فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر

فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآدامس

آدامس

عجب آدامس‌هاي دارچيني خوش طعمي! يك جعبه قشنگ فلزي، آدامس‌هاي قد و نيم قد با رنگ‌هاي زيبا، كافي بود كه سوغاتي را كه برايش آورده بودند، حسابي بپسندد. به ويژه كه او عاشق طعم دارچين روي شله زرد بود و حالا ديگر يك بسته آدامس دارچيني هديه گرفته بود، حسابي ذوق زده شده بود.

پيش از اين طعم‌هاي ديگر مثل نعنايي، پرتقالي يا موزي را تجربه كرده بود، ولي اين طعم، طعم جديد و دوست ‌داشتني بود. شايد به همين دليل بود كه به گفته خودش هر چند ساعت يك بار يكي از آدامس‌ها را در دهانش گذاشته بود و وقتي طعم آن از بين رفته بود، يكي ديگر از اين آدامس‌ها را در دهان گذاشته بود.

وقتي به مطب رسيد، حسابي دهانش مي‌ سوخت و كلافه شده بود. مي ‌گفت: اصلا نمي‌ توانم هيچ غذايي بخورم چون تمام دهانم مي‌ سوزد. وقتي دهانش را باز كرد، ديدم واقعاً راست مي ‌گويد، تمام مخاط دهانش سرخ شده بود و آفت‌هايي هم در گوشه و كنار دهانش ديده مي‌ شد. وقتي ماجراي آدامس‌هاي دارچيني را تعريف كرد، فهميدم كه بله، آدامس‌هاي ناقلا كار خودشان را كرده‌اند.

اين بيمار به آدامس دارچيني حساسيت داشت. ممكن است شما هم به اين اسانس يا اسانس‌هايي مانند آن حساسيت داشته باشيد. خيلي‌ها با خوردن ادويه‌ها دچار اين مشكل مي‌ شوند. شكلات هم براي بعضي‌ها حساسيت ايجاد مي ‌كند. اين يك نوع حساسيت مخاط دهان است كه چندان هم دور از انتظار نيست و حتي افرادي با استفاده از دهان ‌شويه‌هاي گوناگون دچار اين مشكل مي ‌شوند. اگر شما چنين دردسرهايي را داريد، قدم اول آن است كه عاملي را كه به آن حساسيت داريد در غذاها و نوشيدني‌ها پيدا كنيد و استفاده از آن را براي خودتان ممنوع كنيد. اين بهترين كار براي پيشگيري از سوختگي و سوزش مخاط دهان شماست.

حالا اگر هم كار از كار گذشته و اين ضايعات در دهان‌تان پيدا شده‌اند، به داروخانه ي سر خيابان‌تان برويد و يك عدد شربت ديفن‌هيدرامين و 4-3 عدد كپسول تتراسايكلين تهيه كنيد. محتواي پودري درون كپسول را درون شربت بريزيد و خوب تكان دهيد، معجون شما آماده است. با اين محلول روزي دو، سه مرتبه دهان‌تان را بشوييد.

ديفن هيدرامين به رفع التهاب مخاط شما كمك كرده و باعث مي ‌شود زودتر از سوزش و درد مخاط خلاص شويد و بتوانيد غذا بخوريد.

اين مشكل ممكن است براي كودكان هم رخ دهد و چون نمي ‌توانند دليل آن را درك كنند، با نا آرامي آن را نشان مي ‌دهند. بنابراين اگر كودكي داريد كه به مواد خاصي حساسيت دارد، حتماً آن را كنترل كنيد كه با خوردن اين خوراكي‌ دچار حساسيت مخاطي نشود.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:آدامس - دارچین - , ] [ ] [ sadra ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 372
بازدید کل : 47165
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی