از آنجا كه اكثر بارداريهاي خارج رحمي در يكي از لوله هاي رحم رخ مي دهند آنرا بارداري لوله اي نيز مي نامند. با احتمال بسيار كم ممكن است بارداري خارج رحمي در محلهاي ديگري نيز ديده شود. ساير مكان هاي احتمالي جايگزيني عبارتند از : تخمدان، دهانه رحم و يا بخش هاي ديگر شكم، در موارد نادر همراه با يك بارداري رحمي يك تخم ديگر نيز در جايي خارج از رحم جايگزين مي شود؛ البته اين اتفاق در IVF كه تخمكها بطور مصنوعي لقاح يافته و به داخل رحم تزريق مي شوند ديده مي شود.

هيچ راهي براي جابجايي محل تخم و انتقال و كاشتن آن در رحم وجود ندارد بنابراين تنها راه درمان ختم حاملگي است. اگر بارداري خارج رحمي به موقع تشخيص داده نشود و مورد درمان قرار نگيرد، با رشد سلولي و بزرگ شدن جنين احتمال پارگي لوله هاي رحمي وجود دارد. اين واقعه با درد شديد و خونريزي همراه است و يك اورژانس پزشكي محسوب مي شود. متاسفانه در چنين حالتي آسيب جدي يا از دست دادن كامل لوله رحمي اتفاق مي افتد. در اين شرايط اگر درمان سريع مقدور نباشد خونريزي شديد داخلي حتي منجر به مرگ نيز خواهد شد.
چه عواملي مي تواند خطر بارداري خارج رحمي را افزايش دهد؟

بارداري خارج رحمي در هر خانم در دوره فعاليت جنسي ممكن است رخ دهد، اما بعضي شرايط احتمال وقوع آنرا افزايش مي دهد.

در 10 سال گذشته، تعداد بارداري هاي خارج رحمي تقريبا سه برابر شده است و اگر شما شرايط زير را داشته باشيد اين احتمال بالا مي رود:

* بارداري بعد از بستن لوله ها (يك جراحي براي جلوگيري از باردراي دائم)
* انجام هر نوع عمل جراحي در ناحيه لگن. بخصوص اگر بعد از بستن لوله هاي رحمي با انجام يك جراحي ديگر اقدام به باز كردن آنها كرده باشيد اين خطر بسيار زياد است. با اين حال بعد از جراحي هاي كيست تخمدان و فيبروم، برداشتن آپانديس، يا حتي سزارين قبلي اين احتمال بالا مي رود.
* سابقه بارداري خارج رحمي
* اگر مادر شما حين بارداري شما داروي دي اتيل استيل بسترول يا DES مصرف كرده باشد.
* اگر در حين داشتن IUD باردار شده باشيد. معمولا IUD يك روش خوب جلوگيري از بارداري است و تا 99 درصد مانع از بارداري مي شود. نكته مهم اين است كه اثر جلوگيري آن در بارداري هاي داخل رحمي است. بنابراين وجود IUD باعث بارداري خارج رحمي نمي شود بلكه اگر قرار باشد بارداري خارج رحمي اتفاق بيافتد به احتمال كمتري از يك بارداري طبيعي مي تواند از آن جلوگيري كند.
* آسيب ديدگي لوله ها ناشي از ابتلا به عفونتهايي كه مي توانند موجب التهاب و عفونت لگن يا PID شوند. بيماريهاي مقاربتي بخصوص عفونت با كلاميديا و بيماري سوزاك حتي اگر علائم واضحي براي شما نداشته باشند ممكن است سبب درگيري لوله ها شوند.
* اگر قبلا تشخيص ناباروري براي شما داده شده و يا درمان شده ايد. از آنجا كه برخي از ناباروري ها به علت اختلال در لوله هاي رحم رخ مي دهند، در اينصورت شما نسبت به افراد عادي احتمال بيشتري براي بارداري خارج رحمي داريد.
* احتمال وقوع بارداري خارج رحمي در خانمهاي مسن تر بيشتر است. برخي مطالعات نشان مي دهد كه كشيدن سيگار و استفاده مرتب از دوش واژينال نيز اين خطر را افزايش مي دهند.

با ديدن چه علائمي بايد به بارداري خارج رحمي شك كرد؟

علائم بارداري خارج رحمي معمولا در هفته هاي 6 و 7 حاملگي توسط خانمهاي باردار كشف مي شوند، اگر چه برخي نيز اين علائم را حدود هفته چهارم دارند. در گروهي نيز بارداري خارج رحمي تا قبل از اينكه سونوگرافي سه ماهه اول بارداري انجام شود تشخيص داده نمي شود.

علائم ممكن است از فردي به فرد ديگر تفاوت داشته باشد و اين بستگي به محل قرار گيري تخم نيز دارد. بهترين حالت اين است كه بارداري خارج رحمي در مراحل اوليه و با كمترين علائم تشخيص داده شود تا از خطر پارگي لوله و خونريزي شديد جلوگيري بعمل آيد. با اين حال گاهي علائمي واضحي وجود ندارد. در بارداري خارج رحمي معمولا تستهاي خانگي حاملگي مثبت نمي شوند، بنابراين اگر ظن قوي به حاملگي داريد و حتي بعد از تاخير در پريود تست شما مثبت نشده است بهتر است براي انجام بررسي به پزشك مراجعه كنيد.

اگر هر يك از علايم زير را بخصوص در 12 هفته اول بارداري مشاهده كرديد فورا با پزشك خود تماس بگيريد:

* درد يا گرفتگي در ناحيه شكم يا لگن. معمولا درد ناگهاني، ثابت و شديد است اما ممكن است در اوائل بصورت گهگاه و متوسط باشد. ممكن است درد را فقط در يك سمت از شكم احساس كنيد و نيز مي تواند به قسمتهاي ديگر هم كشيده شود. احتمالا تهوع و استفراغ نيز به همراه دارد.
* درد بخش تحتاني شكم به هنگام لمس يا زماني كه سرفه مي كنيد يا در حين حركات روده ها و اجابت مزاج.
* خونريزي يا لكه بيني قهوه اي. ممكن است فكر كنيد كه پريود شده ايد بخصوص اگر انتظار بارداري نداشته باشيد. خونريزي ممكن است بصورت مداوم يا منقطع باشد.
* درد شانه در يك سمت بخصوص وقتي كه دراز مي كشيد بدليل پاره شدن لوله و تحريك صفاق در ناحيه اي بين سينه و شكم رخ مي دهد. اين علامت براي اقدام در جهت درخواست درمان سريع پزشكي بسيار مهم است.
* اگر لوله رحم پاره شود ممكن است ضعف، گيجي يا غش كردن بدليل از دست دادن خون و شوك نيز رخ دهد.

بارداري خارج رحمي چطور تشخيص داده مي شود؟

از آنجا كه امكان وجود بسياري از علايم فوق در يك بارداري طبيعي نيز هست، تشخيص بارداري خارج رحمي براي پزشك آسان نيست. بنابراين از روشهاي زير در تشخيص آن كمك گرفته مي شود:

آزمايش خون و اندازه گيري مقدار HCG در خون. در يك بارداري طبيعي مقدار گنادوتروپين جفتي انساني HCGبه سرعت افزايش مي يابد و اگر سطح HCG آن طور كه انتظار مي رود افزايش نيابد، به وجود نوعي بارداري غير طبيعي مشكوك مي شويم. در صورت وجود بارداري خارج رحمي، ممكن است سطح HCG افزايش يابد ولي در سونوگرافي، هيچ نشانه اي مبني بر بارداري درون رحم ديده نمي شود.

معاينه داخلي از طريق واژن. احتمالا دهانه رحم بسيار دردناك بوده و ممكن است در معاينه توده اي در ناحيه لوله ها و خارج از رحم لمس شود.

سونوگرافي. سونوگرافي راه خوبي براي تشخيص بارداري خارج رحمي است. ممكن است با سونوگرافي بتوان بارداري لوله اي را درون لوله فالوپ مشاهده كرد. پزشك ممكن است بدليل پارگي لوله يا خونريزي، مقداري خون در حفره شكم ببينيد و يا توده اي در ناحيه لوله فالوپ يا تخمدان قابل مشاهده باشد.

ممكن است حتي با نجام آزمايشات فوق تشخيص قطعي امكانپذير نباشد. گاهي در سقط نيز علائمي مشابه ديده مي شود. بنابراين ممكن است پزشك فرد را تحت نظر بگيرد يا درخواست لاپاروسكوپي نمايد. با استفاده از لاپاروسكوپي، بهتر مي توان بارداري خارج رحمي را تشخيص داد. برش هاي بسيار كوچكي در ناحيه ناف و بخش تحتاني شكم ايجاد مي شود و پزشك داخل شكم و اعضاي لگني را با وسيله كوچكي به نام لاپاروسكوپ مشاهده مي كند. با اين روش مي توان محل بارداري خارج رحمي را پيدا نمود.
بارداري خارج رحمي چطور درمان مي شود؟

روش درمان به زمان تشخيص و اينكه تشخيص چقدر قطعي باشد و همچنين به اندازه جنين و تكنيكهاي در دسترس بستگي دارد و هدف پزشك خارج كردن جنين و حفظ توانايي باروري است.

اگر بارداري به وضوح در خارج از رحم بوده و اندازه جنين هنوز كوچك باشد شايد بتوان از درمان دارويي استفاده كرد. درمان غير جراحي يك بارداري خارج رحمي بدون پارگي، استفاده از نوعي داروي ضد سرطان به نام متوتركسات است كه به صورت تزريق داخل وريدي در بيمارستان يا درمانگاه بيماران سرپايي، تجويز مي شود. متوتركسات تركيبي است كه باعث مسموم شدن سلول ها و خاتمه بارداري مي شود. در صورتي كه سطح HCG پس از اين روش درماني كاهش يابد، نشانه به پايان رسيدن بارداري است و پس از آن علايم نيز بهبود مي يابندبا اين حال ممكن است بعد از استفاده از دارو نيز نهايتا نياز به جراحي وجود داشته باشد.

اگر وضعيت مادر خوب بوده و جنين نيز هنوز خيلي بزرگ نشده باشد كه آسيب به لوله هاي رحمي وارد كرده باشد مي توان از جراحي لاپاروسكوپي نيز براي خارج كردن آن استفاده كرد. همانطور كه در بالا توضيح داده شد با استفاده از يك دوربين بسيار كوچك داخل لگن مشاهده شده و جراحي نيز با لوازم بسيار ريز و دقيق انجام مي شود. اين عمل با بي حسي موضعي انجام مي شود و نقاهت آن كمتر از يك هفته خواهد بود. البته نياز به تجهيزات و پزشك متخصص كاملا ورزيده در استفاده از اين روش دارد.

در صورتي كه افزايش سن بارداري و سايز جنين منجر به آسيب جدي در ناحيه شده و يا خونريزي شروع شده باشد بهترين روش جراحي با بيهوشي و باز كردن شكم است تا جنين و كليه نسوج آسيب ديده خارج شود. ممكن است در شرايطي بتوان لوله رحم را ترميم كرد اما گاهي لازم است كل يك لوله خارج شود و اين مساله روي توانايي باروري در آينده تاثيرگذار خواهد بود. دوره نقاهت در جراحي شكمي حدود 6 هفته خواهد بود.

بنابراين بهتر است سعي شود كه پيش از پارگي و تخريب لوله، بارداري لوله اي تشخيص داده شود. با تشخيص زود هنگام مي توان مانع از بروز خونريزي داخلي بدليل پارگي و خونريزي لوله و احتمالا از دست دادن لوله رحمي شد. اغلب بارداري هاي خارج رحمي حدود هفته هاي 6 تا 8 بارداري شناسايي مي شوند. كليد تشخيص زود هنگام، توجه به علائم و رابطه مناسب بين شما و پزشك و بحث در مورد وجود هر نوع علامت و شدت آن است.
آيا بعد از يك بارداري خارج رحمي مي توان يك بارداري طبيعي و سالم را تجربه كرد؟

بله. هر چه زودتر بارداري خارج رحمي تشخيص داده و درمان شود صدمات كمتري به لوله هاي رحم وارد شده و شانس يك حاملگي عادي را در آينده افزايش مي دهد. حتي اگر خانمي يكي از لوله هايش را از دست بدهد باز هم مي تواند مادامي كه يك لوله رحم سالم دارد بطور عادي باردار شود. با اين حال در آينده به محض آگاهي از بارداري بايد به پزشك خود اطلاع دهد تا سونوگرافي زودهنگام و بررسي هاي لازم انجام شود.

جاي اميدواري است كه اگر تحت شرايطي خانمي هر دو لوله رحم خود را از دست بدهد، مي تواند از روشهاي درمان ناباروري مانند IVF براي قرار دادن تخمك لقاح يافته در محل مناسب استفاده كند و دوران بارداري را بگذراند.
احتمال وقوع يك بارداري خارج رحمي ديگر چقدر است؟

بطور كلي اين احتمال حدود 10 تا 15 درصد است، بسته به اينكه علت اولين بارداري خارج رحمي چه بوده و از چه روش درماني استفاده شده است. در واقع اگر دليل اوليه شما عفونت و انسداد لوله اي باشد ممكن است همان تاثير را بر لوله رحم ديگر شما گذاشته باشد و در اين حالت ممكن است احتمال وقوع مجدد آن به 85 تا 90 درصد نيز برسد.
با غم از دست دادن و سوگ ناشي از اين حادثه چه بايد كرد؟

اين تجربه ممكن است براي شما خيلي ناراحت كننده باشد، به هر حال شما يك بارداري را از دست داده ايد و اين برايتان سخت است كه بخواهيد دوباره حامله شويد. بعلاوه ممكن است تحت يك عمل جراحي قرار گرفته باشيد و در دوران نقاهت آن بسر مي بريد و تغيرات هورموني سريع نيز ممكن است حالت كلافگي و افسردگي در شما ايجاد كرده باشد. بنابراين بهتر است قبل از اينكه بخواهيد دوباره باردار شويد فرصت كافي به خود بدهيد تا از نظر جسمي و بخصوص از نظر عاطفي به وضعيت مطلوبي برسيد. بسياري از متخصصين توصيه مي كنند كه حداقل 3 ماه صبر كنيد تا بدن شما شرايط سلامتي را بدست آورده باشد. (به ياد داشته باشيد كه ريسك بارداري خارج رحمي مجدد حتي بعد از اين 3 ماه كاهش نمي يابد و به عواملي بستگي دارد كه قبلا به آن اشاره شد.) به هر حال ممكن است شما براي بارداري بعدي بسيار مشتاق باشيد و يا برعكس وحشت زده و محتاط شويد.

در عين حال همسر شما نيز ممكن است غمگين باشد و احساس درماندگي كند و در اين شرايط نداند كه چطور بايد عواطف خود را بيان كرده و از شما نيز حمايت كند. اين واقعه ممكن است زندگي مشترك شما را تحت فشار قرار دهد و از سوي ديگر ممكن است بتوانيد از اين فرصت براي نزديكتر شدن به هم استفاده كنيد؛ بيشتر در مورد احساسات و نگرانيهايتان و آنچه فكر مي كنيد با يكديگر صحبت كنيد. خيلي خوب است اگر به يك مشاور روانشناسي يا روانپزشك براي كمك در تسريع بهبودي از اين سوگ مراجعه كنيد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآبسه پستان چيست؟

آبسه پستان چيست؟

آبسه پستان عبارست است از يك ناحيه عفوني شده بافت پستان كه در اثر مبارزه بدن باعفونت ، چرك در آن جمع مي شود، آبسه دربر گيرنده بافت پستان ، نوك پستان ، غدد شيري ، و مجراهاي شيري است .
علايم شايع
درد، حساسيت به لمس ، قرمزي و سفتي پستان
تب و لرز
احساس ناخوشي عمومي
دردناك شدن گره هاي لنفاوي زير بغل
علل
وارد شدن باكتري ها از راه نوك پستان (معمولاً از راه زخم هاي كوچك روي نوك پستان كه در روزهاي اوليه شيردهي ايجاد مي شوند).
عوامل افزايش دهنده خطر
عفونت لگني پس از زايمان
ديابت (مرض قند)
آرتريت روماتوييد
استفاده از داروهاي استروييدي
سيگار كشيدن به مقدار زياد
سابقه برداشتن قسمتي از پستان همراه با اشعه درماني
پستان مصنوعي سيليكوني
پيشگيري
نوك پستان و خود پستان را پس از هر بار شيردهي كاملاً بشوييد.
نوك پستان را پس از شيردهي با پماد ويتامين ـ آ و د، يا ساير داروهاي موضعي ، نرم كنيد (در صورت توصيه ).
از پارچه هايي كه پستان را اذيت مي كنند استفاده نكنيد.
اجازه ندهيد كودك شيرخوارتان نوك پستان شما را گاز بگيرد يا بجود.
عواقب مورد انتظار
با درمان معمولاً در عرض 10-8 روز خوب مي شود. براي تسريع بهبود آبسه ، گاهي تخليه آن ضروري است .
عواض احتمالي
ندرتاً لازم است شيردهي متوقف شود، حتي در مواردي كه عفونت شديد است . گاهي لزوم مصرف بعضي آنتي بيوتيك ها (به خصوص تتراسيكلين ) و داروهاي ضد درد موجب مي شود كه شيردهي براي مدت كوتاهي قطع شود. در اين حالت بايد شير را مرتباً پمپ نمود.
ندرتاً ممكن است فيستول ايجاد شود (فيستول عبارت است از به وجود آمدن يك مجراي غيرطبيعي بين دو عضو بدن ، يا بين يك عضو و محيط بيرون از بدن )
درماناصول كلي
از پارچه يا حوله آب گرم براي تخفيف درد و تسريع التيام استفاده كنيد (اگر آب سرد را امتحان كرديد و ديديد بهتر است ، از آب سرد استفاده كنيد).
تا زمان خوب شدن عفونت پستان ، شيردهي به نوزاد را از آن پستان متوقف كنيد. به طور منظم از يك پمپ مخصوص پستان براي خارج ساختن شير از پستان عفوني شده استفاده كنيد، تا زماني كه بتوانيد شيردهي را مجدداً از آن پستان از سر بگيريد.
جراحي براي تخليه آبسه (معمولاً انجام نمي شود).
داروها
آنتي بيوتيك ها در صورت لزوم ، براي مبارزه با عفونت
استفاده از داروهاي ضد درد معمولاً تنها براي 7-2 روز پس از انجام عمل جراحي لازم است .
فعاليت
پس از درمان ، فعاليت هاي عادي خود را به محض رو به بهبود گذاشتن علايم از سر گيريد.
رژيم غذايي
هيچ رژيم خاصي توصيه نمي شود.
در اين شرايط به پزشك خود مراجعه نماييد
اگر شما يا يكي از اعضاي خانواده تان علايم آبسه پستان را داريد.
اگر يكي از مشكلات زير به هنگام درمان رخ مي دهد: تب ؛ شديد شدن درد؛ گسترش عفونت علي رغم درمان ؛ علايم در عرض 72 ساعت رو به بهبود نگذارند.
اگر دچار علايم جديد و غيرقابل كنترل شده ايد. داروهاي مورد استفاده در درمان ممكن است عوارض جانبي به همراه داشته باش

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

ضد حاملگی

دانشمندان خبر از كشف داروي تازه‌اي دادند كه مي‌تواند جايگزين داروهاي ضد حاملگي امروزي شود. دانشمندان دانشگاه كمبريج مولكولي را كشف كردند كه به جايگزيني جنين در رحم مادر كمك مي‌كند. آنها مي‌گويند داروهاي مسدودكننده اين مولكول مي‌تواند بدون هيچ اختلال هورموني و هيچ عارضه جانبي جايگزين داروي ضد حاملگي امروزي شود.


به گزارش پايگاه اينترنتي بي‌بي‌سي نيوز ، دانشمندان نشان دادند مولكول "‪ "STAT3‬به عنوان يك واسطه شيميايي نقش كليدي براي جايگزيني جنين در رحم دارد. بدون اين واسطه شيميايي جنين نمي‌تواند به ديواره رحم بچسبد و حاملگي غير ممكن مي‌شود.

اين واسطه شيميايي در ايجاد توده‌هاي سرطاني و بيماري قند خون هم نقش كليدي دارد. مصرف قرص‌هاي ضد بارداري با عوارض جانبي مانند سرطان سينه، فشار خون، تشكيل لخته همراه است هرچند خطر ابتلا به سرطان تخمدان و رحم با مصرف اين قرص‌ها كم مي‌شود.

يك تركيب تجربي كه براي مهار اثر اين مولكول در دست ساخت است مي‌تواند به عنوان داروي ضد حاملگي استفاده شود. اين داروها مي‌توانند از لانه‌گزيني جنين در رحم پيشگيري كنند. به نظر مي‌رسد فقدان اين واسطه شيميايي مي‌تواند توجيه‌كننده نوع ويژه‌اي از ناباروري در زنان باشد.

داروهاي امروزي ضد حاملگي با عوارض جانبي بسياري همراه است. استفاده از دارويي كه بدون ايجاد هيچ اختلال مخاطره ساز هورموني فقط باروري را مختل كند به مراتب بر داروهاي ضد بارداري امروزي ترجيح دارد. اين محققان از طرف سازمان بهداشت جهاني تحت برنامه‌اي با عنوان كشف روش‌هاي جديد و پيشرفته درماني براي جلوگيري از حاملگي حمايت مي‌شوند. جزييات اين مطالعه در گزارش "آكادمي ملي علوم" آمريكا منتشر شده است

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه تگزاس، مردانی که در ابتدا هیچ مشکلی جنسی ندارند اما در سالهای بعد دچار اختلالات نعوذی می شوند 25 درصد احتمال دارد که به بیماری های قلبی عروقی مبتلا شوند.

علت زمینه ای اختلالات نعوذی و بیماری های قلبی نقص در فعالیت اکسید نیتریک است. این مولکلول
در عروق خونی تولید می شود و باعث اتساع عروق می شود. بنابراین اختلال در کارکرد این ماده در پیدایش هر دو بیماری نقش دارد.
طبق این تحقیقات مردان مبتلا به اختلات نعوذی بهتر است از نظر وجود عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی هم بررسی شوند.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageنکات فوق العاده بدرد بخور

نکات فوق العاده بدرد بخور

12نکته ی کوتاه وپرفایده برای خانم ها


1- تمیز کردن چرخ خیاطی

اگر می‌خواهید چرخ خیاطی شما عمر بهتری داشته باشد، همیشه آن را تمیز کنید. اطراف آن را بافشار ضعیف جاروبرقی تمیز کنید و برای داخل آن از یک قلم مو کمک بگیرید.


2- خط اتو انداختن

اگر می‌خواهید شلوار خود رابا اتو خط بیندازید که چشم همه را متحیر کنید، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفید محل مورد نظر را مرطوب کنید، سپس اتو بزنید.


3- روان شدن زیپ

اگر زیپ لباس شما سخت حرکت می‌کند، قطره‌ای روغن خیاطی یا کمی صابون به آن بمالید.


4- تیز کردن سوزن خیاطی

اگر سوزن چرخ خیاطی شما کند شده است. یک ورقه سمباده را زیر دستگاه قرار دهید و یک ردیف روی آن بروید تا سوزن تیز شود.


5- دوخت دکمه

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید دکمه ی شما راحت کنده نشود، از نخ دندان برای دوخت آن استفاده کنید.


6- تیز کردن قیچی

هیچ چیزبدتر از داشتن یک قیچی کند موقع برش پارچه نیست. قیچی بعد از استفاده ی زیاد، رو به کندی می‌رود. برای تیز شدن قیچ‌های کند و قدیمی این راهکار را امتحان کنید. با قیچی چند ورق آلومینیومی یا کاغذ سمباده را ببرید. این کار باعث تیز شدن تیغه‌های قیچی خواهد شد.


7- تازه کننده ی هوا

چرا پول خود را برای خرید اسپری‌های تازه‌کننده و بوگیر هوا خرج کنید؟ بیایید خودتان در منزل آن را تهیه کنید. چهار پیمانه آب را با چهار قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کرده و در یک اسپری آب بریزید و در هوا اسپری کنید. این محلول بوی هوا را از بین می‌برد. مخلوط یک قاشق چایخوری جوش‌شیرین، یک قاشق غذاخوری سرکه و دو پیمانه آب هم برای از بین بردن بو و تازه کردن هوای اتاق توصیه می‌شود.


8- روکش کردن کوسن‌ها

کشیدن مجدد رویه ی کوسن‌ها پس از شست و شو یا تعویض کاری است که گاهی خانم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و اگر آقایان به کمک نیایند، وقت زیادی را از خانم‌ها خواهد گرفت. برای سهولت این کار توصیه می‌کنیم، ابتدا کوسن خود را با پارچه‌های پلاستیکی و پلی استر رویه کنید تا زمانی که روکش‌های تنگ و چسبان کوسن را روی آن می‌کشید این کار، راحت و سریع انجام شود.


9- تمیز کردن گل‌های مصنوعی

برای تمیز کردن گل‌های مصنوعی ظرف پاکتی را از نمک آشپرخانه پر کنید و گل را داخل نمک فرو کنید. پاکت را خوب تکان دهید. گل‌های شما تمیز خواهد شد.


10- لکه ی شمع بر روی کفپوش پارکت

پارافین ریخته شده را با تکه‌ای یخ سفت کرده و سپس با نوک جسمی تیز پارافین جامد شده را بردارید. مراقب باشید بر روی کف‌پوش، خطی ایجاد نشود سپس کمی پولیش مخصوص کف‌پوش را بر روی آن ناحیه از سطح کف‌پوش مالیده و پس از آن با پارچه‌ای نرم، آثار باقی مانده را تمیز کنید.


11- راهکارهایی در صرفه‌جویی در مصرف برق

صورت‌حساب ماهیانه ی برق شاید به ظاهر مبلغ اندکی باشد؛ اما سالیانه هزینه ی قابل توجهی را به اقتصاد خانواده تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، باید به خاطر داشت که برق به عنوان یکی از منابع انرژی پر ارزش، به ‌آسانی به دست نمی‌آید. پس اولین گام در صرفه‌جویی برق، خاموش کردن چراغ‌های اضافی است. به‌خصوص در ساعات پایانی شب و نزدیک شدن به زمان استراحت، استفاده از لامپ‌ها با بازده بالاتر مانند لامپ‌های فلورسنت که نور سفید تولید می‌کنند، علاوه بر ایجاد نور بیشتر، انرژی الکتریکی کمتری را به گرما تبدیل خواهد کرد. به طور متناوب، وسایل برقی را بررسی کنید و در صورت نیاز، آنها را در اسرع وقت تعمیر کنید. استفاده ی بهینه از لوازم برقی، راه حل مناسب دیگری است. به عنوان مثال، از باز و بسته کردن مکرر در یخچال و فریزر اجتناب کنید و در صورت امکان، مواد غذایی مورد نیاز را در یک نوبت در داخل یخچال قرار داده یا از آن خارج نمایید. فاصله ی مناسب میان وسایل سرمازا و گرمازا را حفظ کنید. به عنوان نمونه، از قراردادن یخچال و اجاق گاز در کنار یکدیگر خودداری کنید.

در فصول سرد سال، با استفاده از درزگیرها و پرده از میزان تلفات حرارتی بکاهید و در هر زمان از پوشش مناسب آن آب و هوا استفاده کنید. می‌توان به جای گرم کردن بیش از حدّ خانه از پوشش گرم بهره گرفت.

با تنظیم هوشمندانه ی برنامه ی روزانه، در مصرف برق صرفه‌جویی کنید. از تابش طبیعی نور خورشید برای گرم کردن خانه و نیز ایجاد روشنایی استفاده کنید. آفتاب مانند یک اتوی برقی شما را در خشک کردن لباس‌های خیس یاری خواهد کرد.


12- شیوه صحیح کوبیدن میخ

هنگام چکش زدن بر روی میخ، از انگشتان خود محافظت کنید. میخ را در قطعه ی کاغذ سخت سمباده یا مقوا فرو کرده و از این کاغذ برای نگه داشتن میخ در محل مورد نظر استفاده کنید. قبل از آنکه میخ کاملاً در سر جایش محکم شود، کاغذ را پاره کنید.



 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageلاغر کردن رانها

لاغر کردن رانها

اين سوال بسياري از افراد، چه لاغر و چه چاق است كه

آيا مي توان چربي قسمت خاصي از بدن را كاهش داد؟
پاسخ خير است. شما نمي توانيد با رژيم لاغري، تصميم بگيريد كه قسمت خاصي از بدنتان را لاغر كنيد. هر رژيمي را كه رعايت كنيد يا هر نوع ورزشي را كه انجام دهيد، اين بدن شما است كه تصميم مي گيرد چربي كدام قسمت از بدن را بسوزاند. حتي با ورزش هم ، فقط عضلات اندام خاصي از بدن پرورش مي يابد ولي چربي آن منطقه نمي سوزد.

اما چگونه چربي اضافي ران ها را از بين ببريم؟
براي اين كار هيچ دارو و هيچ رژيم خاصي موثر نيست. پس راه حل چيست؟

هر يك از ما داراي ساختار بدني خاصي هستيم و در اثر اضافه شدن وزن، چربي در مناطق خاصي از بدن ما انباشته مي شود و

تنها راه تغيير حجم چربي در يك منطقه خاص مثل ران ها، تغيير عادات غذايي است. با رعايت يك « رژيم لاغري اصولي و علمي» چربي بدن مي سوزد . اين رژيم لاغري، يك رژيم كلي براي تمام بدن است نه فقط براي يك قسمت از آن. اگر چربي در منطقه ران جمع شده باشد با اجراي رژيم لاغري به مرور ران ها متناسب مي شوند.ولي انجام اين امر در يك شب امكان پذير نيست. پس فردي كه رژيم لاغري مي گيرد، بايد صبر و حوصله فراواني داشته باشد. يك رژيم متعادل ومناسب رژيمي است كه مقادير بالايي ميوه و سبزي و كربوهيدرات هاي پيچيده داشته باشد ومقدار چربي آن كم باشد و نياز پروتئين بدن را تامين كند.

تنها راه غير رژيمي بر طرف كردن چربي ران، ليپوساكشن(برداشتن چربي اضافي بدن با عمل جراحي) است كه علاوه بر مشكلات و هزينه فراوان، اثرش بسيار موقتي است و با پرخوري، ران ها مجدداً به حالت اوليه باز مي گردند.

در مورد ورزش هم بايد عرض كنم كه هيچ نوع ورزش خاصي وجود ندارد كه چربي منطقه خاصي از بدن را از بين ببرد، بلكه عضلات آن قسمت را قوي مي كند.

چرا ران هاي من چاق مي شوند؟
در زنان، چربي در اندام هاي تحتاني بدن ذخيره مي شود تا اندام هاي تناسلي را در برابر ضربات محافظت كند. پس از يائسگي، تراكم چربي در قسمت هاي بالاي بدن و كمر بيشتر شده و بدن حالت مردانه مي گيرد.

خصوصيات ژنيتيكي افراد بر محل ذخيره چربي اضافي بدن موثر است. براي مثال اگر خانم هاي خانواده ما در قسمت ران چاق مي شوند، ما نيز در معرض چاقي ران هستيم، درست همانطور كه خصوصيات اسكلتي را از خانواده به ارث مي بريم.

حتي اگر ژن چاقي ران در ما وجود داشته باشد، ولي خود چربي را كه به ارث نمي بريم! يعني بايستي با دريافت كافي و مناسب مواد غذايي و انجام فعايت بدني ، از بروز چاقي و تجمع چربي اضافي در بدن جلوگيري كنيم.

دليل اصلي چاق شدن ران ها چيست؟
دليل اصلي چاق شدن ران، شكم و هر جاي ديگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشيد با پرخوري و عدم فعاليت بدني، مواد غذايي اضافي به صورت چربي در بدن ما انباشته مي شوند و دچار چاقي و اضافه وزن مي شويم. پس تنها راه خلاص شدن از اين چربي ها اضافي، تغيير عادات غذايي غلط و كمتر خوردن است، مخصوصاًمصرف كمتر چربي . به اين صورت كه چربي هاي اشباع مثل روغن نباتي جامد، كره و چربي گوشت را به مقدار خيلي كم مصرف كنيد. از خوردن غذاهاي پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندويچ هاي سوسيس و كالباس سس دار، پيتزا ( مقدار زيادي پنير پيتزا دارد) خودداري كنيد.

همچنين از خوردن تنقلات و مواد غذايي كه داراي انرژي بالا و مواد مغذي كم هستند ، پرهيز كنيد. در عوض در برنامه غذايي روزانه خود از انواع ميوه ها و سبزي ها به مقدار فراوان ، لبنيات كم چرب و مقادير كافي نان، برنج ، غلات، حبوبات، تخم مرغ و گوشت ( اگر مرغ و ماهي باشد خيلي بهتر است) استفاده كنيد.

علاوه بر رعايت غذايي، بايستي به طور منظم و مداوم فعاليت بدني داشته باشيد. به طور مثال روزي نيم تا يك ساعت پياده روي كنيد. يا اينكه در يك كلاس ورزشي ثبت نام كرده و يا خودتان در منزل به تنهايي يا همراه با برنامه هاي ورزشي راديو و تلويزيون نرمش كنيد.

چگونه از شر اين چربي ها خلاص شويم؟
يك شروع خوب براي اين كار، دقت در ميزان مصرف چربي ها و قندهاست. خيلي از افراد بر اين عقيده اند كه ما خيلي كم چربي مصرف مي كنيم ولي حقيقت امر اين است كه بدون اينكه خودشان احساس كنند، خيلي بيشتر از نيازشان چربي مصرف مي كنند. چون بسياري از چربي هاي دريافتي ما در غذا مخفي است و ما متوجه نمي شويم كه مقدار زيادي چربي مصرف كرده ايم.

مثلاً سس موجود در ساندويچ حداقل 8 گرم چربي دارد يا يك مشت بادام زميني 26 گرم چربي دارد و يا يك فنجان شير معمولي 7 گرم چربي دارد. پس ما چربي را مصرف مي كنيم بدون آنكه خودمان متوجه شويم.

ولي منظور ما اين نيست كه شير و بادام زميني را كه داراي فوايد زيادي هستند، مصرف نكنيد. بلكه بايستي به مقدار كافي و لازم از اين دو ماده غذايي و ساير خوراكي ها دريافت كنيد. به اين صورت كه اگر در معرض چاقي هستيد از لبنيات كم چربي ( حداقل 3 ليوان در روز) و نيز آجيل به مقدار حساب شده استفاده كنيد.

و در نهايت؛

براي آنكه اندامي متناسب داشته باشيم، هميشه بايد مراقب آنچه كه مي خوريم باشيم و به طور منظم ورزش ونرمش كنيم.

پس بطور خلاصه مي توان گفت:
1) اجراي يك رژيم متعادل

2) انجام تمرينات ورزشي ملايم

3) داشتن صبر و حوصله فراوان،

به شما كمك مي كند كه ران هاي خوش فرم و متناسبي داشته باشيد.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:لاغری - ران - پا -, ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآدامس

آدامس

عجب آدامس‌هاي دارچيني خوش طعمي! يك جعبه قشنگ فلزي، آدامس‌هاي قد و نيم قد با رنگ‌هاي زيبا، كافي بود كه سوغاتي را كه برايش آورده بودند، حسابي بپسندد. به ويژه كه او عاشق طعم دارچين روي شله زرد بود و حالا ديگر يك بسته آدامس دارچيني هديه گرفته بود، حسابي ذوق زده شده بود.

پيش از اين طعم‌هاي ديگر مثل نعنايي، پرتقالي يا موزي را تجربه كرده بود، ولي اين طعم، طعم جديد و دوست ‌داشتني بود. شايد به همين دليل بود كه به گفته خودش هر چند ساعت يك بار يكي از آدامس‌ها را در دهانش گذاشته بود و وقتي طعم آن از بين رفته بود، يكي ديگر از اين آدامس‌ها را در دهان گذاشته بود.

وقتي به مطب رسيد، حسابي دهانش مي‌ سوخت و كلافه شده بود. مي ‌گفت: اصلا نمي‌ توانم هيچ غذايي بخورم چون تمام دهانم مي‌ سوزد. وقتي دهانش را باز كرد، ديدم واقعاً راست مي ‌گويد، تمام مخاط دهانش سرخ شده بود و آفت‌هايي هم در گوشه و كنار دهانش ديده مي‌ شد. وقتي ماجراي آدامس‌هاي دارچيني را تعريف كرد، فهميدم كه بله، آدامس‌هاي ناقلا كار خودشان را كرده‌اند.

اين بيمار به آدامس دارچيني حساسيت داشت. ممكن است شما هم به اين اسانس يا اسانس‌هايي مانند آن حساسيت داشته باشيد. خيلي‌ها با خوردن ادويه‌ها دچار اين مشكل مي‌ شوند. شكلات هم براي بعضي‌ها حساسيت ايجاد مي ‌كند. اين يك نوع حساسيت مخاط دهان است كه چندان هم دور از انتظار نيست و حتي افرادي با استفاده از دهان ‌شويه‌هاي گوناگون دچار اين مشكل مي ‌شوند. اگر شما چنين دردسرهايي را داريد، قدم اول آن است كه عاملي را كه به آن حساسيت داريد در غذاها و نوشيدني‌ها پيدا كنيد و استفاده از آن را براي خودتان ممنوع كنيد. اين بهترين كار براي پيشگيري از سوختگي و سوزش مخاط دهان شماست.

حالا اگر هم كار از كار گذشته و اين ضايعات در دهان‌تان پيدا شده‌اند، به داروخانه ي سر خيابان‌تان برويد و يك عدد شربت ديفن‌هيدرامين و 4-3 عدد كپسول تتراسايكلين تهيه كنيد. محتواي پودري درون كپسول را درون شربت بريزيد و خوب تكان دهيد، معجون شما آماده است. با اين محلول روزي دو، سه مرتبه دهان‌تان را بشوييد.

ديفن هيدرامين به رفع التهاب مخاط شما كمك كرده و باعث مي ‌شود زودتر از سوزش و درد مخاط خلاص شويد و بتوانيد غذا بخوريد.

اين مشكل ممكن است براي كودكان هم رخ دهد و چون نمي ‌توانند دليل آن را درك كنند، با نا آرامي آن را نشان مي ‌دهند. بنابراين اگر كودكي داريد كه به مواد خاصي حساسيت دارد، حتماً آن را كنترل كنيد كه با خوردن اين خوراكي‌ دچار حساسيت مخاطي نشود.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:آدامس - دارچین - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageچاقی

چاقی

بررسي تصوير مختصر يك روزه در جهان نشان مي دهد كه مردم در همه بخش هاي كره به استثناي جنوب و شرق آسيا درحال چاق تر شدن هستند.

چاقي خطر بيماري قلبي را افزايش مي دهد
چيزي ميان نيم تا دو سوم مردان و زنان در 63 كشور در پنج قاره جهان - به غير از آمريكا - در سال 2006 اضافه وزن داشتند يا مبتلا به چاقي مفرط بودند.

مطالعه نشريه "سيركيوليشن" با ارزيابي بيش از 168 هزار نفر توسط پزشكان عمومي انجام شد.

كارشناسان مي گويند اين يافته عميقا نگران كننده است.

كساني كه اضافه وزن دارند بيشتر با خطر بيماري قلبي، ديابت نوع 2 و ساير بيماري ها از جمله سرطان روبرو هستند.

مطالعه "روز بين المللي ارزيابي چاقي مفرط" (IDEA) دو معيار چاقي را بررسي كرد: اندازه دور كمر و شاخص وزن بدن (BMI).

شاخص وزن بدن (وزن به كيلوگرم تقسيم بر قد به توان 2 - واحد قد متر باشد) اگر بين 5/18 تا 25 باشد مناسبت محسوب مي شود.

شاخص وزن بالاي 25 به معني داشتن اضافه وزن است و اگر بيش از 30 باشد چاقي مفرط به حساب مي آيد.

تنها 7 درصد مردم در شرق آسيا دچار چاقي مفرط بودند درحالي كه اين رقم براي كساني كه در كانادا به پزشك مراجعه كرده بودند 36 درصد، براي زنان كشورهاي خاورميانه 38 درصد و در آفريقاي جنوبي 40 درصد بود.

كانادا و آفريقاي جنوبي از نظر درصد افراد داراي اضافه وزن پيشتاز بودند به طوري كه ميانگين شاخص وزن بدن مردان و زنان كانادايي 29 و زنان آفريقاي جنوبي 29 بود.

در شمال اروپا ميانگين شاخص وزن بدن مردان 27 و زنان 26 بود كه از مرز وزن سالم بيشتر است. در جنوب اروپا اين رقم 28 بود. اين رقم در استراليا براي مردان 28 و براي زنان 5/27 بود و در آمريكاي لاتين متوسط شاخص وزن بدن درست زير 28 بود.

بورلي بالكائو، مدير تحقيقات در موسسه پژوهش هاي بهداشتي ملي فرانسه "INSERM" كه اين مطالعه را هدايت كرد گفت: "نتايج مطالعه نشان مي دهد كه اضافه وزن يك اپيدمي گسترده است، به طوري كه از نيم تا دو سوم جمعيت مورد مطالعه داراي اضافه وزن يا چاقي جدي بودند."

آمريكا از مدت ها قبل بيش از هر كشور ديگري با مشكل چاقي روبرو بود اما مطالعه تازه باقي جهان را تقريبا با آمريكا برابر مي كند.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:چاقی - لاغری - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page آشنایی با 7 ماده غذایی برای تسکین گلودرد

آشنایی با 7 ماده غذایی برای تسکین گلودرد

 

 

برخی مواد غذایی وجود دارند که روند تسکین گلودرد را سرعت می‌بخشند که در این جا به چند نمونه از آن‌ها پرداخته‌ایم...

این مواد غذایی عبارتند از:

 

1- موز

موزها از جمله میوه‌هایی هستند که نرم بوده و بلعیدن آن‌ها بخصوص هنگام گلودرد بسیار راحت است. این میوه همچنین از شاخص گلایسمی پایینی برخوردار بوده و سرشار از ویتامین‌B6 ، پتاسیم و ویتامین C است.

 

2- سوپ مرغ

بسیاری از افراد معتقدند که سوپ مرغ کمک خوبی برای رفع گلودرد است. خوردن یک کاسه سوپ مرغ گرم از آن جا که دارای خواص ضد التهابی است می‌تواند به عنوان یک آنتی‌بیوتیک عمل کند. در تهیه سوپ مرغ از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی مانند هویج، کرفس، پیاز، شلغم،‌ سیر و سیب‌زمینی استفاده کنید.

 

3- مخلوط آب‌ لیمو و عسل

مخلوط آب‌ لیمو و عسل یکی از روش‌های درمانی توصیه شده‌ای است که می‌تواند در تسکین گلودرد و نیز کاهش التهاب موثر باشد.

 

4- سفیده تخم‌مرغ

تعداد افراد کمی هستند که می‌دانند سفیده تخم‌مرغ می‌تواند در برابر التهاب و درد مفید واقع شود. فقط مراقب باشید سفیده تخم‌مرغ را با ادویه‌جات تند مخلوط نکنید چرا که موجب درد بیشتر در گلو می‌شوند.

 

5- زنجبیل یا عسل

یک فنجان چای داغ تهیه شده از زنجبیل یا عسل، انتخاب خوبی برای رفع حساسیت و خارش گلو است.

 

6- جوی دو سر

جوی دو سر یکی از غذاهایی است که سرشار از فیبر خوراکی بوده و نقش مهمی را در کاهش سطح کلسترول بد خون بر عهده دارد. این ماده غذایی همچنین دارای مقدار فراوانی پروتئین است که با مصرف آن برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد.

مصرف جوی دوسر برای رفع گلودرد توصیه می‌شود برای این منظور جوی دوسر پخته شده را با موز و عسل مخلوط کرده و میل کنید.

 

7- هویج پخته

هویج‌ها ماده غذایی مفیدی هستند که هنگام بیماری به عنوان یک دارو عمل می‌کنند. البته به خاطر داشته باشید برای تسکین گلودرد هویج پخته استفاده کنید چرا که خام آن موجب بدتر شدن درد خواهد شد.

هویج، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K ، فیبر و پتاسیم است.

 

به نقل از همشهری آنلاین

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageگلو درد را بدون دارو درمان کنید

گلو درد را بدون دارو درمان کنید

 

 

این روزها در فصل سرما ممکن است به آلرژی های مختلف و یا سرما خوردگی مبتلا شوید که هر کدام از آن ها همراه خود گلو درد را می آورند که باید راه های مقابله با آن را بلد باشید.

گلو درد شاید یک نشانه پنهان از سرماخوردگی باشد. اما یکی از وحشتناک ترین و دردناک ترین آن هاست. برای مقابله با گلو درد استفاده از قرص های شیمیایی و یا برای موارد چرکین آمپول نیز می تواند گزینه خوبی باشد. البته این گلو دردها همیشه ویروسی نیستند و می توان آن ها را در خانه و با رعایت چند نکته ساده درمان کرد. 

 

** در اولین قدم برای اینکه شدت گلودرد بیشتر نشود بهتر است اجازه ندهید هوای سرد و یا مایعات خنک به آن برسند. این باعث می شود تا زمان درمان کاهش پیدا کند و گلوی شما در شرایط بهتری باشد.

 

** محلول آب نمک را حتما می شناسید یکی از بهترین مواد برای درمان سریع گلودرد است. این محلول می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده و یا ترمیم کننده گلو به کار رود. روزانه دولیوان آب نمک حتما قرقره کنید. 

 

** جوش شیرین نیز می تواند گزینه خوبی برای از بین برد گلو درد باشد. مقدار بسیار کمی از آن را در داخل آب گرم حل کنید و این محلول را قرقره کنید. توجه داشته باشید که اصلا نباید جوش شیرین وارد بدن شما شود.

 

** این روزها هوای همه خانه ها به نوعی خشک است اما افرادی که گلو درد دارند بهتر است از دستگاه های مرطوب کننده هوا استفاده کنند. این دستگاه می توانند تا حد زیادی از درد شما بکاهند.

 

** سیگار نکشید چرا که سیگار یکی از عوامل ایجاد دردهای قفسه سینه و گلودردهای شدید است. ترک کردن سیگار می تواند در روند بهبودی گلودرد به شما کمک به سزایی داشته باشد.

 

** عسل و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی های مخصوص افرادی است که گلودرد دارند. این محلول می تواند به راحتی تمامی اتفاق های بدی که در گلوی شما رخ می دهد را پاک کند و همچنین صدای شما را صاف میکند.

 

** تعویض کردن مسواک نیز می تواند یک گزینه خوب برای تمام کردن گلودردها باشد. بسیاری از پزشکان معتقد هستند که مسواک های کهنه حاوی میکروب های هستند که می توانند وارد گلوشوند. 

 

** ویتامین C نیز می تواند به شما در رفع گلودرد کمک کند. این ویتامین را می توانید از مرکباتی که در این فصل به میزان زیاد رشد می کند دریافت کنید. دقت داشته باشید که پرتقال و گریپ فروت را حتما در لیست میوه های هر روزه خودتان داشته باشید.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageاز چربی خون بیشتر بدانیم

از چربی خون بیشتر بدانیم

 

 

به طور کلی خانم ها نسبت به آقایان میزان کلسترول بالاتری دارند. بهتر است مردان بالای 35 سال و خانمها بالای 45 سال چربی خون خود را به طور مرتب چک کنند.

چربی خون انواع مختلفی دارد که معروف ترین آنها HDL اچ دی ال  وLDL ال دی ال وتری گلسیرید می باشد.

بیشتر انسدادهای رگ های خونی توسط ال دی ال (چربی بد) ایجاد می شود .

به دنبال انسداد رگ سکته قلبی و سکته مغزی ایجاد می گردد .

اچ دی ال ، چربی خوب می باشد که از ایجاد بیماری قلبی جلوگیری می کند .

در خانم های جوان میزان کلسترول پایین است ولی بعد از دوران یائسگی میزان کلسترول خون افزایش پیدا می کند.

به طور کلی خانم ها نسبت به آقایان میزان کلسترول بالاتری دارند. بهتر است مردان بالای 35 سال و خانمها بالای 45 سال چربی خون خود را به طور مرتب چک کنند.

 

عوامل موثر در افزایش چربی خون:

1-افزایش مصرف مواد غذایی حاوی چربی بالا

2- قند خون بالا

3- کم کاری غده تیروئید

4-مصرف الکل

 

علامت های چربی خون بالا:

چربی خون بالا معمولاً علامت قابل توجهی ندارد . ممکن است در بعضی افراد لکه های زردرنگ در اطراف چشم ها و در طول تاندون آشیل در مچ پا دیده شود .

 

تشخیص چربی خون بالا:

تشخیص چربی خون بالا به وسیله آزمایشات خون انجام می شود .

بهتر است 12 ساعت قبل از انجام آزمایش ، چیزی نخورید . شب قبل از آزمایش ، خوب بخوابید . استرس نداشته باشید.

 

اثرات چربی خون بالا:

*افزایش خطر بیماریهای قلبی – عروقی

*افزایش فشارخون

*التهاب لوزالمعده ، التهاب کبد یا هپاتیت

*ایجاد سرطان

*فراموشی، گیجی و خواب آلودگی

* ایجاد سنگهای کیسه صفرا

 

جهت کنترل چربی خون بالا به موارد زیر توجه داشته باشید:

الف- رعایت رژیم غذایی

 

انجام تغییرات زیر در رژیم غذایی می تواند در کاهش چربی خون بالا موثر باشد:

1- به جای مصرف غذای سرخ شده از غذای کباب شده استفاده کنید.

2- از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید.

3- چربی های اضافی را از خوراک ها و غذاهای گوشتی حذف کنید.

4- مصرف شیرینی ها، کلوچه و کیک ها را محدود کنید.

5- مصرف غذاهایی که کلسترول بالا دارند مثل تخم مرغ و گوشت قرمز را محدود کنید.

6- از غذاهای حاوی فیبر بالا دارند مثل میوه جات و حبوبات ونان سبوس دار استفاده کنید.

7- روغن زیتون را جایگزین روغن های دیگر کنید.

8- از روغن های جامد ، روغن نارگیل و روغن نخل استفاده نکنید.

 

به یاد داشته باشید که می توانید خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی خود کاهش دهید .

 

ب- کنترل وزن

وزن بالا سبب افزایش کلسترول و تری گلیسرید در خون می شود ویکی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری قلبی است در صورتیکه افزایش وزن دارید باید وزن خود را کاهش دهید.

ورزش کردن مخصوصا در افراد چاق سبب کاهش کلسترول خون و تنظیم چربی خون می شود

 

ج- مصرف دارو

دارو درمانی در افراد مسن و دیابتی و کسانی که خطر بالای ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را دارند باید هرچه سریعتر طبق دستور پزشک شروع شود.

 

* توجه داشته باشید: فشار خون بالا به دیواره رگها آسیب وارد کرده و منجر به تسریع رسوب ذرات چربی در دیواره رگها می گردد.

 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 46793
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی